* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:34

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Russelin hääpäivä
ViestiLähetetty: 07.09.2009 09:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä oli vaan juhlat 5.9, lauantaina. Oltiin tahdottu jo heinäkuun lopussa toisemme. :)

PERJANTAI:
Mies tuli neljän aikaan töistä ja puol viis startattiin Alkoon ja kauppaan hakeen juomisia. Ne vietiin juhlapaikalle. Ystäväni oli lupautunut tulemaan auttamaan juhlasalille ja hän kävi hakemassa kukkakaupasta sohvapöydälle kukkapuskan ja minun käsivieheen.

Mies laitteli läppärin johtoihin kiinni ja kokeili äänentoiston, samalla kommentoi pöytäjärjestystä. Me ystäväni kanssa roudittiin niitä pöytiä ja laskettiin tuoleja. Mies huomasi et hakee vielä alkosta muutaman pullon konjakkia ja viskiä ja luikahti matkoihinsa.
Me laiteltiin sillä välin pöytäliinat ja tuolit paikoilleen. Pitopalvelun tarjoilija tuli jossain välissä tuomaan tavaroita ja toi servetit. Katettiin pöytiin vielä haarukat, veitset ja taiteltiin servetit. Mies tuli tuomaan juomat ja päästiinkin aika nopsaa sit jo kotiin.
Mies lähti lenkille koiran kans ja minä askartelin tienviittoja vielä puoli kymmeneen.

LAUANTAI:
Kello oli soimassa kahdeksalta mut nousin ylös jo seitsemältä hyvin nukutun yön jälkeen. Oli rauhallinen aamu, kävin koiran kanssa pitkällä lenkillä ja sit suihkussa ja sain lukea rauhassa aamun lehden kahvin kanssa. :read:
Yhdeksältä starttasin auton kohti keskustaa meikkiin ja kampaukseen. Meikkaaja tuumasi et hänellä ei ole ollut pitkiin aikoihin näin rauhallista morsianta.. Mitäs sitä jännittämään kun näkee pitkästä aikaa sukulaisia ja ystäviä olin ennemmin innoissani. Kampaus sujui tunnissa ja olin erittäin tyytyväinen siihen. Sitten ajelin kotiin.

Mies oli käynyt veljensä kanssa aamu yhdelsältä hakemassa kaupasta vielä olutta ja siideriä ja kaupantäti oli heittänyt kuittia varhaisesta ajankohdasta.. :D olipa ne kerenneet lenkittää ja riehuttaa koirankin hyväksi. Syötiin kevyt lounas ja sitten patistin miehen suihkuun. Vaihdettiin vaatteet ja lähdettiin kahdestaan valokuvaukseen.
Valokuvassa meni vain puoli tuntia ja päästiin aikaisemmin kuin suunniteltiin jo juhlapaikalle. Laittelin sitten itse kukat Aaltovaasiin jääkaapista.
Ihmeteltiin et missä pitopalvelu kuppaa!! Vieraita alkoi jo tulla ja pitopalvelun olisi pitänyt tarjoilla jo kuohuvia.. Pitopalvelu tuli puoli tuntia myöhässä ja tämä aiheutti vähän ongelmia alun aikatauluun.
No, kun vieraat olivat tulleet, mies ja minä noustiin seisomaan ja mies piti lyhyen puheen jossa kertoi miksi ollaan kutsuttu kaikki koolle, (häät ja läksiäiset) meidän tulevaisuuden suunnitelmista (muutosta ulkomaille) ja illan aikataulusta. Tämän jälkeen päästiin hakemaan alkuruokaa (oli erittäin hyvää) kun tarjoilijat olivat saaneet ne pöytään. Alkupalojen ja pääruuan välissä meillä oli improvisaatio esitys, oikeita esiintyjiä..

Esityksen jälkeen haettiin pääruoka (joka oli floppi, oltiin maisteltu ruoka aikaisemmin mut tämä ei vastannut lainkaan sitä mitä oltiint tilattu) Vieraat kyllä kehuivat ruokaa, tietämättä siitä mitä sen OLISI pitänyt olla.
Miehen isä sitten otti ja piti kauniin puheen tässä välissä, hän soitti meille kaksi kappaletta hanurilla, jot me ei osattu odottaa lainkaan!!

Tämän jälkeen oli hetki tyhjää tilaa ja kävimme juttelemassa vieraiden kanssa. Kahdeksalta otin ja ilmoitin et tällä opella tekee mieli kahvia ja nyt ois aika siirtyä sen kameran kans lähemmäs kakkuja. Me ei poljettu toisiamme varpaille ja minä päätin et mitä kakkua leikataan (mitä tuota testaamaan kun minähän se pomo olen jo.. :wink: Harjoteltiin sitte vielä toisen kakun leikkuu (kun niitä kakkuja oli kolmea eri laista juustokakkua) Kakkujen ja kahvien jälkeen isäni kiitti kaikkia vieraita saapumisesta paikalle ja kertoi ettei ole lainkaan huolissaan siitä miten minä pärjään ulkomailla, sillä onhan minulla mieheni mutta hän oli huolissaan koirastamme.. kuinka se tulee pärjäämään ilman "isovanhempia". :D

Tämän jälkeen booli nostettiin pöytään ja pitopalvelu siivosi ja lähti. ilta sujui oikein rattoisasti keskustellen vieraiden kanssa ja musiikkia kuunnellen. Olimme tehneet mielimusiikeistamme neljän tunnin soittolistan, joka pyöri nonstoppina taustalla.

Vieraat viihtyivät ja saimme paljon hyvää palautetta juhlistamme, ei ollut mitään nolausleikkejä eikä ollut jäykkä tunnelma ja juhlat olivat rennot.

Me olimme varanneet juhlapaikan klo. 24.00 saakka ja se tuntui hyvältä ajalta lopettaa juhlat. Porukat alkoi valumaan kuka minnekkin jatkoille kymmenen jälkeen ja me lähdettiin taksilla kotiin samalla suuntaa asuvan miehen serkun ja hänen vaimonsa kanssa. Miehen serkku kun kuuli, et polttareita ei ole järjestetty intoutui lupaamaan et kyllä sellaiset saadaan jälkikäteenkin järjestettyä.. :tiptap:

jos joku on tänne saakka jaksanut lukea, niin vielä sen kerron, et meidän koira oli kotona päivän ja siskoni kävi ruokkimassa jätkän ja ulkoiluttamassa sitä yhdessä kahden serkkutytön kanssa. Koira ei siis ollut heitteellä..

SUNNUNTAI:
Herättiin kahdeksalta ja kymmeneltä oltiin jo taksissa menossa kohti juhlapaikkaa hakemaan omia tavaroita ja lahjoja pois. Me otettiin koira mukaan ja sehän tepsutteli pitkin salia ja tutki ketkä siellä oli ollu eilen. Omien tavaroiden kasaaminen kävi nopeasti, otettiin myös juomat (joita oli jäänyt todella paljon), kakkujen loput ja osa salaateista mukaan. Olin ottanut kotoa tupperarekippoja mukaan sen verran. Kasattiin autoon kamat ja vietiin ne kotiin.

On aivan mahtava muistella jo nyt tuota päivää, kaikki sujui muutamia juttuja (pitopalvelu ja tarjoilijat) lukuunottamatta hyvin.

Nyt voikin katseen suunnata kohti muuttoa ja uusia haasteita.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.09.2009 20:07 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Paljon onnea molemmille! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ]