* UKK    * Etsi

Tänään on 16.07.2018 20:29

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 14.09.2010 16:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

HÄÄPÄIVÄKERTOMUS 20.08.2010

Elokuun kaunein päivä- suomalais-saksalaiset häät

Kuva

Häitä edeltävä viikko oli todella kiireinen, HJ:n sukulaiset ja ystävät tulivat Saksasta Suomeen jo viikkoa ennen häitä ja paljon valmisteluja oli tekemättä.
Ihme kyllä morsian pysyi suhteellisen rauhallisena koko viikon, vasta häitä edeltävänä yönä iski jännitys. Pystyin nukkumaan ehkä kolme tuntia. Nukuin äidin kotona siskoni kanssa ja HJ vietti yön sukulaistensa kanssa lomamökissä.

Kuva

Hääpäivän aamu oli rauhallinen, minun äitini joutui kyllä juoksemaan kukkakaupassa, leipomossa, hääjuhlapaikalla, hotellilla, koristelemassa autoa ja kampaajalla, mutta minä sain rentoutua. Menin kaasosiskoni kanssa kampaajalle aamulla ja siellä vierähtikin useampi tunti. Häiden ainoa vastoinkäyminen oli se, että emme saaneetkaan varaamaamme saunallista hotellihuonetta, koska se oli tupakkahuone ja sulhasella on astma. Kenellekään hotellin henkilökunnasta ei tullut mieleen mainita asiasta, kun teimme varausta ja nyt kaikki muut vastaavat huoneet olivat varattu. Äiti kävi selvittämässä asiaa ja varasi meille sitten hääyöksi sviitin, kun se oli vapaana. Eli, ei se meitä tietenkään haitannut. :D

Kuva

Kirkon takahuoneessa jännitti jo todella paljon. Istuin paikallani, koska pelkäsin hunnun tippuvan. (Se oli tippunut jo aiemmin ja olimme tulleet uudestaan kampaajan kautta kirkkoon.) Kaasosisko kurkisteli ikkunoista vieraita ja kuljeskeli hermostuneena edestakaisin. Välillä hän kävi katsomassa kirkkosalissa, että kaikki on kunnossa ja totesi minulle, että HJ näyttää todella hyvältä!

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kirkko

Kuva

Neljältä suntio sitten haki meidät ja avasi kirkkosalin ovet. Kaaso asetteli minun helmat nopeasti ja käveli sitten omalle paikalleen. Häämarssi alkoi soimaan, lähdin kävelemään yksin keskikäytävää ja HJ tuli minua vastaan. Yhdessä kävelimme alttarille. Unohdin antaa kukkakimpun kaasolle, mutta pappi onneksi muistutti. :oops:

Kuva

Häämarssi jatkui vielä jonkin aikaa, kun olimme polvistuneena alttarilla ja siinä vaiheessa aloin itkeä ja itkinkin sitten koko seremonian läpi. Vihkiminen oli todella kaunis ja liikuttava. Pappi piti koko seremonian kaksikielisesti, osa teksteistä ja rukouksista oli suomeksi, osa saksaksi. HJ:lta kysyttiin tahtomisia saksaksi ja minulta suomeksi. Kaaso lauloi pianosäestyksellä kauniin kappaleen ”Minä sinua rakastan”. Siinä sai taas morsian pyyhkiä silmiään.

Kuva

Kun seremonia oli ohi, pääsimme hetkeksi pieneen huoneeseen odottamaan, että vieraat pääsivät ulos. Minä purskahdin itkuun ja halasin tuoretta aviomiestäni. Ulkona meitä odotti riisisade. Ja kyllä taivaalta tässä kohtaa satoi myös pari pakollista onnea tuottavaa sadepisaraa, vaikka muuten olikin kaunis ilma koko päivän.

Kuva

Ahtauduimme ihanaan hääautoomme, eli meidän äidin pieneen, valkoiseen, kaksioviseen autoon takapenkille. Kaaso ja Bestman istuivat edessä. Vilkutimme vieraille ja lähdimme ajamaan kohti Iittiä. Joimme kuohuviiniä autossa (paitsi tietysti Bestman, joka ajoi) ja kuuntelimme levyä, jota olimme soittaneet paljon Englannissa, jossa tapasimme toisemme.

Matka jatkui järven rannalle, jossa meidän valokuvaajamme jo odottikin. Otimme ihania potrettikuvia luonnon keskellä. Sillä aikaa vieraat olivat siirtyneet juhlapaikalle.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääjuhla

Kuva

Hääjuhla sujui paremmin kuin ikinä osasimme odottaa. Meillä oli hauska ja rento tunnelma ja joka pöydässä käytiin keskustelua siitä huolimatta, että niihin oli ripoteltu ummikkosaksalaisia ja ummikkosuomalaisia. Kaaso ja Bestman juonsivat koko illan ja hoitivat homman aivan loistavasti. He opettivat vieraille illan mittaan tärkeitä fraaseja suomeksi ja saksaksi aloittaen tietysti ”Kiitos!” ja ”Ole hyvä!” fraaseilla. Myöhemmin illalla oli vuorossa ”Yhdet vielä!” ja ”Haluatko tanssia?” Hääjuhlalehtisessä oli mukana vieraille tietovisa, aiheena tietysti Suomi ja Saksa.

Kuva

Ulkona oli ensimmäiseksi onnittelukättelyt, myös minun äiti ja HJ:n vanhemmat seisoivat onniteltavina. Siitä vieraat siirtyivät sisälle, jossa jaettiin kuohuviinilasit. Bestman ja Kaaso sanoivat muutaman sanan maljapuheeksi, jonka jälkeen siirryimme hakemaan ruokaa. Toiseen huoneeseen oli laitettu noutopöytä, josta haimme ensin kylmiä alkupaloja ja sitten lämmintä ruokaa. Kaikkien hankaluuksien jälkeen olin lopulta todella tyytyväinen pitopalveluun, ruoka oli hyvää!

Kuva

Kyyneleet tulivat silmiin taas, kun kaaso lauloi hyvän ystävänsä kanssa minun toivomani kappaleet ”Can you feel the love tonight”, ”Hymn to love” ja ”Myrskyluodon Maija”. Kummitätini piti meille puheen, minulle suomeksi ja HJ:lle hän oli kääntänyt ja harjoitellut puheen saksaksi! Myöhemmin muusikkoserkkuni esitti tyttöystävänsä kanssa dueton ”The whole new world”, jonka he itse säestivät kitaroilla, todella kaunista!

Kuva

Koko ilta oli todella onnistunut, olin pelännyt, että tapani mukaan stressaan kamalasti ja huolehdin kaikesta niin paljon, etten ehdi nauttimaan juhlasta. Olin onneksi väärässä, unohdin täysin ajan ja nautin vain kaikesta täysillä. Hääleikkejä olen myös vierastanut, mutta lähdin kuitenkin mukaan, kun Bestman oli muutaman leikin järjestänyt ja hauskaa näytti olevan vierailla ja meillä.

Kuva

Tanssiosuus oli meillä kuitattu kolmella kappaleella, jotka soitettiin levyltä. Ensin me tanssimme kahdestaan ”Nothing´s gonna change my love for you”, jonka jälkeen vieraat liittyivät seuraan ja tanssimme kaksi valssia siihen perään. Toinen valssi oli tietysti suomenkielinen ja toinen saksan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.09.2010 16:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Jatkot ja Hääyö

Kuva

Viimeinen ohjelmanumero oli hääkimpun (tai,no heittokimpun) ja sukkanauhan heitto pihalla. Kiinniottajia oli paljon, koska olimme ainoat nuoremman polven edustajat, jotka olivat menneet naimisiin. Kaasosiskoni nappasi kimpun! :)

Kuva

Yhdentoista aikoihin isovanhempani lähtivät kotiin, mutta melkein kaikki muut siirtyivät saksalaisten lomamökkiin jatkoille. Anoppi oli leiponut seitsemän kakkua vieraille ja appiukko piti huolen, että viini ei loppunut kesken. Oli todella hauskaa, jatkoille minulla oli aikaa jutella ystävieni kanssa, joita en ollut pitkään aikaan nähnyt.

Muutaman tunnin kuluttua lähdimme hotellille. Poikkesimme Taiteiden Yössä ostamassa metrilakua ja sitten äiti heitti meidät hotellille. Kaaso oli koristellut sviitin todella kauniiksi! Meillä oli kylpyamme ja sauna, mutta morsian oli nauttinut sen verran marjaviinejä, että olo ei ollut yöllä paras mahdollinen. :oops: :oops: :oops:

Kuva

Kaikesta huolimatta olimme todella onnellisia seuraavana aamuna, söimme aamiaista sviitissä ja annoimme huomenlahjat toisillemme. Pohdimme miten täydellinen hääpäivä meillä olikaan, mikään asia ei jäänyt harmittamaan, päivä oli aivan mahtava.

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2010 00:46 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Saako jo kirjottaa? Ihania kuvia ja todella kaunis morsian!! :faint: onnea hurjasti rouviintumisesta :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2010 11:28 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

:clap: ihana kertomus ja hyvä, että kaikki oli mennyt hyvin! :faint: ootte kyllä ollu komiana :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2010 16:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Valtavasti onnea vielä teille molemmille! :flower: :cheers:
Ihania kuvia, ja voi miten kauniisti huntu menee tuulen mukana ekassa <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.09.2010 18:04 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Ihana hääpäivä teillä on ollut! <3 Olette kaunis pari ja selkeästi onnellisia. Tykkään muuten kovasti tuosta mr ja mrs-kuvasta, kiva, että ehdit tehdä sen vielä ennen häitä! :clap:

Onnea paljon molemmille ja rakkautta tulevaisuuteenkin! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.2010 09:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olipa ihana kertomus teidän hääpäivästä! :faint: Ja todella kauniita kuvia teistä! Olet ollut upea morsian! :clap:

Oikein paljon Onnea! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.2010 14:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi miten ihanat häät teillä on ollut!!! :faint: <3
Ja kyllä olet kaunis!!! Kimppu on aivan mielettömän nätti :clap: Miulla oli samantyylinen :D

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.09.2010 21:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

annelii Kiitos paljon! :girl:

HannaNeiti Kiitos! :girl: Olin itsekin tosi tyytyväinen kimppuun, siitä tuli juuri sellainen kuin halusin.

Elelith Kiitos! :hug:

SiniH Kiitos! :hug:

Anuii Kiitos! Oli ihan loistobongaus sinun hääpäikystä nuo mr&mrs-valokuvat!:)

^Tähtönen^ Kiitos! :hug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 16.07.2018 20:29