* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:16

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: _ricita_ <3 K 8.8.09
ViestiLähetetty: 29.08.2009 12:57 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Ajattelin tännekin laittaa tuon hääpäiväkertomuksen, ettei huku tuonne Hääpäikkyjen puolelle. Kohta kopsaan tekstin tänne. :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 12:59 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Lauantai 8.8.2009

Heräilin yöllä muutaman kerran ja vilkuilin kelloa. En kuitenkaan saanut enää puoli kuuden jälkeen unta, joten nousin ylös. Äitini oli jo hereillä ja keräili viimeisiä tavaroita matkaan. Lampsin suihkuun ja sitten aloin keräillä omia tavaroita autoon. Aamupala ei maistunut, mutta äiti patisteli jotain syömään. Tein leivän matkaevääksi, jos se vaikka maistuisi myöhemmin.

Mentiin juhlapaikalle ja tein kolme kukka-asetelmaa valmiiksi, sitten laitettiin kamat paikoilleen mm.matot ja peitot pihalla olevaan 3-hengen kupolitelttaan. Se oli muksuja varten laitettu varjoisaan paikkaan, että jos alkaa unettaa, niin sinne voi mennä lepäilemään. Katsastin vielä mökille otettavan repun, laitoin iltamekon henkariin ja katsastin sulhon iltavaateet. Sit ajeltiinkin äidin kampaamolle.

Pöydästä lähikuvaa:

Kuva

Lueskelin rauhassa lehteä. Välillä mahassa möyrähteli ja perhosia lenteli, mutta yllättävän tyyni olin. Aloin pohjustaa meikkiä samalla, kun lämpörullat olivat päässä. Sitten yritin syödä sitä eväsleipää...ei menny kun puolet alas.
Kampauksessa ei mennyt kamalan kauan, joten mentiin vielä koululle, jossa oli (vissiin?) 6 naista hommissa. He laittoivat pöytää koreaksi, tekivät vihreää salaattia, kastikkeen valmiiksi jne. Mutta kehuivat, ettei kiirettä tarvinnut pitää, kaikki oli niin tarkkaan suunniteltu+esivalmistettu. Mä olin laittanu kylmiöön kaikki samalle hyllylle, esim: salaattitarvikkeet mm.salaattikastikkeet, fetakuutiot, lisukkeet ja vihannekset samalle hyllylle, toiselle hyllylle laitoin leipäpöytää tulevat mm.tuorejuustot, munavoin, levitteet, riisipiirakat jne jne, joten oli helppo löytää ja ottaa aina homma kerrallaan.

Meikkasin koululla meikkiäni eteenpäin, mutta en kauaa kerennyt maskeeraamaan, kun kaaso tuli talolle ja siitä lähdettiin kotipaikalle. Kaitsu ja bestman olivat maalla, joten he menivät nurkan taakse piiloon, kun mut kiikutettiin toiseen päähän taloa. Oli aika olemista, ettei nähty toisiamme. Talossa oli: Minä, kaaso, serkkuni ja äiti toisessa päässä taloa ja toisessa päässä oli serkun mies, bestman, isäni, sulho ja Jiri ravasi molempien porukoiden luona. Mutta emme nähneet toisiamme.

Yritin syödä jotain, mutta alas meni vaan vähän hedelmärahkaa. Alko jännittää jo aikatavalla!
Kello alkoi lähestyä kahtatoista ja sulho+bm ajettiin talolta pois kirkkoa kohti. Mä puin päälle kaason ja serkun avustamana ja äiskä yritti laittaa itteensä kuntoon. Sit me loput lähdettiin kahdella autolla kohti kukkakauppaa ja kirkkoa.

Isä toi mulle kukkakupasta kimppuni ja se oli ihana! :clap: Just sellanen, kun olin suunnitellu ja haaveillu. Eli ajatukset olivat sattuneet tosi hyvin yksiin tekijän kanssa! Sit lähdettiin ajamaan kirkkoon.

Kaitsu oli (vielä) parkkipaikalla ja mä aloin kiljua, ettei iskä ajais sinne. Oli muuten komean näköinen mies....ja tyyni. Jutusteli kaikessa rauhassa kavereidensa kanssa, vaikka kello oli jo 12.50! Mä juoksin pääovesta ihmislauman läpi ja kerkesin bongata kavereita joukosta. Ei ollu kuitenkaan aikaa jäädä rupattelemaan. Piilouduin isäni kanssa morsiushuoneeseen ja odoteltiin. Jiri ja äitini olivat myös morsiushuoneessa. He menivät meitä ennen paikoilleen, tervehti vieraita ja marssi kun alko soimaan, niin mä lähdin isäni kanssa. Kimppu tärisi hieman, mutta muuten olin yllättävän rauhallinen. Olin odottanut, että polvet löisivät loukkua, mutta niin ei kuitenkaan käynyt. :faint:

Ihmisten jokosta kerkesin nähdä yhden rakkaan ystäväni, jolla valui kyyneleet silmistä valtoimenaan. Muita en uskaltanu ees kattoa, kun oisin revenny heti! K lähti kävelemään meitä vastaan ja sit alko sydän pamppailla. Isä luovutti minut K:lle, kätteli ja siunasi meidät ja lähdettiin kävelemään kohti alttaria. Mulle meinas tulla kiire, tai huomasin, kuinka teki mieli juosta sinne alttarille kullan kanssa. Onneks K vähän hidasti mun vauhtia. :D

Alttarilla liikutuin moneenkin otteeseen, pappi puhui kauniisti ja K oli ihanasti mun tukena. Välillä meinas iskee paniikkikohtaus tai tuntu, että naaama meni ihan valkoseks. Vissiin aamun syömättömyys kostautui. Sain kuitenkin rauhoiteltua itseni ja loppu meni oikein hyvin. Paitsi että pappi unohti mun isäni ja kummini rukoukset. Ne mainittiin ohjelmissakin, mutta ne jäi välistä. Sit kun meiltä kysyttiin nämä ”tahdon”-kysymykset, niin mua alko huvittamaan, kun K sano sen niin kovaa, että takarivikin sen varmasti kuuli. (alikersanttimaiseen tapaansa) Sormukset vaihdettiin ja me ei oltu oikein kärryillä, et millon kuuluu pussata, joten me vissiin pussattiin väärässä kohtaa, mut ei kai se mitään haittaa. Mä vaan kysyin K:lta, et pussataanks me? K vastas: ”Pussataan vaan” Ja penkistä alko kuulua hihitystä. Sit meidät julistettiin mieheksi ja vaimoksi ja marssi pärähti soimaan. Kaikki ihmiset näyttivät onnellisilta ja liikuttuneilta meidän puolesta. Mä unohdin muuten kiiressä kimpunkin kaasolle, mutta se ei menoa haitannu. Olin onneni kukkuloilla. <3 Me mentiin morsiushuoneeseen piiloon, että kaikki vieraan poistuivat kirkon eteen. Naureskeltiin kaason kanssa kommelluksille ja halailtiin. :hug:

Asteltiin kirkon portaille ja pussattiin. K alko oikein innostua ja koppas musta kiinni kunnolla, mä aloin rauhottelemaan sitä, et malttais nyt hääyöhön asti odottaa. :D Sit me saatiin onnentoivotuksia ja kaurasade päällemme. Niitä jyviä löytyi joka paikasta!! Juostiin hääautoomme ja suunnattiin kohti mökkiä, jossa otettiin kuvat. Automatka oli rauhallinen ja hauska.

Mökillä ei menny kamalan kauan, mutta K oli siellä jo niin innoissaan ja nyhjäs mussa kiinni, että sen viehe katkes. :D Valokuvaaja (kaverimme) päivitteli jo, että rauhotuppas nyt vähän ja odottele sinne hääyöhön. :oops: Otettiin kolme erityyppistä kuvasarjaa ja musta tuntuu, että niistä tulee kivoja. Hääauton kuski ja K:n sisko oli avustamassa kuvauksen kanssa. Ne kannatteli joitain heijastimia, ettei valo tule niin kovana kasvoille jne. :o

Sit mentiin juhlapaikalle. Siellä kaikki jo odottelivatkin. Porukka otti muutaman kuvan ja sit alettiin halailla ja nostettiin maljat. Isäni toivotti ihmiset tervetulleeksi ja seuraavaksi otettiin ryhmäkuva. Valokuvaaja meni koulun portaille ja sieltä räppäsi pari kuvaa koko juhlaväestä. Sitten kaaso otti sen 12 kuukautta leikin ja kaikki 12 vapaaehtoista löytyikin nopeasti. K:ta alko jo jännittää, että mikä meitä odottaa ensi kuussa. :) Ruoka alkoi olla valmista, joten menimme sisätiloihin. Ruokailu meni joutuisasti ja pöytä notkui herkkuja täynnä (vaikka itse niin sanonkin). Ihmiset olivat tyytyväisiä ja pari laihduttajaa heittivät kuurit nurkkaan ja santsasivat kunnolla. :D Mä en jaksanut syödä juuri mitään, joten K sai närppiä mun lautaselta loput. Tai jaksoin syödä, mut ois tehny mieli syödä vähän enemmänkin.

Ruokailun jälkeen otettiin visailun vastaukset, (parhaimmat pisteet sai siskoni). Palkinnoksi luvattiin mennä kyläilemään/rotinoille leivonnaisten kera. Siskollani oli siis laskettuaika meidän hääpäivänä 8.8.09. Mutta ihmeen hyvin jakso olla. Oisko kello ollu jotain 23, kun lähtivät kotiin. :worship:

Sit alkoikin kahvitus ja kakkua ylistettiin...ja kakkutelinettä. Kakku oli siis mun tekemää ja teline K:n. Polkastiin vissiin samaan aikaan, tai näin sovittiin. :) Kahvituksen lopussa oli muutama puhe (isäni, kaaso ja bestman pitivät puheet). Itketti ja nauratti. Isäni puhe oli ihana! Se me saadaan varmaan joku ilta paperilla itsellemme....on ehkä luettava uudestaan. Kaaso kertoi lähinnä mun lapsuudesta ja yhteisistä leikeistä ja sit siitä ajasta, kun kerroin hänelle K:sta ekan kerran. Bestmanin puhe oli lyhyt ja ytimekäs, mutta olin ylppis, että piti ylipäätään puheen (ja vielä selvinpäin!!) :lmao2:

Puheiden jälkeen mua alko jännittää! Mun laulu oli edessä. Kari (kitaristi) haki kitaran ja kulta oli ihan ihmeissään. Mä otin vesihörpyn ja kaivoin sanat esille (joita en kyl tarvinnu, oli tukena penkillä, et jos oisin unohtanu). Sanoin laulun alussa K:lle. ”Sori kulta, saat katella mun takamusta, koska en pysty kattomaan sua ja laulamaan. Itkuhan siinä tulee.” Sit vaan lauloin ja se meni yllättävän hyvin. Vaikka lopussa repesin itkuun. Halattiin K:n kanssa ja K liikuttui ensimmäistä kertaa elämässään. Se ei liikuttunu ees sillon, kun Jiri synty! Ihana! :( <3

Sit juotiin kahvit loppuun ja porukka lähti ulos jaloittelemaan. Ihmiset viihtyivät hyvin, he lukivat mun polttarikansiota, kirjoittelivat vieraskirjaan, katselivat valokuva-taulua, juttelivat keskenään ja tunnelma oli rento ja kotoisa. Kaaso piti muutaman leikin meille ja ne oli hauskoja! Meiltä sidottiin silmät ja sit piti viikata lakana oikeaoppisesti. K ei oo koskaan viikannu sillei oikealla tavalla, joten mulla olikin selittäminen. Mutta onnistuttiin! Ja sit meidän piti lukea valat toisillemme, jotka oli huumorilla höystettyjä. :lmao2:

Kohta kupla alko lähestyä talon takaa + kaksi miestä, joilla oli rakennustarvikkeita: saha, vasara, nauloja, laudanpätkiä ja istuintyyny. Mä jo säikähdin, et mun pitää rakentaa jotain, mut sit olikin luvassa morsiamen ryöstö. Mut vietiin kuplaan istumaan ja K:lle annettiin tehtäväks rakentaa nojatuoli. Niillä oli kuva jostakin hienosta, nahkaisesta tuolista ja oli määrä tehdä samanlainen. Kriteerinä oli vielä, että sen pitää olla tukeva ja kestää mun paino! :D

Mut vietiin kummieni talolle, jossa oli pikkuserkkuni tyttöystävä. Hän oli kipeänä, eikä päässyt juhliin, joten mentiin moikkaamaan sitä. Kerroin päivän tapahtumista, kävin veskissä ja sain juotavaa. Sit mentiinkin juhlapaikalle takaisin. Siellä odotti tosi hieno tuoli (onhan K puuseppä koulutukseltaan) ...ja se kesti mun painon. :bounce:

Kuva

Lisäks K:n piti luetella musta asioita, miks mut pitäis antaa takas. Ne saan kuulla sit videolta. Sitten K oli huutanu alikersantti-tyyliin ”Riikka rakas, tuu takas! Riikka rakas, tuu takas!” Tehtävä suoritettu ja hyväksytty ja mut palautettiin oikealle omistajalle. :)

Ilta meni letkeesti. Porukka viihty ja musikki soi. Sit oli meidän ensimmäisen tanssin vuoro. Se meni kivasti....eihän meillä valssia/koreografiaa ollutkaan. :)

Kuva

Sit oli mun ja isän valssi ja sit oli kaikkien valssi. Äitini oli lähdössä lastenhoitajan kanssa kotipaikalleni nukuttamaan poikaa ja sitä ennen poju veti kunnon shown. Jirin lempikappale on Jukka Virtasen- Hanna ja Niilo. Sitä se tanssi sydämensä kyllyydestä ja porukka taputti. Sit Jiri sano kaikille ”Heippahei!” ja lähti nukkumaan. Päivä sujui pojankin kannalta tosi kivasti! :yep:

Tanssittiin vähän aikaa ja sit heitettiin sukkanauha ja kimppu. Mun kaverini sai kimpun ja bestman sai sukkanauhan. Molemmat kylläkin tällä hetkellä sinkkuja. Keittiö laittoi kahvia ja kakkua + iltapalaa. Ilta meni tosi mukavasti. Kaikki tuntu viihtyvän! Mun puku sai kehuja. Jopa K:n kaveri tuli kyselemään, mistä se oli peräisin. :clap:

Suurin osa porukasta lähti ennen yhtätoista. Parhaat kaverini olivat puoleen kahteentoista ja bailattiin ihan kunnolla. Kaitsukin intoutui tanssimaan, vaik ei niin kova tanssija olekaan. Oli lystiä..ja osa porukasta alko olemaan ihan hyvässä humalassakin. Kamujen lähdettyä istuskeltiin vielä kodassa ja grillattiin makkaraa. Ei ollu kovin iso porukka jäljellä, mutta mukavaa oli. Anoppi sano mulle, että: ”Sain kyllä parhaan mahdollisen miniän.” :( Mä sanoin, et ei anopissakaan moittimisen varaa oo. :D Me lähdettiin joskus kahdentoista aikaan. Halattiin jäljellä olevat vieraat ja saatiin kyyti hääautolla rantaan. Viimeset vieraat olivat lähteneet puol viideltä kotiin..ja osa oli jäänyt nukkumaan juhlapaikalle. :)

Mökki oli ihana. Isäni oli laittanut ulkoroihuja järveen kivien päälle. Näytti, kun roihut olis kellunu veden pinnalla. Lisäksi uuden mökin edustalla olevaan pehmoiseen hiekkaan oli piirretty sydän ja laitettu roihut siihen. Puuvajan ovellakin oli lyhty. Mä purskahdin yllätys, yllätys itkuun. Oli niin kaunista! Seisottiin vähän aikaa rannassa käsi kädessä ja halailtiin. Oli ihan tyyntä, lämmintä ja kuu mollotti taivaalla. Mä huusin täysiä ”Minä rakastan Kaitsua!!!” Naapurimökkiläiset olivat kuulleet huutoni, mutta onneksi olivat olleet hereillä jo valmiiksi, etten herättäny. Kaitsu lämmitti saunan ja mä kirjoittelin mökkikirjaan tuntemuksia ja nypin pinnejä päästäni. Sit saunottiin ja mentiin ”sviittiin”. Se oli huippu!! Sänky oli laitettu kauniiksi. Valkoisia ilmapalloja, joissa luki punaisella ”I love you” oli joka paikassa. Tuikkuja (sähköisiä) oli pöydillä, alkoholitonta shampanjaa, kivennäisvettä, mansikoita, viinirypäleitä, suklaata, suolakeksejä, juustoja montaa eri sorttia ja kaikenlaisia herkkuja. Sit vaan löhöttiin ja juteltiin. Ei jaksettu oikein syödä. Mua itketti onnesta ja Kaitsunkin silmät kostuivat. Jee! Mä oon saanu tartutettua herkkyyttä siihen. Hellittiin ja nukuttiin kolme tuntia. Sit hellittiin taas :oops: :D ja nukuttiin taas vähäsen. Sit soitettiinkin kyytiä juhlapaikalle, päästiin aamupalalle ja siivoomaan.

Lisää kuvia luvassa joskus myöhemmin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 13:03 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kuva

Ja vähän kirkkotunnelmia:
Tässä alttarille menossa ->

Kuva

Tässä tuore aviopari kirkon portailla:

Kuva

Autolle juoksemassa:
Kuva

Ja hääautoon menossa:

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 13:05 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 13:37 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kuva

Kuva

Kommenttia saapi laittaa! :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 14:39 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Niin ihana päivä, tosi kauniisti kerrottu :( <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 29.08.2009 17:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä edelleen tykkäilen täällä kaikista tein kuvista ja häistä ylipäänsä! :faint: Toi kuva, missä näkyy toi auton takalasin teksti on kans tosi sulonen! Mahto muuten Kuplassa olla tiivis tunnelma, kun sulla tota helmaakin riitti... :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2009 21:40 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kaunis kertomus ja kauniita kuvia! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.11.2009 22:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tosi ihana kertomus ja voi että mitä kuvia! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.01.2010 12:21 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Kiitos kaikille kävijöille! <3 Viimevisiitistä onkin jo aikaa!! Voi taivahan vallat. :oops: Mutta oli kiva tulla tänne takisin ja katsoa muidenkin rouviintuneiden kuulumisia. (ja olipa kiva taas nähdä hääkuviamme :) )

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 15.01.2010 14:32 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

enks mä ollu laittanu tänne mitään :shock: hyi mua! :doh: oon kyllä käyny lukemassa, mutta näköjään en sit oo tajunnu laittaa mitään kommenttia!

niin siis: ihanat kuvat! kyl sul tuli kaunis tosta puvusta ja ootte niin onnellisen näkösiä :clap: :faint: <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:16