* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 06:53

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 04.09.2009 09:44 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Ensin hieman taustaa meistä:

Minä Sahrami olen 29-vuotias terveydenhuoltoalan opiskelija, tuore aviomieheni on pian 35-vuotias tietotekniikan ja -turvan asiantuntija.

Tutustuimme toisiimme syksyllä 2007 netin ihmeellisessä maailmassa ja tapasimme toisemme ensimmäisen kerran 5.11.2007. Meitä yhdisti rakkaus luontoon ja koiriin, samanlainen maailmankatsomus ja kiinnostuksen kohteet. Pikkuhiljaa tutustuttuamme tunteet välillämme syvenivät niin, että ne roihahtivat täyteen liekkiin helmikuussa 2008. Oikeastaan samantien muutimme koirani kanssa miehen luokse, kesällä menimme kihloihin ja rupesimme suunnittelemaan häitä.

Koska emme kuulu kumpikaan kirkkoon, oli siviilivihkiminen itsestäänselvyys. Sulho halusi ehdottomasti ulkovihkimisen ja alunperin meidät pitikin vihkiä metsän keskellä. Tietyistä seikoista johtuen päädyimme kuitenkin pitämään tilaisuuden niityllä Nuuksion kansallispuistossa (kuitenkin ihan metsän laidalla :wink: ) ja vihkijän saimme Helsingin käräjäoikeudesta. Vieraita meillä oli 25 ja juhlat pidettiin Kattilan Kodalla ihan vihkipaikan vieressä.

Tervetuloa lukemaan meidän, maailman onnellisimpien, täydellisestä päivästä, jätäthän puumerkkisi käynnistäsi :girl:

-sahrami
ps. kertomuksesta löydät kuvat vihreiden linkkien takaa ;)

Niin kauan kuin elän, ei sydämeni läiky kenellekään muulle.
Olipa kuinka kaunis tai hyvä, urhea, luja, rikas tai hellämielinen tahansa.
Olen valintani tehnyt, enkä halua ketään toista.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:19 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Hääpäiväkertomus

Olin edellisenä iltana tullut kaikkien pakaasien ja tavaroiden kanssa vanhemmilleni yöksi. Unet jäivät melko lyhyiksi, mutta lihasrelaksantin ansiosta nukuin kuitenkin syvää unta, joten olo oli varsin pirteä. Aamu valkeni tosi kauniina ja kirkkaana, mutta kävin kuitenkin varmuuden vuoksi ensimmäisenä katsomassa sääennusteet. Hyvältä näytti ainakin sillä hetkellä. Sulholta tuli tekstiviesti "Meidän päivä, ihanaa!" <3 .
Kävin suihkussa ja sen jälkeen äidin kanssa syömään aamupalaa. Olin varannut hiuskoristekukat Töölöstä Runebergin kukkakaupasta, joka sopivasti aukesi klo 8, joten olin siellä oven takana heti kun se aukesi, sain kukat muovipussissa ja hurautin sieltä sitten ratikalla takaisin kampaajalle (sijaitsee siis ihan vanhempieni naapurissa). Kaaso olikin jo odottamassa ja kampaajatkin saapuivat sopivasti samaan aikaan, joten pääsimme heti istumaan pyntättäviksi. Olin jo aikaisemmin vienyt muutamia ideakuvia näytille, joten pääpiirteet kampauksen mallista oli jo suunniteltu. Istuin ensin pitkään höyryrullat päässä ja sen jälkeen kampaaja rupesi väkertämään tätä runsaahkoa pehkoa kasaan. Jossain vaiheessa olin ihan varma, että kampaajalle varattu 1,5h ylittyy reilusti, mutta niin vaan sekä mun että Kaason kampaus oli valmiina tasan kymmeneltä. Molemmilla oli todella onnistuneet ja jopa mun otsalle tehty letti onnistui hienosti.
Sitten siirryimme mun vanhempien luokse toiselle aamupalalle, jonka jälkeen pikapikaa meikit naamaan. Tässä vaiheessa tuli jo kiire, mutta onneksi meikki onnistui ensimmäisellä kerralla ihan nappiin. Olin tosi tyytyväinen kaikkiin hankkimiini tuotteisiin, meikki nimittäin kesti korjailematta koko päivän. Sitten kiskottiinkin jo pukua päälle. Taksikuski soitti, että hän on jo odottamassa, mutta mä ilmoitin, että meillä menee vielä hetki, mun pukua nyöritetään vasta. Sitten vielä kaikki hääyötä varten tarvittavat tavarat kasaan kauhealla kiireellä ja taksiin. Veljeni, joka oli ystävällisesti luvannut hoitaa kuvaamisen vihkimisessä, oli tullut myös ajoissa paikalle ja otti kameran huostaansa. Lähdimme kohti juhlapaikkaa lopulta 20 min myöhässä, mutta ehdimme kuitenkin perille aivan aikatalussa klo 13.
Sulho oli vessassa vaihtamassa vaatteita, joten menin kodan edustalle odottamaan häntä. Kohtaaminen oli aika säväyttävä, olihan tätä hetkeä odotettu ja valmisteltu huolella. Molemmat pidimme kovasti näkemästämme. Ihan turhaan jännitin pitääkö Sulho puvusta tai kampauksesta. Meikkikin oli kuulemma sopiva, näytin ihan itseltäni. Myös Sulhon isä tuli paikalle ja kehui pukua ja kampausta kovasti.
Viikolla vihkipaikan vieressä leiriään pitäneet partiolaiset olivat riemuksemme poistuneet paikalta. Sää näytti hieman pilviseltä, mutta n. puoli tuntia ennen vihkimistä aurinko rupesi paistamaan oikein täydeltä terältä. Viimeistelin vielä hääkansioon muutaman sivun, ohjeistin pitopalvelua juhlapaikan koristelussa ja pidimme vielä pikapalaverin kaason ja parhaan miehen kanssa. Kaikki kehuivat pukua kilpaa, mikä tuntui todella ihanalta, olihan puku kuitenkin omasta mielestäni itselleni se ainoa oikea. Kuulimme kuoron treenaavan läheisellä parkkipaikalla ja se kuulosti todella hienolta.
Vähän ennen kahta siirryimme punaisen ladon taakse kurkkimaan vihkipaikalle. Vihkijää ei vielä näkynyt ja soitin vielä hermoilupuhelun kaasolle, kun näytti siltä, että vieraat seisovat aivan väärässä paikassa. Mutta homma oli järjestyksessä, ihan turhaan hermoilin :girl_haha: .
Lopulta sitten vihkijäkin saapui, vieraat ja kuoro asettuivat sovituille paikoille, vedimme sulhon kanssa syvään henkä ja lähdimme kävelemään vihkipaikalle.

Tässä kohtaa ei enää jännittänyt, jos jossain vaiheessa olikin. Vihkiminen meni seuraavan kaavan mukaisesti:

Kuoro: Onnelliset

Jo valkenee kaukainen ranta,
ja koillisest' aurinko nousee,
ja auteret kiirehtii pois,
kun Pohjolan palkeet käyvät,
kun mennyt on yö,
kun kimmeltää kesäinen aamu,
ja linnut ne laulelee.
Mä kiireelle korkean vuoren
nyt tuulessa raikkahas nousen
mun toivoni aamuisen koin,
mun kultani, kohtaan siellä,
kun mennyt on yö...
Täss' kultani kanssa mä seison,
ja kiharat tuulessa liehuu,
ja laaksojen hyminä soi
kuin iäisen lemmen ääni,
kun mennyt on yö...

Vihkipuhe:

R ja M. Olette tänään kutsuneet teille rakkaimmat ihmiset todistamaan kun lupaudutte
toisillenne. Te olette löytäneet toisistanne sielunkumppaninne, sydämenne puuttuvan palasen, yhteisen tulevaisuuden jakajan. Ajatus elämän jatkamisesta samaa polkua pitkin kypsyi pikkuhiljaa yhteistä arkea eläessä. Kuitenkin varmuus toisen tunteista on ollut teillä aina läsnä ja lopullinen päätös oli helppo tehdä.
Rakkaus luontoon on tärkeä osa elämäänne. Ensitreffeillä kiertelitte koirien kanssa Keskuspuiston poluilla, tuolla läheisen kallion päällä Mikko kosi Rixua ja käsi kädessä täällä ikimetsän laidalla aloitatte nyt koko loppuelämänne pituisen yhteisen matkan. Ja se matka on hyvä taittaa, kun rinnalla on ystävistä kaikkein uskollisin ja rakkain, elämän tärkein ihminen: aviopuoliso.
Avioliitto perustuu kahden ihmisen parisuhteelle ja siihen kuuluvalle uskolle, toivolle ja rakkaudelle. Uskolle rakkauteen, parisuhteeseen ja yhteiseen elämään, toivolle siitä, että pahojen päivien jälkeen seuraa hyviä päiviä, ja rakkaudelle puolisoa kohtaan. Kulmakivenä rakkaudelle toimikoon kunnioitus niin toisianne kuin suhdettanne ja avioliittoannekin kohtaan.
Te olette päättäneet rakastaa toisianne. Se on paljon enemmän kuin se, että te rakastatte toisianne. Rakkaus on ihana tunne, se kantaa koko elämää. Rakkaus on sitoutumista, muuttumista ja kasvua toisen hyväksi. Se on toisen hoivaansa ottamista, avoimuutta ja erilaisuuden hyväksymistä. Te olette toisillenne tärkeimmät ihmiset maailmassa, itseänne ja toisianne varten te elätte. Teillä on koko elämä aikaa rakastaa.
Vaikka rakkaus on tunnetta, siinä ei ole kaikki. Pelkästään tunteiden varaan ei voi elämää, avioliittoa ja rakkautta rakentaa. Sen takia muistakaa, että rakkaus on myös tahdon asia. Tahto on sitä, että rakkauteen sitoudutaan, siitä pidetään kiinni, siitä ei luovuta. Se, että te tahdotte solmia avioliiton, osoittaa, että tuntemanne rakkauden lisäksi te myös tahdotte yrittää rakastaa silloinkin, kun se on vaikeaa. Ihmiselämässä tulee vastaan vaikeuksia, mutta niinä hetkinä teillä on tukena toisenne. Joskus toinen rakastaa vähemmän, joskus toinen. Avioliitto on silloin turvananne. Te olette päättäneet uskoa toisiinne, rakkauteenne ja haluunne rakastaa.
Ajan myötä rakkauden tuntomerkit usein muuttuvat. Rakkaus ei enää olekaan pelkästään toinen toisensa katselemista, vaan yhdessä johonkin katsomista. Rakkaus on yhteyttä ja jaettua elämää, toista ei jätetä siinä ulkopuoliseksi. Opetelkaa siksi ruokkimaan rakkautta pienillä sanoilla, asioilla, teoilla. Opetelkaa tuntemaan toistenne tarpeet ja odotukset. Opetelkaa puhumaan kipeistäkin asioista.
Rakkaus, kunnioitus ja ystävyys kantavat teitä yhteisen elämänne päivinä. Vaikka joku näistä kolmesta voi välillä vähentyä, pyrkikää pitämään niiden yhteispaino samana. Kun te rakastatte toisianne, teillä on voimaa toisistanne. Kun te kunnioitatte toisianne, te ette voi loukata toisianne. Kun te olette ystäviä, teillä on maailmassa paras turva. Rakastamalla ja kunnioittamalla toisianne ja olemalla ystäviä keskenänne, te solmitte tiukimman liiton, jonka voi solmia.
Muistakaa myös rakastaa ja kunnioittaa itseänne, sillä itsenne te tuotte suhteeseenne. Te olette yksi ja te olette kaksi. Yhdessä te voitte kohdata elämän, kumpikin omana itsenänne. Te voitte kasvaa ja muuttua, katsoa eri suuntiin, nähdä eri asioita - mutta jos te haluatte rakastaa toisianne, kunnioittaa toisianne ja olla ystäviä toistenne kanssa, teillä on yhteinen tie elämässä.

R ja M, sydämessänne te tiedätte jo olevanne pari. Tänä päivänä te haluatte sinetöidä suhteenne avioliitoksi.

Avioliiton tarkoituksena on perheen perustaminen siihen kuuluvien yhteiseksi parhaaksi sekä yhteiskunnan säilymiseksi. Avioliitto on tarkoitettu pysyväksi, jotta perheen jäsenet voisivat yhdessä luoda onnellisen kodin.
Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Sinulta M E A: Tahdotko ottaa tämän R I:n aviovaimoksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?
Näiden todistajien läsnä ollessa kysyn Sinulta R I: Tahdotko ottaa tämän M E A:n aviomieheksesi rakastaaksesi häntä myötä- ja vastoinkäymisissä?

Vastattuanne näin kumpikin kohdaltanne myöntävästi Teille tehtyyn kysymykseen totean Teidät aviopuolisoiksi.

Sormusseremonia
Sormus symboloi jatkuvuutta ja ikuisuutta: sen kehällä ei ole alkua eikä loppua. Vihkisormus on rakkauden ja yhteyden vertauskuva, joka kestää kuolemaan asti. Se on merkkinä niistä lupauksista, jotka Te tänään teette toisillenne. Pitäkää sormusta muistutuksensa tästä hetkestä, jolloin tulevaisuudentoiveenne ja -pyrkimyksenne yhdistyvät.
Anna M liittonne merkiksi sormus vaimollesi.
Anna R liittonne merkiksi sormus miehellesi.

Kuoro: Tuulantei

Tula tuulan tulituli tei,
emme erkane konsana ei.
Mesimarjani pulmuni pääskyni mun,
paras aarteeni oot sinä mun, minä sun,
mitä toivoisin minä muuta.

Tula tuulan tulituli tei
oma onni se yhtehen vei.
Ja tulkohon hallat ja harmit ja muut
ilo huoleton meillä ja naurussa suut
ja kirkkaana päivä ja ilta.

Kaason runo:
Rakkaus on elämän perusajatus ja seuraa sitä kehdosta hautaan ja haudan toiselle puolelle.
Rakkaus rakentaa, yhdistää, sovittaa ja sitoo yhteen kaikki, mihin koskee. Ota pois rakkaus, niin maailma on oleva sellainen, kuin luullaan kuun olevan, hedelmätön autiomaa. Vetovoima on rakkauden tiedoton valta elottomaan aineeseen, mutta se on pakkovalta, joka sitoo eikä koskaan päästä. Rakkaus totuudessaan on itse vapaa ja kaiken vapauttava. Älä usko tottumusta, älä velvollisuutta, käskyä, ihailua, intohimoa, älä usko selittämätöntä hypnoottista vaikutusta, joiden usein nähdään sitovan kaksi olentoa toisiinsa; usko ainoastaan sitä rakkautta, joka antaa vapaasti ja ottaa vapaasti.
- Z. Topelius –

Vihkijä:
Teidät on nyt vihitty avioliittoon. Puolisoina olette keskenänne yhdenvertaiset. Osoittakaa avioliitossa toinen toisillenne rakkautta ja keskinäistä luottamusta sekä toimikaa yhdessä perheen hyväksi tukien toinen toistanne elämänpolkunne mutkissa. Olkaa vahvat poluillanne ja olkaa vahvat liitossanne.

Sade ei teitä enää kastele, sillä olette toisillenne suojana.
Kylmyys ei teitä enää vaivaa, sillä lämmitätte toisianne.
Yksinäisyyttä ei enää ole, sillä olette toisillenne elämäntovereita.
Te olette kaksi ihmistä, mutta edessänne on vain yksi elämä.
Astukaa nyt yhdessä yhteisen elämänne päiviin.
Ja olkoon elämänne Maan päällä hyvä ja pitkä.

Kuoro: Peace like a river
I’ve got peace like a river
I’ve got peace like a river
I’ve got peace like a river in my soul.
Like a rolling rolling river,
like a rolling rolling river,
I’ve got peace like a river in my soul.

I’ve got love like a river
I’ve got love like a river
I’ve got love like a river in my soul.
Like a rolling rolling river,
I’ve got love like a river in my soul.

I’ve got joy like a river
I’ve got joy like a river
I’ve got joy like a river in my soul.
Like a rolling rolling river

Like a rolling rolling river
I’ve got joy, I’ve got joy in my soul!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:21 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Vihkiminen oli todella koskettava ja liikuttava tilaisuus. Vihkijä sekoili joissain kohdissa ja luki muutaman jutun väärässä järjestyksessä, mutta se menee varmaan kuumuuden piikkiin :D. Kuoro lauloi todella kauniisti ja erityisesti viimeinen biisi meni mulla selkäytimeen asti, niin hienolta se kuulosti. Monessa kohdassa vihkimisen aikana jouduin nieleskelemään, etten olisi itkenyt. Pidimme koko ajan sulhon kanssa toisiamme käsistä kiinni ja aika monessa kohtaa katsoimme toisiamme myös silmiin. Vastaukset tuli molemmilta yllättävän reippaasti, itse onnistuin tosin kuulostamaan siltä, että olisin huutanut koiralle luoksetulokäskyä :lmao2:. Sormusten kanssa oli pientä sähläystä, kun vihkijä kompuroi järjestyksen kanssa. Sulhon sormus solahti sormeen ihan helposti, mutta sulho joutuin mun sormuksen kanssa tekemään vähän töitä. No, hauskuutettiinpahan ainakin yleisöä ;).
Vihkimisen jälkeen siirryimme sitten sopivaan paikkaan maljannostoa
(Maljannosto2)ja onnitteluita varten. Pitopalvelu tulikin pian maljojen kanssa ja onnitteluiden jälkeen saimme kuorolta vielä tervehdyksen parin juomalaulun muodossa.

Maljojen jälkeen vieraat lähtivät siirtymään pikkuhiljaa kodan suuntaan ja me menimme kuvaaja-veljeni ja Sulhon isän kanssa sopivaan paikkaan ottamaan vielä muutamia poseerauskuvia ja pussailukuvia (Sulhon isä maalaa meille häälahjaksi taulun tästä).

Sen jälkeen siirryimme vieraiden seuraksi kodan edustalle. Hetken seisoskelun jälkeen rupesi
hieman satamaan ja siirryimme sitten sisätilaan.

Vieraille pientä päänvaivaa aiheutti pöytäkartta, jossa piti löytää oma pöytä puun nimi ja lehti yhdistämällä. Kaikki kuitenkin päätyivät oikeisiin pöytiin.

Jokaisessa pöydässä vieraita odotti tietovisakysymykset, joita heidän oli sitten tarkoitus ruokailun aikana yhdessä pähkäillä. Samaan aikaan laitettiin cd:ltä soimaan linnunlaulua, yksi visan tehtävä nimittäin oli tunnistaa siitä mahdollisimman monta lintulajia ;). Tämä visa osoittautui erinomaiseksi ohjelmanumeroksi, jos niin voi sanoa, sillä toisilleen tuntemattomat vieraat joutuivat siinä väkisinkin juttelemaan keskenään. Joka puolelta rupesikin kuulumaan iloista puheensorinaa, jota tunnelmoitti vielä kodan kattoon ropiseva sade.
Pitopalvelu tarjoili alkupalan pöytiin. Savulohi oli taivaallisen hyvää ja myös kasvissyöjät kehuivat sienikeittoaan. Halukkaat saivat myös santsiannoksen, itse tosin passasin tässä kohtaa, sillä oli pakko jättää tilaa myös pääruoalle. Oli ihana kuunnella vieraiden juttelua ja toisaalta naureskelimme heidän tietovisapähkäilyilleen. Vieraiden 4 pöytää olivat siis kodan (8-kulmio) sivujen suuntaisesti, ja me oltiin sitten omassa pöydässä keskellä. Kodan tulisija oli meidän edessä, joten näimme ja kaiken kodassa tapahtuvan :girl_smile: .
Alkupalan jälkeen oli vuorossa isäni puhe, jota olin jännittänyt etukäteen aika paljon. Tosin ihan turhaan, puhe oli aivan mielettömän hieno (pelkäsin siis, että isä keksii sinne jotain muka-hauskoja vitsejä tms.). Isä kirjoittaa työkseen ja sen kyllä puheesta huomasivat muutkin. Puhe sai mulle sitten ne päivän ensimmäiset kyyneleet silmiin, sillä isä oli siihen todella löytänyt ne mun ja sulhasen syvimmät puolet mukaan. Luulen kyllä, että en ollut ainoa jota puhe kosketti...

Tässä välissä sade oli loppunut ja kävimme välillä jaloittelemassa pihalla. Ilma oli ihanan kirkas ja raikas. Esittelimme sormuksia, kerroimme pukujen taustaa ja tässä vaiheessa taisin tajuta, että mun polttareista oli tehty kansio. Se oli kyllä myös todella hieno, kuten ne polttaritkin olivat olleet. Todella kivoja kuvia oli ystäväni Jaakko kuvannut koko päivän, kaaso oli sitten koonnut kuvista tarinan.

Ohjelma jatkui pääruoalla, joka oli, jos mahdollista, vielä parempaa kuin alkuruoka. Kokki siis paistoi sisäfilepihvejä
avotulella siinä meidän katsellessa ja se tarjottiin aivan vastapaistettuna taivaallisen valkosipuliperunamuusin ja kanttarellikastikkeen kanssa. Tätä oli sitten pakko santsata, vaikka ensin meinasin, etten mahdu enää pukuuni sen jälkeen :D. Mutta onneksi otin toisenkin annoksen, olisi ehkä jäänyt harmittamaan ;).

Pääruoan jälkeen sekä paras mies että kaaso pitivät meille ihanat puheet. Lisäksi kaaso luki meille A-M Kaasisen "minä sinua rakastan" -runon. Tässä kohtaa oli kyllä lähellä ne päivät toiset kyyneleet. Koska näytti siltä, että jälkiruokaa saamme odottaa vielä hetken, niin päätin, että puhunpas minäkin sitten. Ei siitä kyllä meinannut tulla mitään, kun mun ääni sortui heti kättelyssä, mutta onneksi hetken nieleskelyn jälkeen sain koottua itseni sen verran, että pääsin alkuun. Sen jälkeen se onneksi sujui omalla painollaan. Kiitin puheessa ensinnäkin kaikkia siitä, että olivat tulleet paikalle jakamaan tämän ihanan päivän. Kiitin meidän molempien perheitä siitä, että meidät on otettu niin hyvin vastaan näihin uusiin sukuihin ja kuinka aina on kiva mennä molempien vanhemmille käymään, aina ollaan tervetulleita. Kiitin Kaasoa meidän pitkästä ystävyydestä (ja sanoin ihan samoja asioita, mitä Kaaso oli puheessaan sanonut mulle, sillä ne on sellaisia juttuja, jotka meidän ystävyydessä on aina olleet olemassa <3) ja kaikesta vaivannäöstä meidän häiden kanssa. Mainitsin myös, että hänellä oli ollut tänä kesänä häät lähes jokaisena viikonloppuna ja niistä joka toisissa oli toiminut kaasona (ehkä vähän liioitellen toki ;)) ja että jos joskus haluaa perustaa hääsuunnittelupalvelun, niin multa ainakin saa loistavat suositukset :D. Kiitin ystäviäni siitä, kuinka heistä on tullut myös Sulhon uusi ystäväpiiri ja kuinka hyvin meidät on otettu pariskuntana vastaan. Lopuksi kiitin tietenkin tuoretta aviomiestäni kaikesta siitä, mitä olemme yhdessä kokeneet ja kaikesta siitä mitä hän on minulle jo tähän asti ollut. Sulho taisi liikuttua sanoista, niin kovaa puristi mut syliin puheen jälkeen, vaikka nyt jälkikäteen sanoo, ettei muista puheesta mitään...

Kävimme tämän jälkeen taas vieraiden kanssa seurustelemassa pihalla. Hauskaa oli, kun ystäväni belgialainen poikaystävä kehui että " Nice speech! Although I didn't understand a word. But it clearly came from the heart."

Sitten olikin vuorossa jälkiruoka. Meidät kutsuttiin pitopalvelun toimesta leikkaamaan kakku. Olimme sopineet, että mitään jalan polkemisia me ei sitten harrasteta, joten ihan vaan leikattiin kakusta yhdessä molemmille palat. Mutta luulen, ettei vieraat edes moista odottaneet :wink:.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:31 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kakun syönnin lomassa ja jälkeen oli sitten vuorossa tietovisan purku. Visassa oli siis lintujen tunnistamisen lisäksi 9 kysymystä: Koirien viralliset nimet (näihin oli annettu myös vihjeet, tosin kukaan ei niitä täysin tajunnut :D) ja molemmista koirista yksi muu kysymys, yhdessä kysymyksessä oli kolme meihin liittyvää lukua jotka piti ratkaista, kaksi luontoharrastukseen/ulkoiluun liittyvää kysymystä ja lopuksi vielä kolme "Kumpi tekee"-kysymystä. Vieraille oli annettu myös ohje, että myös kekseliäästä ja hauskasta vastauksesta voi saada pisteitä, vaikka se olisikaan oikein. No ne vastaukset olikin sitten todella hauskoja. Lopulta tiukan pistelaskun jälkeen voitti meni kuitenkin lähes puhtaalla tiedolla pöytään, jossa oli mun hyviä ystäviä sekä sulhon sisko ja isä -jotenkin en ollut yhtään yllättynyt, että nää voitti ;). Palkintona voittajille oli sitten pääsy ensimmäisenä korkkaamaan booli :lmao2:. Samalla laitoimme sitten myös musiikkia soimaan.

Yhtäkkiä sitten rupesi kuulumaan kauheaa pauketta ja kodan ovelle rynnisti joku isoa koivun karahkaa heilutellen :shock:. Ja samassa naamioituneita tyyppejä oli sitten enemmänkin, huusivat kaikkia pysymään paikoillaan, yksi kaappasi mut syliinsä ja kantoi kodasta ulos, toinen antoi lunnasvaatimukset kaasolle ja muut ilmeisesti vaan näyttivät uhkaavilta :D. Mut vietiin sitten kodan taakse, jossa sain käsiini valkoviinilasin ja huutelin sieltä vienoja "apua apua" -huutoja :D. Vieraat pääsivät sitten runoilemaan, jotta saivat mut vapaaksi. No, muutenhan sitä olisi vaikka kuinka pitkään nauttinut valkoviiniä mukavassa miesseurassa :D, mutta jossain välissä rupesi hyttyset pistämään, joten huutelin, että koittakaa nyt pelastaa tämä tuore rouva, jotta pääsee viettämään hääyötä jossain vaiheessa. No runot sitten hyväksyttiin ryöstäjien toimesta ja mut palautettiin takaisin Sulholle. Pöydittäin tehdyt runot luettiin ääneen, ja ne oli aivan mahtavia, hauskoja ja taitavia! Täytyy kyllä sanoa, että koko ryöstö tuli aivan puun takaa, enkä sellaista tosiaan odottanut. Mutta toteutus oli ihan loistava <3.

Illan vietto jatkui kodan ulkopuolella istuen boolia nauttien, jutellen ja musiikkia kuunnellen. Jossain vaiheessa meille tarjoiltiin sitten vielä ylimääräinen marjajäädykejälkiruoka :). Kaaso taiteili uuden satsin boolia, kun pitopalvelu oli hukannut osan blandiksista (tosin ne sitten ilmeisesti kuitenkin jostain löytyivät) ja viinaa oli vähän ylimäärin :lmao2:. Miehen sisko ja mun kaverit esittivät meidän polttareissa tehdyt luonnetestipöytäkirjat, mun polttareista esitettiin myös hiilijalanjälkilaskelma ja sen nollaamiseksi polttariporukka oli ostanut myös 15 puuntaimea Nepaliin <3. Sulhon toinen sisko luki isänsä meille tekemän hääsadun. Satu pohjautui antiikin kreikan mytologiaan, mutta ihan loistavasti sieltä löytyi hahmot myös meidän häistä (ja Sulhon isä ei siis tuntenut häävierasjoukkoa etukäteen) :D. Pikkuhiljaa osa vieraista teki lähtöä, me muut jatkettiin ihanasta illasta nauttimista. Yksi ystävä piti vielä ihanan puheenkin.
Lopulta kuitenkin tuli aika lopettaa juhlat, kota tyhjennettiin ja tavarat kannettiin parhaan miehen autoon. Meidän taksi oli ajoissa odottamassa, joten pääsimme sitten aloittamaan matkan kohti hääyötä. Taksiin mennessä kuski muuten kehui mun pukua ;) Taksimatka kaupunkiin sujuikin sitten facebookiin statusta päivittäessä :D.

Keskustassa hyvästelimme vielä samalla kyydillä tulleet ja lähdimme kävellen hotelli Aleksanteriin. Hotellilla huoneen löytyminen otti hieman aikaa, sillä meidän varausta ei näkynyt, no selvisi sitten hetken päästä miksei. Kaaso oli nimittäin käynyt järjestämässä meille hedelmäkoriyllätyksen huoneeseen :girl_impossible: .
Huone oli muutenkin upea, uusrenesanssityylinen kulmahuone, jossa oli isot ikkunat. Jaksoimme vielä lukea kaikki onnittelukortit ja vieraskirjan viestit, kunnes sitten siirryimme hääyön viettoon... <3:

Seuraavana aamuna heräsimme onnellisina ja yllättävän hyvin levänneinä lyhyistä yöunista huolimatta, nautimme pitkään hotellihuoneen antimista, kävimme aamupalalla ja lopulta ajoimme taksilla kotiin. Olo oli aivan täydellinen, kaikki oli mennyt ihanammin kuin olisin voinut kuvitellakaan ja päällimmäisenä oli ihan suunnaton onnellisuuden tunne <3.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:31 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Tässä vielä muutamia kuvia lisää, joita en saanut tarinaan mahtumaan ;)

Vihkipaikka

Vihkipuhe

Sormusten vaihto

Pussauslupaa odottaessa

Vastavihityt1

Vastavihityt2

Kuoron maljatervehdys

Niityllä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:32 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kuvia juhlapaikalta

Kodan edustalla

Pisarat tuovat onnea hääparille

Nimikyltit paikoilleen
Ja sulhanen näyttää siltä kuin olisi jo tyhjentänyt boolimaljan :lmao2:

Tietokilpailun pistelasku

Kodassa

Kaason kanssa

Kodan edustalla1

Kodan edustalla2

Sulhasellakin oli oikeasti hauskaa, vaikka näyttää vakavalta ja tylsistyneeltä puolet ajasta ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.09.2009 10:32 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kertomus on nyt valmis, jätäthän puumerkkisi :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2009 13:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vitsit ku sul on ollu ihana puku! :faint: :clap: Ja ihana vihkimistilaisuus! :clap: Onnea kovasti!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2009 13:37 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Upeita kuvia! :faint: Teillä on ollut ihan erilainen, teidäntyylinen vihkiminen. :clap:

Pukusi on myös todella kaunis ja istuu äärettömän hyvin. Onko se teetetty sinulle?

Upeaa! :faint:

Sukiksen hääunelmia

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2009 15:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

oi ku kaunista :(

ja kauniita kuvia..
tuollainen luonnonläheinen meininki taitaapi sopia teille, jotenkin pukee teitä. äh. sanat hakusessa.. mutta kumminkin tarkoitan siis sitä että näytätte nauttivan tilanteista ja "olette kotonanne" tuossa ympäristössä ja ilmapiirissä.

ja voi että kun on kaunis tuo kuva "tietokilpailun pistelasku"-linkin takana. ihanan hämyinen ja tunnelmallinen <3

kaikkea hyvää avioliittoonne, myötä ja vastamäkiä sopivassa suhteessa. rakastakaa toisianne <3

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.09.2009 19:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Niin ihana tunnelma kodassa!
Tosi kauniit kuvat ja hieno kertomus!!!
:faint:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.09.2009 09:26 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Kiitos kaikille onnitteluista ja kehuista <3

Heavymorsian: Puku oli tosiaan aivan ihana, samoin vihkitilaisuus. :)

sukapaiv: Kiitos kuvakehuista :). Meillä tosiaan oli aika erilainen vihkiminen kuin "perinteisesti", itse suunnittelemamm tilaisuus ja nimenomaan meidän näköinen :wink:. Kiitos pukukehuista, omasta mielestänikin se oli ihan täydellinen. Puku on pellavaa ja teetetty Tampereen Morsiusgalleriassa (samoin kuin sulhasen liivi ;))

titiuu: Kiitos kehuista :) . Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, ihanaa jos se välittyy myös ihmisille, jotka eivät meitä tunne :clap: . Kiitos myös onnentoivotuksista, varmasti rakastamme toisiamme <3

Neiti_Pampula: Kodassa oli tosiaan ihana tunnelma. Kiitos kehuista <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.09.2009 17:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Upeita kuvia, tunnelmallista :faint:

Onnea vielä!

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2010 20:26 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Oih :faint:!

Aivan ihana hääpäivä ollut teillä!
Niin erilaiset ja aivan varmasti juuri teidän näköisenne häät!
Toi puku on todella upea, näytät todella kauniilta :) !

Tavattiin 2/2009
Muutto yhteen 7/2009
Kihloihin 9/2009
Tahdon 9/2011
Sydäntyttö 11/2014

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 06:53