* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:47

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 17 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En pysty tiivistämään Täydellistä Hääpäiväämme lyhyesti, joten tässä teille kunnon romaani luettavaksenne. Tekstiä on jäsennelty runsaiden kuvien avulla ja myös laittamalla avainsanoja boldilla kunkin kappaleen aiheen selviämiseksi. Enjoy! :bow:

Lisää häähöpötystä hääblogissani: AikaJana häihin

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääkertomus, osa 1: Häitä edeltävät päivät

ETH√ĄN KOPIOI KUVIA! :girl:

Torstaina raahauduin aamulla junaan ja kohti Tamperetta. Torstaipäivä meni tärkeitä asioita hoitaessa: Kävin kampaajalla värjäyttämässä hiukset, tehtiin koemeikki vol. 2 ja lyötiin lukkoon hääpäivän meikki, sekä kävin vanhalla luottosokeroijallani. Tällä välin Hanski-ystävä, Opukka-siskokaaso ja vanhempani olivat ahkeria apulaisia ja taittelivat häämuistoille ostetut rasiat. He hakivat myös koristeet Tainuli-kaasolta ja veivät ne juhlapaikalle jo valmiiksi perjantaita varten. Tällöin selvisi myös, että juuri juhlapaikkamme kohdalla oli suuri tietyömaa, ja tie oli täysin poikki. Illalla Antekin pääsi saapumaan Tampereelle opinnoistaan.

Perjantaiaamuna jakaannuimme tehoyksiköihin: Ante ja isäni menivät kauppaan ostamaan hääpäivän kahvipöytään keksejä ja hedelmiä sekä hääillaksi naposteltavia. Tällä välin minä, Opukka ja Hanski haimme pitopalvelulta pöytäliinat ja menimme juhlapaikalle aloittamaan valmisteluja. Ante ja isäni sekä omilta tahoiltaan Tainuli, Kossu-bestman ja äitini saapuivat paikalle omaan tahtiinsa, ja aloittelimme koristeluja. Koko koristelu-urakka oli hieman sekavaa, kun oli niin monta kokkia mukana enkä ollut hoksannut sitä niin tarkkaan suunnitella, mutta lopulta saimme valmista. Hankalinta oli pöytien liinoittaminen, koska jouduimme jokaiseen pöytään laittamaan neljä (4!) pöytäliinaa päällekkäin! :doh: Pöydät olivat neliön muotoisia, ja liinat olivat niihin vähän hankalan kokoisia.

Yhden maissa pitopalvelukin saapui paikalle tekem√§√§n omia valmistelujaan. Heid√§n alkaessa kattaa juhlap√∂yti√§, k√§vi ilmi, ett√§ vuosi sitten ostamissamme serveteiss√§ oli valmistusvirhe: Serveteiss√§ kulki ruma ruskea raita! :shock: :( Osassa raita n√§kyi todella vahvasti, osassa himme√§mmin. Pitopalvelu tarjoutui tuomaan tukusta teemav√§reihin sopivia liiloja servettej√§, mutta en tahtonut luopua turkooseista, valkoisilla perhosilla koristelluista serveteist√§mme. K√§vimme (lue: pitopalvelu, Opukka ja Tainuli k√§viv√§t ‚Äď min√§ kiristelin hampaitani :x ) servettej√§ yksitellen l√§pi ja saimme kasaan 40 hyv√§√§ servetti√§. Lopuille reilulle 10 hengelle jouduimme laittamaan enemm√§n virheelliset servetit, mutta p√§√§dyimme laittamaan nuo servetit meille itsellemme (morsiusparille ja avustajille). Meh√§n tiesimme servettien olevan puhtaita ja ruskean raidan olevan vain kosmeettinen virhe. (Tainuli teki serveteist√§ reklamaation valmistajalle heti h√§iden j√§lkeisen√§ maanantaina. Vastausta odotellessa‚Ķ :x )

Kaiken t√§m√§n h√§slingin keskell√§ meinasi morsiamen pinna kiristy√§, kun oli liikaa h√§ss√§kk√§√§ eik√§ tarpeeksi aikaa mietti√§ rauhassa yksityiskohtia. Pinnan kiristyminen oli huomattavissa jo ennen servettidraamaa, mutta se taisi olla se viimeinen pisara. :( Onneksi Ante veikin minut pihalle rauhoittumaan ja puhaltelemaan, ja niin oli suurempi kriisi v√§ltetty. Kaikki paikalla olleet avustajat saivat loistavaa j√§lke√§ aikaiseksi ilman hermoilevaa morsiantakin ‚Äď tai juuri sen vuoksi, kun morsian h√§ipyi taka-alalle hetkeksi! :lmao2:

Perjantaina selvisi myös, että valokuvaajamme oli sairastunut. En edes ehtinyt huolestua tästä, koska Ante oli jo hommannut meille varakuvaajan, vanhan tuttunsa jolla on kokemusta ja joka onneksi oli vapaana. Ei siis hätää vaikka kuvaaja vaihtuikin! :) Ante selvitti myös tietyömaan kohtaloa, ja meille luvattiin että seuraavaksi päiväksi meille olisi pääsy juhlapaikan parkkipaikalle, jonne emme perjantaina päässeet edes ajamaan. Valitettavasti itse tie jäisi eräästä kohtaa poikki, joten joutuisimme ohjaamaan vieraat juhlapaikalle hieman kiertotietä, mutta pääasia että parkkipaikka oli käytettävissä ja perille asti pääsi autolla.

Kolmelta juhlapaikalle saapui vihkipappimme, ja siihen mennessä olikin liki kaikki koristelut ja valmistelut saatu valmiiksi. Keskusteluhetki papin kanssa oli antoisa. Saimme Anten kanssa hengähtää ja pohtia vielä kerran ajan kanssa itseämme ja suhdettamme. Eikä ollut mikään yllätys, että sulho sai kuin saikin morsiamelle kyyneleet silmiin ja muutaman karkaamaan poskellekin jutellessaan niin hempeitä papille. <3 Uskon, että pappi sai meistä, huumoristamme ja suhteestamme hyvin todenmukaisen kuvan.

Papin tapaamisen jälkeen kävimme vielä kerran juhlapaikan läpi, viimeistelimme loput koristelut ja pakkasimme käyttämättä jääneet koristeet pois. Valmis juhlasali oli kyllä upea näky! Juuri sellainen kuin olin toivonutkin. <3

Noutopöytä
Kuva

Juoma- ja leipäpöytä
Kuva

Juhlasali juomapöydän vieressä olevilta ovilta käsin
Kuva

Vieraiden pöytiä
Kuva

Pöydät ja sali lavalta käsin
Kuva

Pöytäkartta
Kuva

Hääparin pöytä lähempää
Kuva

Meidän pöydällemme päätyi itse tekemäni perhos/helmikoriste, jollaista ensin suunnittelin kampaukseeni
Kuva

Uniikki seinäkoristeemme
Kuva

Lopulta noin puoli viiden maissa suljimme juhlapaikan oven takanamme, ja l√§hdimme kukin omille suunnillemme. Me Anten kanssa suuntasimme kohti l√§heist√§ ravintolaa, jossa s√∂imme hyvin ja nautimme toistemme seurasta ‚Äď sek√§ puhuimme mahdollisimman v√§h√§n h√§ist√§! T√§ss√§ vaiheessa taisi minulla olla h√§√§-√§hky, enk√§ tahtonut en√§√§ vaivata p√§√§t√§ni mill√§√§n h√§√§j√§rjestelyill√§. :D Illalla vuorossa oli kenties morsiamen eniten odottama hetki: saunavuoro! Hotellissamme oli yleiset saunavuorot illalla, joten Ante suuntasi miesten saunaan ja min√§ Opukan kanssa naisten saunaan. Saunan j√§lkeen rentouduimme huoneessa. Ante katsoi viel√§ telkkarista elokuvan, mutta min√§ luovutin ja annoin unen tulla klo 23 maissa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääkertomus, osa 2: Hääpäivän aamu ja vihkiminen

Heräsin lauantaina aamuyöstä jo viideltä, enkä sen jälkeen enää saanut kunnolla unta. Köllin ja torkahtelin, kunnes lopulta klo 7 herätyskello soi. Pesin kasvot, pukeuduin nätisti, varmistin että kaikki oli mukana, ja suuntasin alas aamupalalle. Ante jäi vielä tässä vaiheessa nukkumaan, koska hänellä oli aamulla tehtävänä vain saada opastekylttimme paikoilleen. Sen sijaan minulle avustajien kanssa meinasi tulla kiirekin. Hotellin aamupala alkoi klo 7:30 ja minun piti olla kampaajalla jo klo 8. Söimme pikaisesti, ja siinä hötäkässä huitaisin lusikalla syliini (valkoiselle kauluspaidalle!) aimo annoksen jugurttia ja punaisia marjoja. Jäädyin tuossa vaiheessa aivan täysin, mutta onneksi äitini ja Opukka saivat sotkun siivottua (vaikka siinä kaatui vielä kahvikin pöydälle). Kumma kyllä tästä selkkauksesta ei jäänyt minun vaatteisiini tahraakaan. Tämän spektaakkelin jälkeen pitikin jo kiiruusti suunnata autolle ja kaasuttaa kohti kampaajaa äitini ja Opukan kanssa.

Kampaaja aloittikin minun hiusten pesun heti paikalle päästyämme. Märkiin hiuksiin tehtiin etuosaan sormikiharoita laineita varten, takaosa vedettiin vain taakse nutturan tekoa odotellessa. Opukka räpsi innoissaan kuvia heti alusta asti, ja saatiinkin loistavia alien-otoksia morsiamesta… :D Nutturan kanssa meinasi kampaajalla tulla tenkkapoo lisäkkeiden itsepäisyyden takia. Aivan mallikuvan mukaista ei kampauksesta tämän vuoksi tullutkaan, mutta se ei haitannut, koska siitä itse asiassa tuli parempikin kuin alkuperäinen idea! :clap:

Kampaus sivusta (vielä vähän kesken kuten pinneistä voi arvata)
Kuva

Kampaus takaa, nyt jo täysin valmis
Kuva

Kampauksen loppuvaiheilla paikalle p√∂ll√§hti my√∂s Tainuli, ja puoli 11 j√§lkeen my√∂s meikkaaja. Vaihdoin siin√§ v√§liss√§ piilarit silmiin, ja aloitimme meikin tekoa. T√§ll√§ v√§lin kampaaja siirtyi f√∂√∂naamaan √§itini hiuksia. Olin sopinut jo aikaisemmin, ett√§ kampaaja laittaa my√∂s h√§nen hiuksensa, mutta olikin ihana yll√§tys ett√§ saimme t√§m√§n kaupan p√§√§lle ilmaiseksi! =o) Meikki valmistui nopeasti, ja sen j√§lkeen kampaaja viel√§ viimeisteli laineeni ja tuikkasi (lue: survoi *naur*) hiuskorun nutturaan. Samaan aikaan meikkaajani meikkasi sopimuksemme mukaisesti my√∂s √§itini. Siskokaaso v√§itti saavansa alemmuuskompleksi, kun meist√§ tuli niin kauniita ‚Äď mutta itsep√§ ei halunnut ammattilaisten k√§sittelyyn vaan tahtoi tehd√§ sek√§ kampauksensa ett√§ meikkins√§ itse! =oD Ja todella kaunis h√§nest√§kin tuli. ;o)

Meikkaajani Nelliina touhussaan
Kuva

Valmista!
Kuva

Kampauksen ja meikin jälkeen suuntasimme takaisin hotellille, jossa skoolasimme kaasojen kanssa ihanalle päivälle ja he pukivat minut. Olimme sopineet, että Ante pukeutuu meidän huoneessa, ja minä saavun koputtelemaan kun olen valmis. Oli todella ihanaa, että saimme kokea tuon ensinäkemisen täysin kaksin. <3 Huomasin heti Anten ilmeestä, että hän tykkäsi näkemästään ja että pukuni oli nappivalinta!

Puettu
Kuva

Hotellin ulkopuolella meitä odotti Anten äiti takseineen. Tuleva anoppi oli herkällä päällä ja itki ilmoittaen että on pilannut meidän häät. Hän oli hakenut kukat kukkakauppiaalta, eikä morsiuskimpun väri vastannut aivan sovittua. Olimme sopineet vaalean liiloista kukista, mutta kimpussa olikin voimakasta violettia. Kyseinen sävy on kuitenkin lempivärejäni, joten ihastuin kimppuun ja lohduttelimme Anten äitiä. Myös noutopöydän asetelma oli mahtava ja ylitti ihanuudellaan odotuksemme. Lisäyllätyksenä meille oli tehty myös auton konepellille kiinnitettävä kukkakoriste.

Tuleva anoppi ja auton kukkakoriste
Kuva

Noutopöydän asetelma
Kuva

Huristelimme Anten äidin taksilla ensin juhlapaikalle viemään noutopöydän asetelman paikoilleen. Siitä suuntasimme kirkolle, jossa (vara)valokuvaaja meitä jo odottelikin. Uskon, että saimme hyviä kuvia, vaikka kova ja suora auringonpaiste (lue: auringonpaahde!) asettikin valokuvaajalle omat haasteensa. Otimme sekä romanttisia että humoristisia kuvia, enkä malta odottaa että näen lopputuloksen. =o) Kuvauksen loppupuolella hääkimppuni osoitti heikkoutensa, ja kimpun kantolenkki (helmiä rautalangassa) katkesi. Sain sen kuitenkin näennäisesti korjattua kieputtamalla rautalangat takaisin yhteen.

Kuvien jälkeen siirryimme Anten kanssa sakastiin, jonne kaasot ja bestmanitkin saapuivat. Kyllä odottavan aika oli pitkä ja sekä minun että Anten sydämet alkoivat pamppailla tiheämmin. Lopulta oli aika minun siirtyä isäni kanssa ulkokautta kirkon eteiseen. Pihalla morsiuskimpun kantolenkki sanoi sopimuksen lopullisesti irti ja irtosi kokonaan. Lykkäsin sen hätäisesti isäni taskuun, ja päätin pidellä kimppua ylösalaisin, sen pohjassa olevista kolmesta helminauhapätkästä. Astuimme kirkon eteiseen, häämarssi alkoi soida ja kaikki kääntyivät katsomaan meitä.

Maailman ihanin kävely
Kuva

Isäni oli todella liikuttunut enkä pystynyt katsomaan häntä (enkä äitiäni tai siskoani), ettei olisi tulleet kyyneleet heti ensi metreillä. Tuntui että hymyilin kävellessämme korvasta korvaan, leveämmin kuin koskaan aikaisemmin. Samalla sydämeni hakkasi tuhatta ja sataa, ja käteni tärisivät kuin horkassa. Ante alkoi lähestyä meitä ja pokkasi juuri oikeassa kohdassa isälleni. Huomasin, että sulhoakin jännitti. Alttarilla polvistuimme papin viittauksen mukaan odottelemaan häämarssin loppumista.

Yhteinen matka alttarille
Kuva

Tästä eteenpäin onkin vähän hajanaiset muistot. Tunsin kuinka sydämeni hakkasi ja kädet tärisivät. Tämän kirjoittaminen noin tuntuu pahasti vähättelyltä, koska en ole koskaan tuntenut moista tunnetta, vaikka tunnetusti olenkin todellinen jännittäjä. Fyysisesti olin siis tiukilla, ja kuumuus sekä napakka puku aiheuttivat välillä pelkoa, että enhän vain pyörry tähän. Näistä huolimatta minulla oli sisäisesti todella tyyni ja onnellinen olo. Uskon, että se todella vahvisti sen, että olin juuri oikeassa paikassa ja juuri oikean ihmisen kanssa. <3 Harvinaista kyllä sulho oli koko toimituksen ajan herkemmällä päällä ja kyynel silmässä, kun taas minulla oli rauhallinen olo. Kerrankin näin päin, nimimerkillä Suuri Itkijänainen ja Hysteerikko! :D

Psalmiksi olimme valinneet Laulujen laulusta kauniin ja tunnetun kohdan:

Rakkaus on väkevä kuin kuolema,
kiivas ja kyltymätön kuin tuonela.
Sen hehku on tulen hehkua,
sen liekki on Herran liekki.
Suuret vedet eivät voi sitä sammuttaa,
virran tulva ei vie sitä mukanaan.
Jos joku tarjoaisi talot ja tavarat
rakkauden hinnaksi,
hän saisi vain toisten pilkan.
Laul. l. 8: 6 ‚Äď 7

Tainuli-kaaso suoritti raamatunluvun mallikkaasti ja tämä kyseinen Raamatun kohta tuntuukin sopivan meille erityisen hyvin:

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen. Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.
Kol. 3: 12 ‚Äď 14

T√§m√§n j√§lkeen seurasi papin puhe. Ihanasti pappi oli saanut puheesta henkil√∂kohtaisen, juuri meille tehdyn, vaikka olimme tavanneet vain kerran ja sekin oli vasta edellisen√§ p√§iv√§n√§. Puheen j√§lkeen olikin jo vuorossa kysymykset, joihin valitsimme muodoksi ‚ÄĚKaikkitiet√§v√§n Jumalan kasvojen edess√§ ja t√§m√§n seurakunnan l√§sn√§ ollessa kysyn sinulta, NN, tahdotko ottaa MM:n aviomieheksesi (aviovaimoksesi) ja osoittaa h√§nelle uskollisuutta ja rakkautta my√∂t√§- ja vastoink√§ymisiss√§?‚ÄĚ. Toisessa muodossahan kysyt√§√§n ‚ÄĚhyvin√§ ja pahoina p√§ivin√§, aina kuolemaan asti‚ÄĚ, mutta itse en tahtonut tuota sen vuoksi, ett√§ tahdon ajatella yhteisen taipaleemme jatkuvan my√∂s tuonpuoleisessa. <3 Vastatessamme (kuuluvasti ja vakaalla √§√§nell√§) muistimme molemmat katsoa toisiimme, eli tahdoimme juuri toisemme emmek√§ esimerkiksi pappia tai kirkon kattoa/lattiaa. :nod: :wink:

Tahdotaan
Kuva

Jaska-bestman antoi sormukset papille vinkin saatuaan, ja pappi suoritti sormusrukouksen. Olimme etukäteen pelänneet sormusten laittamista, mutta varotoimenpiteenä nimettömiin hierottu vaseliini toimi, ja sormukset solahtivat hyvin paikoilleen. Muistimme myös antaa pienen pusun toisillemme sormusten pujottamisen jälkeen. Olin niin onnellinen! Tuntui todella upealta saada vahvistus liitollemme ja siunaus meille. <3

Pusu sinetiksi
Kuva

Lopputoimitus menikin todella nopeasti, ja pian jo pappi ojensi vihkiraamatun ja onnitteli meitä. Käännyimme vieraisiimme päin ja poistumismarssi alkoi soida. Seisoimme hetken paikoillamme, kuten meille oli harjoituksissa neuvottu, ja katsoimme toisiamme. Ei riitä sanat kuvailemaan sitä onnea ja rakkautta!

Aviopari!
Kuva

Lopulta lähdimme käytävää pitkin pois kirkosta, ja ovista ulos päästyämme hipsimme ulkokautta sakastiin odottelemaan vieraiden poistumista kirkosta. Suntio tuli antamaan merkin, kun kaikki vieraat olivat ulkona, ja kävelimme kirkon läpi ulko-oville. Annoimme toisillemme pusut vielä kirkon portailla, ennen kuin kipitimme ruusunterälehtisateessa autolle.

Terälehtisade
Kuva

Hääautomme oli upea, vanhanmallinen tuunattu Dodge. Ajelimme autolla kaikessa rauhassa Pirkkalan seuduilla, ja oli todella hyvä, että saimme tämän pienen hetken rentoutua; Molempien sydämet alkoivat vihdoin rauhoittua, ja pulssit palautua takaisin normaalilukemiin. Noin 20 minuutin ajelun päätteeksi olo oli enää vain huumaavan onnellinen. Tietyömaa rajoitti viimeisen tienpätkän ajamisen hitaaksi mateluksi, mutta lopulta pääsimme juhlapaikan pihalle, jossa kaikki vieraat jo odottelivatkin.

Valmiina lähtöön
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääkertomus, osa 3: Hääjuhla

ETH√ĄN KOPIOI KUVIANI! :girl:

Hyvät suunnitelmat kantoivat hedelmää heti juhlan alusta asti, ja kaikki avustajat tiesivät heti mitä tehdä. Käteltyään meidät vieraat siirtyivät salin puolelle ensin valokuvattaviksi vieraskirjaa varten, saivat sitten alkumaljat ja etsivät omat istumapaikkansa. Alkumaljoista ei valitettavasti ollut tullutkaan suunnitelman mukaisesti kerrostettuja (alla violetti likööri, päällä kuohuviini), vaan likööri ja kuohari olivat sekoittuneet keskenään värjäten maljat punaisiksi. Mutta eipä tämä kyllä mitään haitannut! :)

Onnea meille
Kuva

Kättelyjen jälkeen siirryimme Anten kanssa hääpöytäämme, ja pitopalvelu toi meille omat maljamme. Kossu-bestman lausui muutaman sanan päivästä sekä käytännön järjestelyistä ja nosti meille onnittelumaljan. Heti perään Ante piti lyhyen kiitospuheen, jossa muisti mainita minun rakkaan Mummoni, joka ei pitkän välimatkan takia päässyt paikalle. Tämän jälkeen vastuu siirtyikin avustajille loppupäiväksi, ja me Anten kanssa saimme vain nauttia ja seurata tapahtumia. Alkuun Opukka juonsi tutustumisleikin, jossa esiteltiin paikalla olevat ihmiset ryhmittäin (esim. vanhemmat, sisarukset, kaverit, jne). Heti alusta asti vieraiden kesken tuntui olevan vapautunut tunnelma, ja ihmiset alkoivat seurustella keskenään. :yep:

Tutustumisleikin jälkeen olikin aika siirtyä ruuan pariin, ja me Anten kanssa luonnollisesti saimme mennä ensimmäisinä. Itselläni ei tuntunut olevan ollenkaan nälkä, mutta järki vakuutti että kannattaa tankata. Maistelin siis hieman kaikkia ruokia, ja kaikki oli kyllä todella hyvää! :food: :nod: Ruuan maittavuudesta kertonee myös se, että menekki oli hyvä eikä tähteitä jäänyt paljoakaan. Ruokailun lomassa ihmisiä kävi pöydässämme katselemassa sormuksia ja vaihtamassa muutaman sanan. Tämä oli todella mukavaa, koska emme tahtoneetkaan istua ylhäisessä yksinäisyydessämme, vaikka meillä olikin oma pöytä kaksin.

Molemmilla posket täynnä ruokaa... :D
Kuva

Ruuan jälkeen siirryttiin seuraavaan ohjelmanumeroon. Olimme suunnitelleet lasten karkkipinjataa vasta kahvin jälkeen leikittäväksi, mutta yleisön pyynnöstä aikaistimme tätä. Liki kaikki lapset (muutamaa ujointa lukuun ottamatta) olivat innoissaan mukana ja mätkivät karkeilla täytettyä mansikkaa. Jokainen halukas sai lyödä vuorollaan, ja isoin poikavieraamme löikin todella kovaa, mutta paperimassamansikka ei osoittanut murtumisen merkkejä. :shock: :? Lopulta hätiin pyydettiinkin Ante, joka vetäisi reteästi miekkansa esiin ja huitaisi ensimmäisen iskun mansikkaan puolihuolimattomasti. Pinjatamansikka ei ollut tästäkään moksiskaan! Vasta useamman miekaniskun jälkeen pinjata murtui, ja lapset ryntäsivät maahan putoilleiden karkkien perään salamannopeasti. :D

Anten ensimmäinen yritys
Kuva

Pinjataleikin aikana sattui myös hauska yksityiskohta: Anten ja minun viereen lehahti kaksi valkoista perhosta, jotka näyttivät tanssivan keskenään. Ne kieppuivat toistensa ympäri, ja näyttivät todella kauniilta metsän tummaa taustaa vasten. Perhosten käyttäytymistä tarkemmin tuntematta emme tiedä oliko kyseessä soidintanssi vai kenties reviiritaistelu, mutta itse tahdon luonnollisestikin ajatella kyseessä olleen romanttinen pariutumisrituaali.

Leikin p√§√§tteeksi paikalle tepasteli nurkan takaa Jaska-bestman, joka veti narussa per√§ss√§√§n suurta vanhaa naulaa. Kaasot kuuluttivat, ett√§ on illan vetonaulan aika! Vasta muutaman kehotuksen j√§lkeen kaikki vieraat (ja me tuore parikin, kr√∂h√∂m :oops: ) hoksasivat siirty√§ takaisin juhlasaliin seuraavaa ohjelmanumeroa varten. Ante ja minut ohjattiin lavalle, jossa saimme k√§teemme liilat pahvisyd√§met. Minun syd√§meni toisella puolella luki ‚ÄĚmin√§‚ÄĚ ja toisella ‚ÄĚAnte‚ÄĚ, ja Antella loogisesti ‚ÄĚmin√§‚ÄĚ ja ‚ÄĚJana‚ÄĚ. Arvasinkin jo t√§st√§, ett√§ jotain meihin liittyvi√§ kysymyksi√§ olisi varmaan tulossa. Kaasot alkoivatkin kysell√§, kumpi meist√§ tekee sit√§ ja kumpi t√§t√§. Taidamme jo tuntea toisemme melko hyvin, koska Opukka jo huikkasi kesken leikin, ett√§ ei t√§m√§n n√§in hyvin pit√§nyt menn√§! :lmao2:

Mutta jotain ei kumpikaan halunnut tunnustaa itselleen (Huomaa samanlaisen ilmeet! :D )
Kuva

Kun taas jonkin molemmat tahtoivat omia
Kuva

Tämän jälkeen vuorossa oli muutama puheenvuoro, joista ensimmäisen sain minä. Olin kirjoittanut Antelle runon, jota en tosin pystynyt liikutuksen takia lausumaan vaan tyydyin sen sijaan vain ojentamaan sen hänelle. Lisäksi minulla oli hänelle ovikyltti, johon oli kaiverrettu (minulle) uusi, yhteinen sukunimemme. Ojensin sen paketoituna Antelle, saatesanoinani viitaten tulevaan kotiimme, joka on vielä tosin vasta haaveiden tasolla. Ante ilahtui iloisesti saatuaan paketin auki ja meinasi vähän liikuttuakin.

Ante tykkäsi nimikyltistä, ja minä olen ylpeä saadessani kantaa hänen nimeään
Kuva

Seuraavana puhujana oli minun √§itini, joka lausui todella kauniin runon. Vasta siin√§ vaiheessa t√§m√§n morsiamen kyynelkanavat aukesivat, ja pian itkukuoroon liittyiv√§t my√∂s itse √§iti ja siskonikin. Kaikesta huolimatta √§itini sai luettua runon loppuun, ja se oli kyll√§ yksi juhlan kohokohtia. <3 Ei siis runon loppuminen vaan ylip√§√§t√§√§n sen lukeminen! :wink: :D √Ąitini j√§lkeen vuoroon astui Opukka, enk√§ ollut yht√§√§n osannut odottaa ett√§ siskoni pit√§isi puheen. Kyyneleit√§ siin√§kin valutettiin, mutta puhe oli ihana ja oli todella upeaa kuulla puheen p√§√§t√∂s sanat: ‚ÄĚTe olette t√§ydellisi√§ toisillenne.‚ÄĚ :kiss: Viimeisen√§ puheenvuoron piti Kossu-bestman, joka on ollut Anten paras kaveri jo i√§isyyden. T√§m√§ puhe oli juuri sopivasti humoristinen mutta samalla herkk√§kin.

Hetken tauon jälkeen kahvi oli valmista ja oli aika leikata hääkakku. Hääkakun koristeeksi Ante valitsi lopulta herttaiset puukissat, ja ne sopivatkin kyllä teemaan paremmin kuin retroankkapari. Kakkua odotellessa Ante vielä kyseli, milloin kuuluu polkaista. Enhän tietenkään sitä enää paljastanut, mutta silti polkaistiin yhtä aikaa. Tarkkaili mokoma minua ja osasi vain sen perusteella polkaista salamannopeasti yhtä aikaa. :) Leikattiin molemmille omat palat kakkua, vaikka syötiinkin samalta lautaselta. Ja oli kyllä hyvää kakkua! Mansikkatäytekakkua tummalla pohjalla ja sileällä vaahtokarkkikuorrutteella, valkoiseen kuorrutteeseen oli ripoteltu keskelle turkoosia (taivaansinistä) jauhetta ja siihen oli taiteiltu valkoisia perhosia (oletettavasti samasta massasta kuin kuorrute). Nuo koristelut olivat todella ihana yllätys, koska pitopalvelu oli jo etukäteen varoitellut, että he eivät osaa mitään tuollaisia erikoisempia koristeluja. Onneksi olivat yrittäneet, koska meni aivan nappiin! :yep: :clap: Kahvipöydässä oli tarjolla myös vaniljatuulihattuja sekä itse ostettuja keksejä, viinirypäleitä ja hunaja- sekä cantaloupemeloniviipaleita. Kaikki tekivät kyllä hyvin kauppansa!

Hyvin leikattu ensimmäinen pala!
Kuva

Tässä kuvassa näkyy kauniisti perintösormus, joka oli myös hääpäivän jotain lainattua, sinistä ja vanhaa
Kuva

Kun vieraat olivat herkutelleet tarpeeksi ja hetken sulatelleet, oli j√§lleen pienen leikin aika. Vuorossa oli monissa h√§iss√§ tuttu ‚ÄĚpaketti kiert√§√§‚ÄĚ ‚Äďleikki, joka tosin meill√§ toteutettiin kirjekuorilla. Leikin idea on, ett√§ paketti (meill√§ kuorinippu) kiert√§√§ mahdollisimman monella ja ihmiset joutuisivat hieman l√§hestym√§√§n ennest√§√§n tuntemattomiakin. Jokaisessa kuoressa oli pieni runo, joka ohjeisti kenelle kuori pit√§isi seuraavaksi antaa (esim. pisin mies tai nainen jolla on kaunein kampaus). Lopuksi kuorinippu tuli tietenkin meille, ja saimme avata kaksi viimeist√§ kuorta. Niist√§ paljastui Mikki ja Minni suklaalevyt, joista minun tuli viimeisen√§ teht√§v√§n√§ sy√∂tt√§√§ sulholle yksi suklaapala.

Leikin loputtua olikin aika siirtyä iltamoodiin. Vieraita pyydettiin hetkeksi siirtymään ulos valokuvauksia varten, ja avustajat alkoivat siirrellä pöytiä salin reunoille tehden keskelle ison tanssilattian. Baarimestari laittoi boolit kuntoon ja alkoholitarjoilun esille. Samalla bändi saapui paikalle ja siirtyi virittelemään soittimiaan kuntoon. Me Anten kanssa päivystimme ulkoportailla iltavieraitamme saapuvaksi. Osa iltavieraista ei tuntunut pitävän kiirettä saapumisellaan, mutta lopulta kaikki olivat paikalla, ja oli aika siirtyä tanssin pyörteisiin.

Häävalssina meillä oli Friiti Ojalan kaunis Häävalssi, joka parhaiten tunnettaneen Tapio Rautavaaran esittämänä. Kun bändimme laulaja alkoi laulaa, yllätyin täysin hänen äänestään: todella upea ja tumma sointi! :faint: :yep: Emme olleet etukäteen ehtineet harjoitella häävalssiamme, mutta ihan hyvin se meni. Jossain vaiheessa huomasimme, että emme olleet enää ihan tahdissa, mutta hyvin päästiin takaisin rytmiin kiinni. :D Oli niin romanttista pyörähdellä oman aviomiehen käsivarsilla! :dance: <3 Ei se maailman taidokkain valssi ollut, mutta niin tunnetta täynnä että omasta mielestä oli täydellinen. Tanssin lomassa kuiskailimme toisillemme ja vähän naureskelimmekin höpötyksillemme. Päätimme tanssimme pieneen (harjoittelemattomaan) taivutukseen, joka onneksi sujui hyvin.

Rakkauden tanssi
Kuva

Toisena bändi soitti Suvivalssin, johon pyysimme kaikkia halukkaita liittymään, koska emme tahtoneet perinteistä vanhempien valssia. Etukäteen olimme jo sopineet, että ainakin Opukka ja isäni liittyvät tanssiin, ja pian muitakin alkoi valua lattialle. Tanssin lopulla Ante ehdotti, että vaihdettaisiin paria Opukan ja isäni kanssa. Oli todella kaunista tanssia isäni kanssa, ei tämäkään tanssin loistokkuuden takia vaan juuri sen Tunteen vuoksi. Valssien jälkeen bändin ensimmäinen setti koostui suomalaisista iskelmistä ja popista, ja jo alusta asti ihmiset tuntuivat innostuvan tanssimaan. Bändin rokki-imago ja kokoonpano (laulaja, kitaristi, akustinen kitara, basso ja rumpali) tekivät perusiskelmistäkin nykyaikaisempia, mikä oli mieleemme.

B√§ndin ensimm√§isell√§ tauolla pidimme viimeiset perinteiset h√§√§leikit: sukkanauhan ja morsiuskimpun luovutukset. Kumpaakaan emme viskanneet vaan luovutimme ne rauhallisemmin eteenp√§in muodostamalla vuorollaan naimattomista naisista ja miehist√§ omat piirit. Min√§ ja sulho py√∂rimme niiden keskell√§ silm√§t kiinni yhteen suntaan ja rinkil√§iset toiseen. Hetken aikaa py√∂ritty√§mme ojensimme kimpun/sukkanauhan kohdalla olleelle henkil√∂lle. Heittokimpun sai toisen bestmanin avovaimo ja sukkanauhan puolestaan er√§s sulhon yst√§v√§. T√§m√§ yst√§v√§ sattuu olemaan tyyppi√§ ‚ÄĚikuinen poikamies‚ÄĚ, joten j√§√§mme mielenkiinnolla odottamaan antaako t√§m√§ h√§nelle potkua naisten kanssa. :lmao2:

Iltavaatteissa
Kuva

Illan mittaan b√§ndi veti kolme setti√§, joista viimeisin venyi yli tunnin sovittua pidemm√§ksi ‚Äď ilman lis√§hintaa! Setti setilt√§ siirryttiin rokimpaan suuntaan (sek√§ ulkomaisia ett√§ kotimaisia hittej√§), joka onneksi upposi hyvin vieraisiin. Sek√§ sulho ett√§ min√§ tanssimme monien eri ihmisten kanssa, niin perinteisi√§ paritansseja kuin suuremmissa ryhmiss√§. Keskustelimme my√∂s monien vieraiden kanssa ja viipotimme muutoinkin aika paljon erill√§mme. Kuitenkin aina t√§rkeiden asioiden tullen l√∂ysimme toisemme, ja saimme tanssittua kaksin ja pusuteltua paljon pitkin iltaa. B√§ndin settien v√§liss√§ s√§√§dimme my√∂s valoja uudestaan, ja vaihdoimme kirkkaat kattovalot tunnelmallisempiin v√§rispotteihin, jotka korostivat bilefiilist√§. Illan h√§m√§rtyess√§ vierasjoukko oli jo runsaasti karsiutunut, mutta onneksi monet viipyiv√§t todella my√∂h√§√§n. Muutamille alkoholi maistui ehk√§ hieman liikaakin, mutta seh√§n kuuluu aina sukujuhliin. :wink:

Sulho rokkaa
Kuva

Hämärän tultua avustajat kokosivat lahjapöydän tilalle iltanaposteltavia. Minulta ja Antelta menivät nämä antimet vähän ohi, kun vipelsimme ympäriinsä, mutta hyvä että vieraille maistui. Huomasimme molemmat jälkikäteen, että hääpäivänä tuli syötyä yllättävän vähän, mutta onneksi ei myöskään tullut huomaamattaan juotua liikaa. Eikä kyllä myöskään tullut nälkä, kun oli liikaa kaikkea muuta mielenkiintoista. :)

Puoleny√∂n maissa b√§ndi alkoi lopetella, mutta sit√§ ennen ehdimme viel√§ kuulla mm. Tiktakin ‚ÄĚHeilutaan‚ÄĚ -biisin basistin laulamana. T√§m√§ oli todellinen ex tempore veto, jonka kyll√§ kuuli ja n√§ki siit√§ ett√§ basisti haki kappaleen sanat netist√§. Menoa t√§m√§ harjoittelematon esitys ei haitannut, vaan liki kaikki kynnelle kykenev√§t tulivat tanssilattialle heilumaan ja hyppim√§√§n. Jos joku hoksasi ottaa, olisi t√§m√§n aikana saanut morsiamestakin vauhdikkaan kuvan, kun hypin tasajalkaa yl√∂s ja alas kertos√§keen tahtiin k√§det ylh√§√§ll√§. T√§m√§ ehk√§ kuvastaakin hyvin sit√§, kuinka h√§√§juhlamme huipentui todellisiksi bileh√§iksi. Tuntui kuin olisi ollut kolmet juhlat yhten√§ p√§iv√§n√§: vihkiminen kirkossa, ruokailu kahveineen ja v√§lileikkeineen, sek√§ lopulta kunnon tanssibileet. Ei olisi voinut menn√§ paremmin, olla ihanampaa tai hauskempaa, eik√§ onnistua t√§ydellisemmin! :yep: :clap: <3

Bändin tauoilla olimme hyödyntäneet Anten tekemiä CD:itä, ja heidän lopetettuaankin palasimme hetken mietittyämme niiden pariin. Tosin tässä vaiheessa monet vieraista alkoivat väsyä, tai huomasivat väsymyksensä kun bändin lopetettua taukosi myös tanssi ja meno hiljeni. Myös minua ja Antea alkoi väsymys painaa, ja lopulta yhden maissa oli pakko luovuttaa. Toisaalta olisi tehnyt mieli jäädä vielä tanssimaan, mutta järki (eli Ante) voitti ja siirryimme taksilla hotellille. Sinnikkäimmät olivat vielä jääneet juhlapaikalle tanssimaan vajaaksi tunniksi, ja kuulimme seuraavana päivänä mm. Opukan ja erään miespuolisen vieraan tanssikisasta, joka huipentui molempien spagaateihin! Miesvieras ei tosin tästä toipunutkaan, vaan oli kömpinyt pöydän alle voivottelemaan. Meidän häissä ei siis kukaan juonut itseään pöydän alle, mutta tanssi kylläkin! :lmao2: :lmao2:

Näissä tunnelmissa hääjuhlamme päättyi. Hääpäivämme tosin jatkui hieman vielä hotellissakin romantisoidessa, mutta tarkemmat tapahtumat jääköön vain meidän tuoreen avioparin tietoon. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääkertomus, osa 4: Huomenpäivä (sunnuntai)

Seuraavana aamuna aamiaisen j√§lkeen pakkailimme rauhassa huoneessamme, ja annoimme my√∂s huomenlahjat. Ante ihastui huomenlahjakuviini ja itse sain Antelta kauniit kultaiset korvakorut, joissa riippuu herk√§t (zirkoni)perhoset. T√§ydellinen lahja ‚Äď t√§ydelliselt√§ aviomiehelt√§! <3

Kuva

(kuvat eivät anna oikeutta korujen kauneudelle, höh)
Kuva

Huoneen luovuttamisen jälkeen suuntasimme takaisin juhlapaikalle, jossa apulaisemme (kaasot, bestmanit, vanhempani ja Anten äiti) olivat jo siivoamassa. Olimme etukäteen sopineet, että me emme Anten kanssa siivoaisi. Tämä oli minun toiveeni häälahjaksi ja onneksi se onnistui! <3 Juhlapaikalla olikin kaikki jo kasassa ja siistitty, kun ajoimme pihaan. :clap: Apulaiset odottelivat ulkona ja hurrasivat vielä meille. Jaoimme jäljelle jääneet juomat, ruuat ja kakut, sekä sompailimme koristeiden ja rekvisiitan kanssa. Itse sain (odotetusti) loppuhetken puuskan tahtoa säilyttää yhtä ja toista turhaa, mm. takalasikyltin ja yhden opastekyltin, mutta Anten onneksi saavuimme paikalle liian myöhään ja ne oli jo heitetty roskiin. Hyvä näin: Eipähän ole kotona turhaan nurkissa pyörimässä, tilaa viemässä ja pölyä keräämässä. :D (Tietenkin suurimmat koristeet [maljakot ja tuikkukipot] oli säästetty.) Meille ei mahtunut juuri mitään mukaan, joten lykkäsimme kaiken Jaskalle mukaan. Hänellähän oli myös häälahjamme. Niistä kävimme valitsemassa kaksi lahjaa mukaamme, mutta muut jätimme odottelemaan.

Vihdoin pääsimme ajamaan kohti Hämeenlinnaa ja Aulangon kylpylää. Siellä meitä odotti saunallinen minisviitti. Heti alkuun kävimme testaamassa kylpylän allasalueen, jonka jälkeen kävimme syömässä Hämeenlinnan keskustassa. Päivällisen jälkeen ajelimme takaisin kylpylähotellille ja kävimme tutustumassa tien toisella puolella oleviin linnan raunioihin.

Kuva

Sitten olikin vuorossa oma privaattisauna, ja ilta täyttyi hempeilystä. Jossain vaiheessa muistimme, että meille ei ollut tuotu sovittua kuohuviinitervehdystä suklaineen ja hedelmineen. Ante soitti vastaanottoon ja kysyi tästä, jolloin meille pahoiteltiin väärinkäsitystä; He olivat luulleet meidän hääparina saapuvan paikalle vasta myöhemmin illalla. Sinänsä erikoista, ettei sovittua kuohuviiniä tullut paikalle senkään jälkeen, kun olimme kirjautuneet sisään...! :shock: Tässä vaiheessa kello oli kuitenkin jo yli iltayhdeksän, ja olimme sentään olleet kylpylässä jo yli 6 tuntia! :shock: :x Emme enää halunneet kuohuviiniä yötä vasten, joten vastaanotto lupasi hyvittää tämän huoneen hinnassa, ja varmisti vielä seuraavan aamun aamupalamme, joka oli tarkoitus tuoda huoneeseen.

Yö meni hyvin ja romanttisesti, ja aamulla saunoimme vielä uudestaan. Aamupala oli sovittu klo 9, mutta sitä ei alkanut kuulua. Kello tuli lopulta 20 yli, kun Ante soitti jälleen alas vastaanottoon. Sieltä kerrottiin, että heillä lukee aamupalamme tulevan klo 10:30! :shock: :x Ei ole mitenkään mahdollista, että olisimme itse sanoneet tuon ajan, koska tiesimme joutuvamme lähtemään kokonaan pois hotellista jo kymmeneltä. Ei auttanut muu kuin siirtyä alakerran normaalille buffetaamiaiselle. Syötyämme kirjauduimme ulos ja ihmettelimme vielä aamupalasekaannusta. :o :? Onneksi saimme tuntuvan alennuksen huoneen hinnasta, eikä meitä jäänyt ollenkaan harmittamaan nämä virheet. :)

Aulangolta suuntasimme kotia kohti. Ajomatkalla vielä fiilistelimme upeita häitämme! Kotona Ante ehti vain pikaisesti pakata tavaransa, ennen kuin hänen oli palattava opintoihinsa toiselle paikkakunnalle. Minä haahuilin loppupäivän hieman kummissani yksin kotona, ja illalla iski jo haikeus häistä ja ikävä Antea. Tiistaina palasin töihin, ja pian jo arki laskeutui päälle. Pientä suloista häähaikeutta koen välillä, kun mietin häitämme; Juhlat olivat niin ihanat (täydelliset!) mutta valitettavasti jo ohi. :roll: Onneksi päällimmäisenä on ihana tunne: Olemme naimisissa, Aviopari, onnellisia! <3 :happy:

Tuoretta avioparia naurattaa
Kuva

Viikko häiden jälkeen sain tuoreen aviomieheni kotiin viikonlopuksi, ja kävimme mm. Helsinki International Air Show'n esityksiä katsomassa läheisellä kukkulalla. Piti silloinkin vielä kuvailla sormuksia, eikä hymyt olleet himmentyneet vieläkään. <3 :kiss:

Kuva

Kuva

Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lisäkuvia: :bow:

Hääparin pöytä
Kuva
(Kyllä, perhosen siivet tulivat seinälle vahingossa ylösalaisin, mutta kyllä ne meille kelpasi noinkin. :D Ja eipä ne meidän häät olisi olleetkaan, jos ei jotakin oltais vähän mokailtu. :lmao2: )

Vieraiden pöydän koristelua
Kuva

Takalasikylttimme siirrettiin juhlasaliin vihkimisen ja hääajelun jälkeen
Kuva

Kuva
Onnellisen parin sormukset <3
Kuva

Matkalla hotellilta kuvaukseen ennen vihkimistä (Kuva otettu auton ikkunalasin läpi, sen takia hassu väri)
Kuva
Taisi hieman jännittää! :lmao2:

Sukulaisten kanssa otettavia potretteja odotellessa, kahvittelun jälkeen juhlapaikan pihalla
Kuva
Tässä kädessäni heittokimppuni, ei virallinen hääkimppu.

Illalla, sulhokin vaihtanut päälleen rennomman puvun
Kuva
Ei voisi olla onnellisempi! <3 <3 <3 <3

Tämä kuva tiivistää hääpäivän tunteeni hyvin: hieman jännittynyt mutta yltiöonnellinen!
Kuva

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:30 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Virallinen kuvaajamme (viime hetkellä remmiin astunut pelastava enkeli) Jouni Kivinen on laittanut omille sivuilleen ottamiaan kuvia häistämme. Olen erittäin tyytyväinen Jounin ottamiin kuviin! :clap: Kuvat ovat ihania, juuri sellaisia kuin toivoinkin, vaikken ehtinytkään Jounia ohjeistaa viime hetken värväyksensä takia. Tai ohjeistinhan minä: "Ota kuvia kaikesta ja kaikista. Mahdollisimman paljon. Ja yksityiskohdista myös." :D Hyvin oli menneet nämä toiveet perille. Upeaa, mahtavaa! :yep: :faint:

Kuva

Ja matka jatkuu... toivottavasti läpi elämämme yhdessä. <3

Kuva

Kuva

Kuva

Pirkkalan Vanhan Kirkon edustalla oleva sota-/kaatuneiden muistomerkki, tekstinä kaunis runo:

Sen suurempaa
rakkautta
ei ole kenelläkään
kuin että hän
antaa henkensä
ystävänsä edestä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2009 11:34 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olkaa hyvä, sana on vapaa mutta valituksia ei oteta vastaan. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.09.2009 21:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa ja kaunista :) :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.09.2009 11:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

En ole varmaan teitäkään edes onnitellut, kun niin pitkään olen poissaoleillut amoista, joten oikein paljon onnea! :cheers: Olet ollut todella kaunis morsian, tuo sinus pukusi näytti upealta ja kaikki koristukset ja kaikki niiin ihanaa! :faint: Teillä on selvästi ollut ihana päivä ja näytätte niiin onnellisilta :faint:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.06.2010 01:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Uskomattoman kaunista!! Aivan välillä itselläkin tuli tippa linssiin... Kaunista, niiin kaunista :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.06.2010 06:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Miten mulla on mennyt sun hääpäiväkertomus täysin ohitse :shock: ..tai sit en oo jättänyt merkkiä käynnistä!

Todella kaunista. Täytyy sanoa, että kaikki näyttää olevan niin viimisen päälle - hääparia myöten <3 Ei ihme, että tuommoisissa juhlissa viihtyy :wink:

Teilläkin on kohta jo ensimmäinen hääpäivä :)

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.06.2010 10:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Samaa mietin kuin Jemppi :shock:
Oon kyllä aivan varmasti lukenu kertomuksen ja nähnyt kuvat, mutta näköjään en oo mitään merkkiä jättänyt..

Mut siis aivan valloittavan ihana tuo siun puku ja kampaus ja KAIKKI! Tuo lyhyt malli sopi tosi hyvin :yep: Ihanan kuuloinen päivä ollut teillä <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.06.2010 21:51 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Miten minäkään en ole tänne eksynyt :o No nyt kuitenkin laitan viestiä: Ihania kuvia ja niin kovin onnellisen näköinen aviopari!! :clap: Onnea vielä! :kiss:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.06.2010 06:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

*RaLLe*: Kiitos ihanista sanoistasi! :)

Jemmpi, HannaNeiti, Anuii: Kiva kun eksyitte vielä tänne. :) Ja kiitos kauniista sanoistanne! Pitkästä aikaa itsekin selailin kertomuksen ja kuvamme läpi. Oli se kyllä vain niin ihana päivä! Kaasona ollut siskonikin vasta muutama päivä sitten muisteli häitämme ("Ne oli kyllä parhaat juhlat ikinä!") joten kiva tietää että vieraatkin viihtyivät mainiosti.

Liki vuosi häiden jälkeen olen edelleen yhtä tyytyväinen koko hääpäiväämme ja olo on yhtä onnellinen kuin kertomuksesta paistaakin. Nyt on mietinnässä ensimmäinen hääpäivä (mennään varmaan Aulangolle yöksi kuten toisena hääyönämmekin) ja sulholle jokin kiva pieni hääpäivälahja.

Vielä neuvona kaikille morsiamille voisin tähän kirjoittaa, että älkää stressatko, tehkää juuri niin paljon itse kuin itsestänne tuntuu hyvältä ja mihin oma innostus riittää, ja panostakaa tekemään häistänne juuri teidän näköisenne. Eniten ihmisille jää mieleen yleinen tunnelma (sekä ruoka ja juoma), kaikki muu on vain ekstraa ja rekvisiittaa joista ei kannata ottaa suurta stressiä. Tehkää kaikki niin, että olette itse tyytyväisiä, rentoja ja levänneitä hääpäivänänne! Kun te (hääpari) olette iloisia ja onnellisia, kaikki vieraatkin nauttivat juhlista kanssanne. <3

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.07.2010 17:51 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Miekin kävin täällä nyt... en ees muista oonko käyny aiemmin :oops: Joka tapauksessa, ihanan näköistä ja onnea paljon! Kirjoitit tosi ihanasti tuosta, että jos vain hääpari näyttää onnelliselta niin se tekee jo juhlista aika täydelliset :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 02.07.2010 07:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos, eagle_87! :girl:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§