* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:34

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 19.08.2010 18:39 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Tästä alkaa hääpäiväkertomuksemme....

Kuvia en ole vielä moneltakaan saanut, joten ne ovat vähän kortilla. Lisäksi sulho ei halua kasvojaan tänne, sama tilanne kunniahenkilöidemme kohdalla. Joten kuvien valkkaus on hiukan vaikeaa. Mutta jotain yritän saada tänne teillekin. :pic:

Koko hääviikko oli kiireistä. Herätys oli aamulla aikaisin, jopa kuuden aikaan, sillä naapuritaloa purettiin ja työt aloitettiin törkeän aikaisin. Siinä metelissä sitten ei enää pystynyt nukkumaan vaikka olisi kuinka halunnut. Illat taas venyivät pitkiksi, jopa yli kahteen häävalmistelujen parissa. Tähän vielä lisättiin se, ettei morsian muistanut syömistä, eikä vatsakaan tuntunut vastaanottavaiselta. Hups vain, katosivat muutamat kilot ja sentit vyötäisiltä. Ja tervetuloa mustat silmänaluset ja finnit… :auts: Siinä ei enää auttanut edes huolellinen ihonhoito, kun sisäinen hoito ei ollut kunnossa. Onneksi on photoshop ja hyvät meikit. ;)

Hääviikkokertomus alkaa nyt keskiviikosta. Voisin aloittaa myös maanantaista, mutta keskiviikko oli kuvauspäivä, joten silloin vasta alkoi kunnolla tapahtua. Alkuviikkoon kuului saunanaposteltavien hankinta ja kertakäyttöastioiden hommaus, alkoholittomien juomien hankinta sekä roudaus kylmään, boolijäiden teko, monenlaista pientä askartelua ja säätöä, kuvaajan tapaaminen, juhlapaikalla käynti, viimeiset puvunsovitukset ja paljon muuta. Nekin päivät venyivät pitkiksi, mutta paljon saatiin aikaiseksikin.

Keskiviikko 11.8.

Keskiviikolle olin suunnitellut vielä monenlaista tekemistä, askarteluja ja suunnittelua. Paljoa ei kuitenkaan ehtinyt, sillä kuvaukset ja niihin valmistautuminen haukkasivat hyvän tovin.

Aamulla suuntasin siis kaupungille. Tarkoituksena oli käydä Sokoksella kysymässä näytettä Guerlainin meikinalusvoiteesta, josko sillä laisi meikin kestämään. Purkkia en itse raskinut ostaa hinnan vuoksi. Sulhon siskontyttö laittoi toista näistä polttarimeikin alle ja silloin meikki pysyi äärettömän hyvin. Sain molempia laatuja (rasvaisen ihon ja kuivemman ihon) monta pumppausta rasioihin ja olin todella tyytyväinen. :happy: Päätin, että koemeikin alle laitettaisiin tuota rasvaisemmalle iholle sopivaa Meteoritesia. Polttarimeikin alla oli aitoa kultaa sisältävää L’oria. Molemmat ovat oikeasti laatutuotteita (ja niin on hintakin 65 €/purkki). Mutta olen varma, että kun töitä saan, niin tulen hankkimaan jommankumman. :yep: Niin hyvin meikit pysyivät minun rasvaisella ihollani myös helteisinä päivinä. Ja iho näytti upean tasaiselta jo ennen meikkivoiteen levitystä. :worship:

KuvaKuva

Sitten hankkimaan kaasolle kiitoslahjaa sekä sateenvarjoja, sillä illaksi oli luvattu sadetta. Ostin sulhaselle mustan hopeakahvaisen ison sateenvarjon. Itselleni en osannut päättää violetin ja valkoisen varjon välillä ja soitin sulholle. Hän käski ostaa molemmat ja lopettaa jahkailun, kun kuuli hinnat. ;) Tein työtä käskettyä.

Hain myös kihlat kunnostuksesta. Sitten suuntasin yhdeksitoista kampaajalle kampaukseen ja meikkiin. Kampauksen pohja tehtiin sellaisella kiharrustikulla. Eli koko tukka ihan etuhiuksia lukuun ottamatta kiharrettiin. Etuhiuksiinkin tehtiin volyymia sillä tikulla. Pohjatöihin ja jutteluun sujahti mennä yli tunti, ehkä puolitoista. Sitten varsinaiseen kampauksen tekoon. Todella tarkkaan ihana kampaajani haiveniani asetteli. Ja kun kampaus oli valmis etuhiuksia lukuun ottamatta, oli meikin vuoro. Meikki valmistui kohtalaiseen tahtiin. Kun se oli valmis, laitettiin etuhiukset kiinni kampaukseen ja suihkuteltiin kovat lakat ja kiiltosuihkeet. Kampaajaltani meni kaiken kaikkiaan melkein neljä tuntia saada minut nätiksi. ;) Eli jokseenkin vaikeaa sen täytyi olla. Olin ihan tyytyväinen tuloksiin ainakin, kun olin nähnyt ne vain noin metrin etäisyydeltä peilistä.

Sitten jatkoin hetken kaupungilla pörräämistä bussia odotellessa. Sain osakseni pitkiä katseita kun vedin menemään meikattuna, tiara päässä sekä hiukset laitettuina. Kaaso sattui soittamaan ja hän oli miehensä kanssa keskustassa myöskin. Sovittiin treffit kompassille, jotta kaaso näkisi lookini. Siinä sitten hetken odottelin kaasoani saapuvaksi ja joku random keski-ikäinen äijä tuli kyselemään että mitäs minä siellä hommailin. Kerroin odottavani ystävääni ja suuntaavani seuraavaksi hääkuvaukseen. Ukko toivotteli minulle kaikkea onnea ja rakkautta ja kehui minua kauniiksi naiseksi. :D

Kaaso sitten tulikin jo paikalle ja pikaisesti juteltiin. Sitten otin suunnan kohti bussipysäkkiä ja kotia. Sulho tuntui olevan ihan tyytyväinen myös ulkonäkööni. Sulho oli myös hakenut puvut sillä aikaa kun olin laitettavana samalla kun kävi auton sisäpuhdistuksessa.

Minä tsiigailin itseäni lähemmin peilistä ja olin tyytyväinen meikkiin. :) Pientä säätöä kaipasin lauantain varalle rajauksiin ja häivytyksiin ja hiukan korjailin kulmia mieleisemmiksi. Myös irtoripsille kaipasin vedenkestävää liimaa. Kampauksesta halusin myös hiukan pidemmän ylös-alas-suunnassa. Mutta kaiken kaikkiaan olin yllättävänkin tyytyväinen. :happy: Turhaan stressasin meikkiä etukäteen. Menen varmasti Maijulle meikkiin vielä uudestaan. ;)

Kotona sitten askartelin jotain pikkujuttuja. Taisin tuunata kirkkokorin (johon siis tulivat kirkko-ohjelmat ja saippuakuplat) ja vessakorit violetilla ja hopeisella lastunauhalla. Näistä ei taida muuten olla kuvia ollenkaan. Sitten päällystin auton takalasikyltin kontaktimuovilla lisättyäni siihen ensin sormukset (ja violetit timantit…. :D).

Sulho maalaili tienvarsikylttejä ja hengasi siis alakerrassa askarteluhuoneessa suurimman osan ajasta. Sitten bestman tuli jo paikalle ja jonkun ajan päästä myös kaaso ja miehensä. He olivat myös käyneet hakemassa kukat. Meikkailin sulhon kasvoja tasaisemman värisiksi pikaisesti.

Sitten olikin jo aika ryhtyä pukeutumaan. Kokeiltiin kaason patentti-ideaa korsetin plansetin peittämiseksi puvun etumuksesta. Vanulaput ja maalarinteippiä. Ja hyvin toimi! :yep: Suosittelen, jos on tarvetta oikealle korsetille puvun alle. Vanulaput pehmentävät plansetin metallinupit sopivasti siitä kohdalta ja ympäriltä ja maalarinteippi pitää tarpeeksi hyvin jättämättä kuitenkaan minkäänlaisia jälkiä itse korsettiin. :worship: Kaasollani on niin loistoideoita! :hug:

Kuvauksen oli siis tarkoitus alkaa seitsemältä, mutta noin kaksikymmentä vaille kuvaaja soitteli ja siirrettiin alkamisaika puoli kahdeksaan. Tämä sopi meille hyvin, sillä olimme mekin myöhässä aikataulusta. :oops:

Morsian ja sulhanen saivat kuitenkin itsensä kuosiin ja pakattiin mukaamme reilusti tavaraa, jota saattaisi ehkä tarvita. Sitten ahdettiin morsian vannehameineen autoon (sulho mahtui paljon helpommin) ja menoksi.

Tultiin Majakoskelle ja ihasteltiin vallitsevaa valoa. Aurinko paistoi ihanasti matalalta tuulimyllylle. :faint: Kuvaajaa ei näkynyt, joten tapettiin aikaa ja otettiin itse hassuja kuvia. :D

Tässä vaivaantunut halaus.
Kuva
Ja prinsessa iltakävelyllä
Kuva

Vähän ennen kahdeksaa kuvaajakin saapui paikalle ja homma pääsi alkamaan. Kuvattiin ensin tuulimyllyllä yhteiskuvia ja joitakin yksityiskuvia minusta. Ihan perinteisiä halikuvia siis. Sitten siirryttiin koivukujalle, jossa tehtiin monenlaista poseerausta. Käsikkäin, vastakkain, puuta vasten, istuen, ”käveltiin poispäin”, taivuteltiin ja ties mitä muuta. Oli ihanaa, kun oli oikeasti aikaa, ei kiirettä eikä ylimääräistä jännitystä.

Koivukujalta vielä siirryttiin Riihen taakse ottamaan lisää kuvia. Täällä otettiin sitten hiukan erilaisia juttuja. Mm. Disneyn Prinsessa ja Sammakko-julisteen mukaisia kuvia ja Mr. ja Mrs. Smith –tyylisiä kuvia. Toivottavasti tuli hienoja. Olisi ihana antaa kavereille erilaiset kiitoskortit.

Viimeisten kuvien aikaan oli jo ihan pimeää ja morsiamella ja sulhasella alkoi väsy painaa (ja morsiamella tuplakorsetit ahdistaa). Kellokin venyi yli yhdentoista. Mutta niin vain vielä hymy löytyi kuvanoton ajaksi. Väsyneinä, mutta onnellisina suunnattiin kotiin, jossa kaaso kätevästi riisui morsiamen. ;) Ja sitten unille.

En siis voi tarpeeksi hehkuttaa sitä, miten hyvä on ottaa kuvat muulloin kuin varsinaisena hääpäivänä, jos se vaan on mitenkään mahdollista. Kuvauksissa meillä siis meni reilut kolme tuntia, sellaista sessiota ei mitenkään olisi mahdutettu hääpäivään. Ja tukijoukkomme (kaaso ja miehensä ja bestman) olivat todella korvaamattomana apuna. Oli koru ja helmat suorassa, kiillot pois kasvoilta ja muutenkin meissä kaikki hienosti. Lisäksi he toimivat valohenkilöinä, Vapaudenpatsaina (joku heijastusvarjo), roudaajina, naurattajina, vihervastaavina, pukujen siisteydestä huolehtijoina ja ties minä muuna. Aivan mahtavat tyypit. :hug: <3 Oltiin molemmat tehty loistovalinnat. :happy:

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 18:41 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Torstai 12.8.

Bestman oli meillä yötä, joten hän oli auttamassa heti aamusta alkaen. Kaasolle ja miehelleen oli annettu vapaapäivä meidän häistä. :sweat: He olivat tiistaina askartelemassa ja keskiviikkona korvaamattomana apuna. <3

Torstai starttasi taas aivan liian aikaisin työmaalta kuuluviin ääniin. Morsiamen missiona oli leipoa kakut. Sulho teki vielä tienvarsikylttejä ja biisilistoja. Bestmanin tehtäviin kuului tienvarsikylttien sabluunoiden leikkaus, kakkujen teosta syntyneiden tiskien tiskaus ja kaitaliinojen silitys.

Jotta homma ei menisi kuin Strömsössä, ei morsianta hotsittanut yhtään leipoa kakkuja. :? Hän kirosi vuolaasti valitsemansa kakun suuritöisyyttä ja ryhtyi laskeskelemaan montako kakkua oikeasti tarvittaisiin (viiteen oli tarvikkeet ostettu). Päädyttyään neljään kakkuun alkoi lopulta epämääräisen säntäilyn jälkeen tapahtua.

Pohjat ja valkosuklaamousset syntyivät ja kakut pääsivät kylmään. Samalla bestman silitti kaitaliinoja. Tämä osoittautuikin hiukan vaikeammaksi kuin oli ajateltu. Meidän silitysrauta ei nimittäin pitkän horroskautensa jälkeen esittänyt parhaita puoliaan. Höyrysilittimemme oli myös aiemmin kesällä päättänyt laueta. Ai miten niin me ei mitään silitetä. :fiiu:

Lopulta saimme liinat valmiiksi ja nokka kohti Majakoskea jälleen tyylikkäästi parikymmentä minuuttia myöhässä. Tarkoituksena oli siis vain viedä kaitaliinat sinne, jotta pitopalvelu pääsisi kattamaan, mutta otin varmuuden varalta myös koristeluvermeet mukaan. Kävikin niin, että saimme laitella kaitaliinat ja terälehdet paikoilleen, samoin kuin menukolmiot. Tämä oli siis pois jo perjantain urakalta. :yep:
Vaikka torstaina lähtiessämme pöydistä puuttuivat vielä lasit, servetit, aterimet, paikkakortit ja karkkirasiat, näytti siellä jo melko kivalta.

Illalla taioin vielä maitosuklaamousse-kerrokset kakkuihin ja ihastelin upeita tienvarsikylttejä.
Kuva

Nukkumaanmeno taisi silti vielä venyä puolilleöin, ja morsian olisi taas pärjännyt iloisesti koko päivän ilman ruokaa, jos taustajoukot eivät olisi muistutelleet ruoanlaitosta. Kanasalaatti värkättiin krutonkeineen päivällä bestmanin kanssa. Illalla sulho haki itselleen ruokaa ja bestman söi kaappien antimia. Morsiamella oli ”jännä olo” masussa, eikä ruoka mennyt alas.

Peräkolistimet tehtiin joskus pikkutunneilla, tällaisia roikkui sitten hääauton perässä.
Kuva

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 18:57 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Perjantai 13.8.

Aamuun herättiin sulhon kanssa ihan poikkeuksellisen myöhään, kahdeksan aikaan. Oltiin siis molemmat herätty puoli seitsemältä ja laitettu korvatulpat korviin eristämään purkuääniä. Taktiikka toimi ja unta kertyi kohtalainen saldo.

Bestman lähti aamusta kaupungille hakemaan sukkahousuja ja muuta tarpeellista itselleen, minä aloitin taas urakan kakkujen kanssa. Kaakaokiille oli vuorossa. Sulho taisi nukkua hiukan pitempään, hyvä kun sai levättyä.

Puolenpäivän tienoilla oltiin sovittu kaason (ja hänen miehensä) sekä bestmanin kanssa, että aloitetaan tavaroiden roudaus juhlapaikalle. Niillä paikkeilla porukka saapuikin ja juomien ja loppujen koristeiden kantaminen autoihin alkoi. Sitten ajeltiin Majakoskelle.

Juomat nostettiin sisälle ja kylmään ja koristeltiin paikka loppuun. Näytti kauniilta. :)
Kuva
Kuva
Kuva

Lahjapöytä (kukat puuttuvat maljakoista)
Kuva

Vieraskirja/polttaripöytä (tähän tuli siis vielä polttarikansiot)
Kuva

Juomapöytä
Kuva

Buffetpöytä (tuohon keskelle tuli kukka-asetelma)
Kuva

Saunallekin yllättäen päästiin. Oltiin siis siinä uskossa, että saunalla on vielä perjantaina tilaisuus ja se päästään koristelemaan vasta lauantaiaamuna. Mutta homma menikin paremmin kuin hyvin, ja tilaisuus oli peruuntunut. Niinpä koristelimme myös saunan kertakäyttöisillä hopeanvärisillä pöytäliinoilla ja violeteilla terälehdillä.

Homma alkoi olla purkissa kun vielä haettiin kakut juhlapaikan kylmiöön ja juomia varten jäitä täynnä oleva pakastin saunalle. Saunalta ei taidettu muistaa ottaa kuvia ollenkaan, ei koristeluvaiheessa eikä sitten itse jatkoilta. :shock: Mutta kivalta sielläkin näytti.

Sitten ajeltiin meille ja laitettiin ruokaa koko porukalle. Nyt oli tullut nälkä myös morsiamelle, ensimmäistä kertaa viikkoon. Kinkkukastike ja protskupasta maittoivat samalla kun sulhon kanssa nakkelimme tavaroita kasaan. Oli vaikeaa keskittyä niin hyvin, että olisi muistanut kaiken, mitä tarvitsisi perjantaista maanantaihin.

Kun lopulta jättimäiset pakaasit (ja pukupussit) oli saatu pakattua autoihin, lähdimme kohti keskustaa ja hotelli Alexandraa. Pikkuveljeni soitteli olevansa ihan kohta Jyväskylässä, kun olimme saaneet autot parkkihalliin, joten odottelimme hetken häntä, jotta autonsa menisi samaan ilmaiseen parkkiin. Olimme myös iloisia yhdestä ylimääräisestä käsiparista. ;)

Kannettuamme tavarat hotellin aulaan, ehdimme huonechekkaukseen juuri kun monta bussilastillista PartyLite-tätejä vyöryi aulaan. Heillä oli siis ilmeisesti jonkinlainen viikonloppukonferenssi Jyväskylässä ja sellainen määrä vallattomia naisia ei ollut ihan hiljainen…

Mutta huoneet saatiin kuitenkin pienen jonottamisen jälkeen, vierekkäiset vielä. Se olikin hyvä, ei tarvinnut ravata pitkin käytäviä. Pikaisesti nakattiin tavarat huoneisiin ja lähdettiin kohti Taulumäen kirkkoa. Siellä vedettiin pikaiset kirkkoharkat ilman pappia, jotta veljeni, kaaso ja bestman tietäisivät kuviot.

Harkkojen jälkeen veljeni lähti majoittumaan meille ja sulho sekä bestman hakemaan tienvarsikylttejä. Minä suuntasin kaason kyydissä keskustaan, jossa kävimme pikaisesti Tiimarista ja Suomalaisesta etsimässä kynää vieraskirjalle. Ja sitten hotellille suihkuun. Tässä välissä mulle tuli todella rauhallinen fiilis ja amoihinkin se päivitin. Me mentäisiin huomenna naimisiin! Ihan oikeasti. :happy: Lisäilin biisejä häiden biisilistoille ja vähän hämmästelin niiden suppeutta.

Samalla kirjoitin myös haikun sulhon urotöille. Tämä oli siis kotitehtäväni polttareista. Ei onneksi jäänyt yhtään viimetippaan. :fiiu: Vaihtoehtoina olivat siis satu, haiku ja laulu. Satuakin aloitin, mutta keskittymiskyky ei enää riittänyt siihen tehtävään.

Oli tarkoituksena mennä syömään vielä, mutta sulholla meni niin myöhään kylttienlaitossa, että morsian simahti. Kaaso meni sitten miehensä kanssa syömään ravintolaan ja minä hain bestmanin kanssa Subwaysta patonkia minulle ja sulholle, joka oli vielä kuskaamassa siskoaan ja tämän sulhasta meille yöpymään.

Kun sulho palasi hotellille, olin aivan nukahtamispisteessä. Sitten piti tietysti vielä vetää yhdet pultit sulholle nukkumaanmenon lomassa, kun selvisi, että biisilistat ovat todellakin siinä kuosissa, mitä katselin. :shock: Eli tanssilistalla oli huimat 5 kappaletta. Ja se oli tärkein lista kaikista. Piti vähän keskustella sulhon kanssa ja tehdä selväksi, mikä on tanssilistan tarkoitus. Hän lupasi hoitaa asian kuntoon aamulla. :kiss: En kuulemma saanut huolehtia asiasta.

Vielä viimeiset esiaviolliset hempeilyt ja sitten unille. :kiss:
Vaikka olin aivan kuolemanväsynyt ja kello oli jälleen puolenyön korvilla, ei uni meinannut siltikään tulla silmään. Sain kuitenkin nukuttua kohtalaisesti, jännitys oli yllättävän pientä.

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 20:17 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Lauantai 14.8.

Heräsin 6:50, kello oli herättämässä seitsemältä. Silti silmät painoivat ja sängystä oli vaikeaa päästä ylös. Pakko oli nousta ja suunnata suihkuun. Suihkussa kehitin vielä toisen haikun, joka oli mielestäni parempi vielä kuin ensimmäinen. Sheivailin kaikessa rauhassa, pesin hiukset hitaasti hiuspohjaa kunnolla hieroen, kuorin kropan ja koitin muutenkin nautiskella suihkurauhasta.

Suihkun jälkeen vielä rasvailin itseni kaikessa rauhassa ja sitten kävin kurkkaamassa kelloa. Kymmentä vaille kahdeksan! Oltiin bestmanin kanssa sovittu aamupalalle meno kahdeksaksi. Hyvin ehdin pukea päälleni ja kuivata hiukset. Sulhokin lähti aamiaiselle yhtä matkaa, vaikka oli edellisenä iltana aikonut mennä vasta yhdeksäksi.

Minä vähän hämmästelin rauhallisuuttani ja jännittämättömyyttä. Annoin ohjeet bestmanille kakkujen siirrosta tarjoiluastioille ja koristelusta. Hän lähtisi tekemään tämän heti aamiaisen jälkeen. Ensimmäinen lautanen ruokaa meni hyvin alas, mutta sitten se iski! :shock: Jännitys jumpsahti vatsanpohjaan ja puurolautanen raejuustolla ja marjoilla meni nieleskellen alas. Sulho ja bestman jäivät vielä aamiaistamaan, kun minä lähdin keräilemään tavarat kasaan kampaukseen ja meikkiin menoa varten.

Sulhon kanssa ehdittiin vielä pusia ja halia huoneessa ennen kuin minun oli pakko lähteä. Koko matkan kampaajalle mietin, oksentaisinko ihan justiinsa. Vatsajännittäjä siis.

Kun tulin kampaajalle, oli kampaajani saanut kaason kampauksen juuri valmiiksi ja se näytti upealta! Kaaso lähti vielä hakemaan kukkaa kampaukseensa. Maiju aloitti pohjatyöt kampaukseni kanssa suihkuttamalla lämpösuihketta. Sitten kaaso jo tulikin kukan kera ja Maiju ujutti sen kaason kampaukseen.

Sitten vielä räjähtäneet ennen-kuvat morsiamesta ja kaaso lähti kiireisiinsä ja minä jäin hemmoteltavaksi. Piccolopullo kuohuvaa ja morsian oli todella rauhallinen. ;)

Maiju teki vielä keskiviikkoakin huolellisempaa työtä ja kampauksesta tuli ihana. <3 Aikaa kylläkin humpsahti myös mennä. Minun piti olla kahdeltatoista valmis ja isäni vaimolle oli varattu aika kahdeksitoista pesuun ja föönaukseen. Kymmentä vaille kaksitoista kuitenkin vasta alettiin meikin tekoon. Isän vaimo pyörähti siinä sitten ja siirrettiin hänen aikansa puoli yhteen. Morsian alkoi pikkuhiljaa hermostua ajankulusta. Meikki kuitenkin valmistui ja siitäkin tuli vielä paljon ihanampi kuin keskiviikkona! :happy: Varttia vaille yksi vasta kuitenkin pääsin hyppäämään tuolista ja kiiruhtamaan hotellille. Jälkeen-kuvat jäivät ottamatta kiireen vuoksi.

Voin kertoa, että tässä vaiheessa morsian stressasi ja kovasti. :nuts2: Oli siis tarkoitus, että kymmentä vaille yksi olisi viimeistään ryhdytty pukemaan, jotta kaaso ja bestman ehtisivät ajoissa kirkolle. Matkalla hotellille törmäsin vielä appiukkooni ja sulhon veljen lapsiin sekä hissillä isäni siskoon miehineen. Huikkailin vain kiirettäni. :sweat:

Kun tulin huoneeseen, kaaso oli jo valmiudessa. Hän näytti upealta! Sulho mainitsi kukkien olevan hotellin alakerrassa viileätiloissa. Että ottaisimme ne mukaamme sitten lähtiessä. Sulho meni suihkuun ja vinkkasi minulle olevan jotain tyynyllä. Sain Bride-alushousut. :D Laitoin ne omieni päälle, sillä olivat liian isot. Sitten morsiamen hetkellisiä paniikkipoukkoiluja, joihin lääkkeksi huikka lonkeroa, morsian pikameikkasi sulhasen ja lopulta alkoi pukeutuminen.

Mekko päälle ja sitten vielä ryhdyttiin sulhon kanssa arpomaan mitä kaikkea tarvitsisi pakata mukaan. Äkkiä jotain tavaroita kassiin ja kassit kaasolle mukaan. Hengitys syvään, sulholle plastron kaulaan ja ulos huoneesta. Tässä vaiheessa törmäsimme isääni ja vaimoonsa. Yhteisellä hissillä alas ja ulos suoraan ulos hotellista... Jotain siis unohtui. :doh:

Ajoimme kirkolle ja minä suuntasin sakastiin. Sulho ja kuski koristelivat auton. Sakastissa tapasin suntion ja kanttorin. Kanttoria siis emme tavanneet lainkaan aikaisemmin, sähköpostilla olin marssit ja virren ilmoittanut. Vähän olin jopa jännittänyt, että tuleekohan paikalle ollenkaan. Isäkin tuli sakastiin, hoiti paperiasiat ja sai alban päälleen. Sulho laittoi kylmäkallet povitaskuihin viilentämään oloa. ;)

Viittä vaille kaksi lähdimme suntion ja kaason kanssa kävelemään ulkokautta kirkon eteiseen. Siellä pikkuveljeni jo odotteli komeana puvussaan. <3 Sitten kaaso suoristi helmani ja kysäisi, missäs kimppuni on. :shock: :doh: :D Tuumasin, että hotellissapa taitaa olla. :D Asialle ei siis voinut tehdä enää yhtään mitään, joten stressaus oli turhaa. Hyvin laukesi jännitys tässä.

Kaaso luikahti ovista ja käveli paikalleen eteen. Tämä oli sovittu kanttorille merkiksi ja marssi alkoi soida. Suntio avasi ovet ja sitten mentiin veljeni kanssa. Minua vain hymyilytti kovasti, jännitys katosi kukkien unohtamisen myötä. Matkalla ehdin ajatella, että tulipa meille luokattoman huono kanttori. :doh: Ei oikein osuneet sormet kohdilleen edes Prinsessa Ruususessa…. :roll:
Tässä mennään veljen kanssa.
Kuva

Sulho käveli melko kovaa vastaan ja ehti pitkälle. Hänellä oli jo silmät ihan kyynelissä. <3 Vaihto sujui vähän hassusti, otettiin sulhon kanssa väärin päin ensin käsillä kiinni. Mutta korjaus vain ja sitten menoksi. Sulho oli ihan liikuttunut, minä vain hymyilin.

Alttarilla
Kuva

Kimppua ei sitten tarvinnut antaa kaasolle portaiden alapäässä, mutta sammakkonenäliinoja sain käteeni. Olin kuvitellut, että kovasti olisi tarvetta, mutta ei ollutkaan. Isäni piti mukavan puheen, saatiin häävierailta palautetta jälkeenpäin palautetta siitä. Sulhon isä luki korinttilaiskirjeen.

Molemmat tahdottiin hienosti. <3 Sormusvalojen aikana sulho oli niin ihanan liikuttunut. :kiss: <3 Sai joten kuten taisteltua valan kyynelten läpi. Voi kuinka häntä rakastinkaan juuri sillä hetkellä, sydämeni melkein pakahtui! :happy: Minä sain valan kunnialla läpi ja sormuksen pujotus oli vuorossa. Sormet olivat turvonneet lämmössä ja vähän voimaa vaati saada rengas paikalleen. :D Suukko muistettiin hienosti! :yep:

Virsi, rukoukset ja siunaukset ja sitten alkoikin poistumismarssi. Seisoimme hetken alttarilla ennen kuin lähdimme kävelemään käytävää avioparina. <3 Kyllä oli muuten helppo hymyillä. :happy:
Kuva

Mentiin eteisen portaikkoon piiloon ja sanoin sulhaselle, että kukat on muuten sitten hotellilla. :D Sovittiin, että ajetaan ekaksi sinne hakemaan ne. Halittiin, suukoteltiin ja pikkuiset itkut tirautimme yhdessä liikuttuneina, avioparina. <3 Sitten saatiin merkki, että ihmiset ovat ulkona valmiina ja käveltiin ulos. Pysähdyttiin ovelle pusuttelemaan ja sitten kuplasateen lävitse autolle. Tätini huikkasi, ”missä kimppu”. Iloisesti vastasin, että hotellilla. :D
Kuva

Sullouduttiin autoon ja poseerattiin vielä sieltä muutamalle kuvaajalle. Sitten lähdettiin matkaan ja ajettiin hotellille. Sain sulholta toisen paketin, josta löytyi Just Married-alkkarit. :D Poistin Bride-pöksyt omieni päältä, mutta en saanut autossa laitettua uusia jalkaan.

Sulhon haettua kukat ajeltiin hiljakseltaan ympäriinsä. Korkattiin pikkupullot kuoharia ja nautittiin. Sitten suunta Majakoskelle.

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 22:49 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Ajettiin autolla ihan juhlapaikan eteen ja siirryttiin ottamaan vastaan onnittelut vanhempien kanssa. Onneksi ei satanut vettä, joten homma voitiin hoitaa ulkona. Ihana oli halata kaikkia ja nyt pidin tiukasti kimpustani kiinni. :D Vaikka ehkä olisi fiksuinta ollut antaa se kaasolle. Hiuksetkin vähän lähtivät purkautumaan halauksien jälkeen. (Ja ylläripylläri, vahva hiuslakka oli väärässä laukussa. :doh: Onneksi sentään vessakorissa oli hiuslakkaa, joka sai nyt välttää.) Mutta ennen kuin siirryttiin sisälle kampausta korjaamaan, nosti isäni meille maljan. :cheers:

Sitten porukka siirtyi sisätiloihin ja omille paikoilleen. Siinä sitten odottelimme sulhon kanssa, että kaikki löytävät paikkansa ja sitten siirryimme mekin juhlatilaan. Toivotimme vieraat lämpimästi tervetulleiksi hääjuhlaamme ja esittelimme jokaisen vieraan nimeltä. Sitten puheenvuoro siirtyi kaasolle ja bestmanille ja he kertoivat joitakin yleisiä asioita juhlasta.

Sen jälkeen siirryttiinkin ruokapöydän antimiin. :food: Ruoat oli aseteltu näyttävästi ja ne paitsi näyttivät hyvältä, myös maistuivat. Salaatit täyttivät molempien lautaset ja pääruoka haettiinkin sitten vasta toisella kierroksella. Korsetti alkoi puskea vastaan, joten en kaikkea jaksanut syödä. Hyvää kuitenkin oli. Ruoka sai kehuja myös vierailta. Kuin myös punaviinimme. :yep:

Ruoan loppupuolella kaaso kuulutti, että nyt on vapaata oleskelua ja valokuvausta tiedossa. Minä ja sulho saimme eteemme paperin, jonka jouduimme täyttämään. 12 kuukautta –leikki ei niin perinteisessä muodossa. Siinä sitten yritimme nimetä ihmisiä ja porukka käy meille juttelemassa. Oli vaikea päättää kumpaan keskittyisi.

Nopsaan koitettiin selviytyä ja jokerit jäivät keksimättä. Näin ollen ei joka kuukausi taida olla luvassa mitään. ;) Eipä haittaa.

Sitten pieni freesaus meikkiin ja ulos kuvattavaksi. Poseerattiin monenlaisissa kombinaatioissa. Minä jaksoin hyvin hymyillä, sulholla meni hermot kuvaukseen jo hetken päästä. :D Kun ihmiset kameroiden takana olivat tyytyväisiä, lähdimme sulhon kanssa kiertelemään vieraiden pariin. Oli kiva vaihtaa pari sanaa useimpien kanssa.

Ohjelma jatkui häävisalla, johon minä ja sulho olimme keksineet kysymykset. Kysymyksiä oli 20 ja visailua oli tarkoitus jatkaa niin kauan, kunnes voittaja löytyisi. Kysymyksissä oli kolme vaihtoehtoa. Visa aloitettiin siten, että kaikki vieraat nousivat ylös. Kädet vastasivat vaihtoehtoja näin:
a) nosta vasen käsi ylös
b) oikea käsi ylös
c) molemmat kädet ylös
Jos tiesi oikean vastauksen, sai jäädä seisomaan, väärästä vastauksesta piti istua alas. Kysymykset osoittautuivat luultua vaikeammiksi ja jo kuuden kysymyksen jälkeen oli voittaja selvillä. Sulhon sisko voitti visan ja sai palkinnoksi pullollisen hääkuohuviiniä, suklaarasian ja risteilyetusetelin. Muutamat vieraat kyselivät visan jälkeen, että olisi ollut kiva kuulla loputkin kysymykset. Ajattelimme sulhon kanssa, että loput kysymykset laitettaisiin kiitoskorttien mukana, ilman vastauksia. Ja jos vieraat haluavat kuulla oikeat vastaukset, on heidän otettava meihin yhteyttä. Näin toivottavasti saisimme kuulla pian taas mahdollisimman monista.

Seuraavaksi kaasoni pyysi eteen kaikki polttareissani olleet ja niiden suunnitteluun osallistuneet. He kaikki antoivat minulle vielä timantin polttarikansiooni. :( <3 :hug: Ihanaa. Liikutuin niin, etten pystynyt kunnolla kiittämään ihania ystäviäni. :( Sulho sai myös oman kansionsa ystäviltään ja hetki niitä selattiin pöydässämme.

Sitten lapsuudenystäväni piti ihanan koskettavan puheen. Hän oli löytänyt Ystävämme-kirjan, johon olin kirjoittanut vuosina 1991 ja 1994. Sieltä hän kertoili hauskoja sutkautuksia ja sitten mitä minä olin kirjoittanut kohtaan ”Mitä haluan olla isona?”. Vuonna 1991 olin kirjoittanut ”äiti”. :( <3 Vuonna 1994 ”menestyvä nainen ja naimisissa oleva tyyppi”. :D Nyt on siis 1/3 suoritettu ja vielä ehtii ennen kolmeakymmentä hoitaa muutkin. :yep: Kyyneleitä kuivailtiin sulhon kanssa molemmat puheenvuoron jälkeen. Sitten meidät häädettiinkin pihalle. :shock:

Pihalla halittiin ja itkettiin yhdessä liikutustamme pois. Oltiin ihan in love. :kiss: <3 :( <3 :kiss:
Kuva

Joku tovi saatiin pihalla oleskella, kunnes meidät kutsuttiin takaisin sisään. Juuri puhunut ystäväni oli järjestänyt pienen pelin. Muistipeli, jossa häävieraat esittivät jonkin häihin liittyvän eleen/sanan/äänen ja piti löytää tämän vihjeen pari. Morsian sai aloittaa. Ja voi sitä riemun määrää, kun heti ensimmäisellä yrittämällä löysin sormusrasian avaajat! Kuten muistipelin sääntöihin kuuluu, sain jatkaa. Nyt meni kuitenkin väärin, joten oli sulhon vuoro. Sulho ei onnistunut saamaan pareja. Joten morsian tuli jälleen kehiin ja putsasi kaikki parit! :tiptap: Se voitto oli selkeä jos mikä. :D Hauska leikki.

Sitten oli aika hääkakun leikkauksen. Sulho otti ensin lapiosta kiinni ja minä vielä polkaisin ensin! Joten valta on mun!!!! (pahisnauru päälle :lmao2:) Pitopalvelun tekemiin täytekakkuihin en kyllä ollut tyytyväinen. Kakut olivat kuivahkoja ja pursotukset olivat kerrassaan onnettomat. Onneksi minun huippukakkuni pelastivat hommaa. ;) Tässä vaiheessa ei harmittanut enää yhtään, että tein itse kakkuja.
Kuva
Kuva

Kun ihmiset olivat saaneet kahvia ja kakkua, alkoivat puheet. Isäni puhui ensin, sitten sulhon isä. Sitten saimme kuunnella kaunista musiikkia. Äitini sisarukset esittivät kauniin kappaleen Vuoksi Sun moniäänisesti a cappella. Taas hiukan piti herkistyä. <3 Siskoni lauloi Suvi Teräsniskan Hento Kuiskaus ja Johanna Kurkelan Sun Särkyä Anna Mä En miesystävänsä säestäessä kitaralla. Ja oli kaunista. <3 Pari kyyneltä lisää. :( Sitten tuli vielä velipuoleni puhe. Tämä oli kyllä yllätys meille molemmille, iloinen sellainen. :)

Häätanssi tanssittiin. Yhtään ei oltu harjoiteltu, joten meni tylsästi heiluessa. Siis varmasti katsojille tylsästi, meillä ei ollut tylsää. ;) Loppuun sentään tehtiin pyöräytykset. :D
Kuva

Näiden ohjelmien jälkeen oli vapaata oleskelua, tanssia, laulua, naurua…. Morsian suuntasi ensimmäiseksi tuulimyllyyn laulamaan Singstaria. :D Sulho tuli kohta perästä ja lauloimme Something Stupid –duettona. Oli hauskaa. Sitten jätin lauluestradin muille ja lähdin jälleen juttelemaan vieraiden kanssa.

Kymmenen tienoilla oli vuorossa kimpun ja sukkanauhan heitot. Oli muuten paljon porukkaa taistelemassa näistä kultakimpaleista. ;) Kimppu heitettiin ensin ja se kyllä lähti voimalla ja kauas. :D Onneksi sillekin löytyi sitten omistaja. Useampi käsipari taisi olla yhtä aikaa kiinni, sen verran oli rautalangat vääntyneet. :D

Sulho sukelsi hameen alle ja riisui sukkanauhan hampaillaan. Se kutitti! :lmao2: Sukkanauhasta nähtiin myös kunnon taisto. Veljeni oli siinä ensimmäisenä kiinni, mutta kaksi muuta yritti kyllä parhaansa omiakseen sen itselleen. Mutta veljeni sen sitten lopulta itselleen riuhtaisi. Joku toinen sai kylläkin siitä roikkuneet sydämet itselleen. :D

Heittojen jälkeen oli iltapalan aika. Ihmiset tuntuivat olevan hyvällä mielellä ja kovasti saatiin jo kiitoksia juhlista. :happy: Kun oltiin syöty, lauloivat äitini sisarukset vielä Vuoksi sun -kappaleen uudestaan. <3 Ja vielä suvun perinteisen Sunnuntaiaamuna.

Sulhon isä lauloi sitten meille Rakkaus on lahja Jumalan. :) Ja sitten joku sen aloitti, Nälkämaan laulun. Vaikka olin toivonut, että tätä ei häissämme kuultaisi…. No, menipä sekin siinä sitten.

Oltiin jo illassa, joten vanhempi väki lähti juhlista. Ihana oli jälleen halata kaikkia ja kiittää läsnäolosta. :happy:

Sitten olikin jatkojen aika. :tiptap: Nuoremman väen siirryttyä saunalle, riisui morsian pukunsa Riihessä. ;) Ja vaihtoi jatkomekkoonsa. Sitten kiiteltiin vielä pitopalvelun tytöt ja suunnattiin kaason kanssa saunalle pukusamiksina. :)

Porukka oli jo iloisesti paljuissa. Minä olin vielä hetken aikaa pukeissa ja juttelin ystävieni kanssa. Sitten paljut veivät voiton ja morsian pukeutui hääbikineihinsä ja istahti lämpimään paljuun. :happy: Oli hauskaa ja paljuissa tosiaan viihdyimmekin sitten melkein aamukuuteen. :yep:

Ja mikä ihaninta, yksi sammakko kävi meitä paljuilla tervehtimässä! <3 Ihana pieni. Kävi varmaan toivottamassa meille onnea. :happy:

Hotellille rantautui kuuden jälkeen sulhonsa kanssa onnellinen morsian. ;) Aamupala päätettiin kuitenkin sulhon kanssa jättää väliin ja nukkua pitempään.

Tässä vielä kuva kimpustani.
Kuva

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 23:04 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Sunnuntai 15.8. ja maanantai 16.8.

Sunnuntai lähti käyntiin osaltamme puolenpäivän aikoihin. Kaaso ja bestman olivat saaneet myöhäiset huoneenluovutukset, joten saatiin nukkua noinkin pitkään. Siinä sitten katseltiin jotain päällemme ja lähdettiin kohti Majakoskea siivousaikeet mielessämme.

Siivottavaa kyllä olikin, tölkkejä ja kertakäyttölautasia pitkin poikin. Mutta onneksi meitä oli monta, ja homma sujui kohtalaisen kivuttomasti. Pakattiin tavarat autoihin. Keräsimme ulos rääppiäispöydän, jossa sitten vielä vähän fiilistelimme häitä.
Kuva

Kun oltiin syöty, lähti bestman kohti kotia ja kaaso miehineen ajoi vielä meidän kautta. Roudattiin tavarat kämpille ja kellariin ja heipatettiin loistotyypit. <3 Sitten vilkaistiin sulhon kanssa pikaisesti häälahjat läpi, otettiin polttarikansiot mukaan ja ajettiin takaisin hotellille. Siellä sitten rentouduimme ja nautimme olostamme miehenä ja vaimona. <3 Katselimme häämatkavaihtoehtoja ja nautimme kuoharia.

Maanantaina kävimme aamiaisella ja sitten lähdimme maksamaan kukat ja käymään matkatoimistoissa. Esitteitä otettiin iso pino. Sitten hotellille laittamaan kamat kasaan ja kohti kotia nauttimaan elämästämme avioparina. :happy: Nyt me ollaan ihan oikeasti naimisissa!

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2010 23:06 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Jokohan tämä olisi tässä. :sweat: Suosittelen lukemaan osissa, muuten tulee lannistusmieliala. :D

Sana on vapaa arvon ladyt! :girl:

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.08.2010 08:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mahtava kertomus ja todella ihanan kuuloset häät! <3 Näytätte niin onnellisilta! :kiss:

Oikein paljon onnea ja hellyyttä avioliittoonne!! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.08.2010 09:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ihanat häät teillä on ollut :faint: :faint: :archer:
Onnea alkaneeseen avioelämään :)

Kihlat vaihdettiin 24.06.2010

Pimun päikkyyn

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.08.2010 12:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olipa kiva lukea hääpäivästänne. Tosi kiireiseltä vaikutti tuo viimeinen viikko. Onneksi meidän koristeluhommia hoitaa ulkopuoliset, että kerkiän rentoutua häitä ennen. Ressaannun ja panikoin niin helposti. Harkitsen myös kuvauksen siirtämistä toiselle päivälle.
Teillä oli varmasti ihanat häät. Aikamoista, että pieni sammakkokin kävi teitä tervehtimässä :)
Onnea teidän liittoonne!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.08.2010 15:37 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi miten hyvä mieli tuli tätä lukiessa <3 On teillä kyllä ollut ihan satumainen hääpäivä :faint: Nyt ei muutakun nauttimaan rakkaan läheisyydestä ja alkaneesta avioelämästä <3

Ă„idiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2010 02:06 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Ei voi sanoo muuta kuin että <3

ONNEKSI OLKOON SAMMAKOT!!! <3 :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2010 13:52 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie en siun suosituksista välittänyt vaan lukasin koko tarinan kerta rykäyksellä :D Oli kyllä aivan mielettömän ihanasti kirjotettu ja tosi kiva kun oli niin paljon kuvia elävöittämässä tarinaa! :clap:

Sie oot kyllä ollu NIIN kaunis morsian ja teidän häät on ollu todella upeat! Pöytäkoristukset oli kauniita ja tienvarsikyltit aivan ihanat ja persoonalliset :faint: <3 Loppuillan paljujatkot on varmasti olleet aivan älyttömän hauskat :yep:

ONNEA HIRMUSESTI TUOREELLE AVIOPARILLE! :hug: :flower:
Aurinkoisia päiviä liittoonne!

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2010 17:26 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Mäkin tein niinkuin HannaNeiti ja luin kaiken kertarykäyksellä :wink:

Ihanat häät ollu teillä! Mielettömän upea pari ootte ollut ja toi sun puku!!!! Oih ja voih! Ihana!
Onnea vielä avioparille!

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2010 18:36 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Onnea vielä tällekin puolelle! Missäs se rouvapäikky viipyy :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.08.2010 21:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea, onnea!!!
Joko ne häät nyt olivat :D

Kaunis morsian on ollut ja häätkin näyttävät sujuneen mallikkasti.
Puvusta extra plussat. Todella kaunis malli ja väri!
;)

Naimisiin 1.2.2008
Kahden seuraan liittyi kolmas 24.1.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.09.2010 20:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Nyt vasta ehdin lukemaan läpi koko kertomuksen, hienoa kun olet jaksanut näin yksityiskohtaisesti kertoa teidän hienosta päivästänne!

Todella hyvä mieli todella jäi tästä, ihanaa että teillä oli kaunis ja onnistunut hääpäivä! paljon onnea vielä kerran! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.10.2010 20:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tulinpas nyt täältäkin puolelta vielä lukemaan teiän hääkertomuksen, ja on tosiaan ollu ihanat häät teillä <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:34