* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:35

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 13.08.2009 11:54 
Poissa

Kertomus meidän Päivästä :)

Perjantaina saimme juhlapaikalla kaikki suurin piirtein kuntoon. Yöksi olin sopinut meneväni kaason/siskon luo ja sulho bestmanin kanssa meille. Kun sitten olin yhden aikaan pyörinyt kaason sohvalla puoli tuntia saamatta unta ja selkä kipeänä, päätin että en aio viettää yötä ennen hääpäivää näin. Joten heitin hupparin yöpuvun päälle, kengät jalkaan ja ajoin kotiin nukkumaan. :lmao2: Siellä sain nukutuksi edes jotenkin ja aamulla nousin ennen seitsemää ja ajoin takaisin kaason luokse. Kaaso vähän kummasteli miksi lähdin, mutta ymmärsi kyllä.

Söimme kaason tekemän herkullisen aamupalan ja kävimme suihkussa. Kaaso lähti ensiksi kampaajalle ja minä perässä. Kampaukseni taisi valmistua noin tunnissa. Ja siitä tuli täydellinen. Kampauksen jälkeen siirryin serkun avopuolison kauneushoitolaan meikattavaksi. Siellä oli vielä kaaso meikattavana. Pienen odotuksen jälkeen pääsin minäkin. Sen jälkeen lähdin vielä hakemaan tavaroita mukaan kaason luota ja lähdimme yhdessä juhlapaikalle.

Olimme juhlapaikalla n. puoli kaksi. Vihkiminen alkaisi kolmelta. Juhlapaikalle päästyämme minusta kuoriutui pieni bridezilla. :evil: :x Sulho ja bestman olivat aikaisemmin päivällä laittaneet kukka-asetelmat ja ”karkkirasiat” pöytiin. No olivathan ne sitten mielestäni laitettu huonosti ja aloin sitten niitä askartelemaan. Ketään muita ei näkynyt missään. Ei äitinäni, sulhoa, bestmania tai sulhon vanhempia. Kaaso meni vaihtamaan vaatteitaan, jotta voisi ottaa ensimmäiset vieraat vastaan. Ja hehän saapuivat paikalle jo kahdelta. Siellä morsian pyllistelilattialla laittamassa kukkia kuntoon tavalliset vaatteet päällä ja hiukset ja meikit laitettuna. No, onneksi äitinikin vihdoin ja viimein saapui paikalle ja laittoi kukat valmiiksi ja minä pääsin pukeutumaan.

Pukeutumisessakin minulta taisi päästä pari rumaa sanaa. Sukkien laittaminen oli yhtä tuskaa lohjenneella kynnellä ja anoppi vaan hokee vieressä, ettei morsian saa kiroilla. Ja sitten pääsi varmaan taas pari rumaa sanaa. No kun vaatteet oli kolmen ihmisen avustuksella saatu päälle ja äiti, anoppi, kaaso ja bestman lähtivät ottamaan vieraita vastaan, niin morsiankin rauhoittui. Ja kun vieraat olivat viimein paikalla ja löytäneet oman pöytänsä, minulle tultiin hihkaisemaan, että voidaan aloittaa. Siinä vaiheessa ei jännittänyt yhtään. Ei oikeastaan koko päivän aikana. Olimme onneksi perjantaina harjoitelleet vihkimistä, joten tiesin miten pitäisi mennä ja mitä odottaa. Meillä oli vihkimistilaisuudessa laulaja ja kitaristi. Kun he alkoivat esittää Puhu hiljaa rakkaudesta, lähdin kävelemään takahuoneesta kohti vihkipaikkaa. Oli outoa kävellä yksin kun kaikki katsoivat. En kompastunut ja selvisin parista rappusestakin. Ja katsoin vain tiukasti koko ajan sulhoa. Kuuntelimme ensin esityksen loppuun ja sitten käännyimmekohti vihkijää/henkikirjoittajaa. Hän luki omat viralliset tekstinsä ja pari otetta Sofi Oksaselta. Sen jälkeen vaihdoimme sormukset ja luimme toisillemme runot, jotka kumpikin oli hakenut copy-pastella netistä. :lmao2: Sitten vihkijä sanoi että saatte suudella. Sen jälkeen kuuntelimme vielä esityksen Oikeesti.

Ensimmäisenä tuli onnittelemaan laulajamme ja esimerkin jälkeen muut perässä. Kohotimme maljat ja bestman piti puheen. Ja sitten päästiinkin jo heti syömään.Koko loppu päivä meni vauhdilla ja morsian oli ihan ylikierroksilla. Kävimme vähän väliä ottamassa ulkona kuvia ja juoksimme aina takaisin kun alkoi sataa. Ohjelmana meillä oli pieni tutustumisleikki, tädin lukema avio-opas vaimolle ja tädin miehen lauluesitys. Ja tietenkin meidän häävalssimme, joka sujui ihan hyvin koko ajan ympyrää mennen. Loppuilta menikin tanssiessa bändin säestyksellä. Ja bändimme kosketinsoittaja piti meistä pienen improesityksen. Kaikilla oli hirveän hauskaa ja kaason mielestä morsian säteili koko illan. Kakkua leikatessa hylkäsimme polkaisun ja vain pussasimme sen sijaan. Iltapalasta, kuten myöskään karkkibuffetista, en kerinnyt juuri nauttimaan. Ehdin kylläkin rupattelemaan kaikkien vieraiden kanssa. Juhlat loppuivat klo 01.00, joka oli mielestäni liian aikaisin, mutta juhlapaikasta oli lähdettävä puoli kahteen mennessä. Sieltä lähdimme sulhon kanssa taksilla mökille, jossa morsian hyvinkin pian sammui väsyneenä, mutta onnellisena. Aamulla sain huomenlahjaksi Kalevalan Vanamo-rannekorun ja vaaleanpunaisen työkalupakin tarvikkeineen remppaa varten. Mies sai omansa illalla, koska olin unohtanut sen kotiin. Hän sai Lumoavan Lohkare-kaulakorun. Kun vihdoin pääsimme ylös sängystä, söimme maailman parhaan aamupalan aineksista jonka kaaso ja äitini olivat mökille tuoneet. Kävimme vielä saunassa ja loikoilimme loppupäivän.

Kuva

Kuva

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 11:54 
Poissa

Tässä sitten muita kuvia. Kaikki kuvat on ottanut Harri Haverinen jota voin todella lämpimästi suositella :)

Morsian korkkaa ensimmäisen

Kaaso ja morsian

Juhlapaikan sisältä

Ja ulkoa

Piilopullolla

Kimppu

Lahjapöytä

Kakkukoriste

Hieno kuvakulma

Me

Me taas

Vieraat

Me

Ihanat värit tässä kuvassa

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 12:20 
Poissa

Häämatka

Eli kerron ihan vain lyhyesti matkasta ja laitan kuvia, koska matkalla oli NIIN paljon kaikkea. Mutta pääpiirteissään..

Matkaan lähdettiin perjantaina 10.7. eli noin viikko häistä. Lensimme Kreikkaan Korfun saarelle. Siellä olimme hotellissa viikon Gouvia nimisessä kylässä. Kylä ei ollut kauhean kummoinen eikä ranta häävi. Uimme lähinnä siellä hotellin uima-altaalla ja kävimme kerran uimassa naapurihotellin rannalla :D Kävimme syömässä päivittäin Gouvian ravintolassa ja katselimme matkamuistoja. Huippukohdat Korfulla koimme matkatoimiston retkillä. Kävimme kahdella eri retkellä. Toinen oli nimeltään Vihreä Korfu. Kävimme retkellä tutustumassa Akilleen palatsiin (Keisarinna Sissin palatsi), Paleokastritsan luostariin ja muuhun alueeseen. Kävimme myös paikallisessa kumkvat-tehtaassa, jossa tehtiin paikallisesta hedelmästä likööriä. Maisemat tällä retkellä oli mahtavat. Kävimme mm. 300 metrin korkeudessa näköalapaikalla, josta näki alas Paloekastritsaan. Toisella retkellä menimme veneellä Paxos ja Antipaxos nimisille saarille. Kävimme veneen kanssa isoissa luolissa ja pääsimme uimaan suoraan veneestä turkoosiin veteen. Kävimme myös Paxoksella pienessä kylässä. Yhtenä päivänä reissasimme myös kahdestaan Korfun kaupunkiin, joka oli saaren pääkaupunki.

17.7. perjantaina lähdimme Korfulta Adrianmeren risteilylle. Laiva oli hieno ja henkilökunta aivan mahtavaa. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja palvelu pelasi. Mieheni pärjäsi laivalla keliakian kanssa todella hyvin. Olimme jännittäneet sitä pikkuisen etukäteen, mutta pelko oli turhaa. Ohjelmaa laivalla oli 24h, kuten myöskin ruokailua. Kävimme myös sunnuntaista torstaihin aina joka päivä eri satamassa.

Sunnuntaina olimme Sloveniassa Koperissa. Osallistuimme retkelle, jossa käytiin linnassa ja tippukiviluolissa. Linnassa sattui meidän onneksemme olemaan joka vuotuinen keskiaikaistapahtuma. Retken jälkeen kävelimme vielä Koperin kaupungissa, mutta harmi kyllä, kaikki kaupat ja liikkeet olivat sunnuntaina kiinni.

Maanantaina kävimme Italian Venetsiassa. Retkellä osallistuimme Gondoliajelulle. :) Hiukan pelottavaa oli astua keikkuvaan veneeseen. Ajelun jälkeen tutkimme kaupunkia omin päin. Missään kaupoissa emme käyneet, kuten myöskään nähtävyyskohteissa. Porukkaa oli aivan liikaa. Onnistuimme näkemään myöskin paikallisen morsiamen :faint: :D Mukaan lähti yllätys, yllätys, venetsialainen naamari.

Tiistaina olimme Kroatian Splitissä. Siellä osallistuimme kävelykierrokselle. Kaupunki oli ihana. Ja keskiviikkona olimme myöskin Kroatiassa, mutta Dubrovnikin kaupungissa. Siellä teimme myös kävelykierroksen. Ja kävimme näköalapaikalla katsomassa alas Dubrovnikkiin.

Torstaina matkamme huipentui Montenegroon. Menimme aamulla kannelle jo puoli kuusi katsomaan auringon nousua ja saapumista Kotorin kaupunkiin. Maisemat olivat upeat! :faint: Retkellä menimme serpentiini teitä 900 metrin korkeuteen. :faint: Pidin tiukasti silmiä kiinni bussissa ja kahvoista kiinni. :lmao2: En ole ikinä pelännyt niin hirveästi. Ylhäällä kävimme pienessä kylässä maistamassa paikallista juustoa ja kinkkua. Ja toisessa kylässä museossa. Sen jälkeen ajoimme alas rantakaupunkiin Budvaan. Siellä ehdimme valitettavasti olemaan vain n. puoli tuntia. Retken jälkeen kiersimme vielä Kotorin ihanan pikku kaupungin läpi.

Perjantaina tulimme takaisin Korfulle ja lensimme Suomeen.

Ja sitten niitä kuvia...

Gouviasta

Gouvian kylästä

Akilleen palatsista

Paleokastritsa

Myöskin Paloekastritsasta

Vanha linnoitus Korfun kaupungissa

Paxos & Antipaxos retkeltä

Luolat

Tänne ankkuroimme ja hyppäsimme uimaan

Sloveniasta

Linnan sisältä otettu kuva

Tippukiviluola Sloveniassa

Auringinlasku Sloveniassa

Gondoli-ajelulta

Venetsia

Venetsian maisemia laivalta otettuna

Rouva Splitissä

Split

Miehen "taidekuvia" Splitissä :)

Rouva änkes taas kuvaan Splitissä

Dubrovnik

Dubrovnik ylhäältä päin

Auringonlasku Kroatiassa

Montenegro

Alhaalla näkyy Kotor. Meidän laiva on tuossa satamassa.

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 13:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanaa, ihanaa! :faint: Kyllähän tää hieman tarkensi sitä sun eilistä kertomustas! :D Mutta siis, ihania kuvia ja kaikki oli ihanaa! Olit tosi kauniin näköinen puvussas ja kampauksessas! Ja hieman kadehtien katselin jo häämatkakuviakin äfbees, oliko hiukan hienoja maisemia!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 15:37 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

:clap: täydellinen päivä ja niin komia pari <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 20:56 
Poissa

Kiitos vieraille! <3

Nonniin. Nyt on lisätty kaikki kuvat. Pari uutta tekstin joukossakin :)

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 21:01 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Ihania kuvia. Varsinkin tuolla "kaljakaapissa" käynti. tosi hauska :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.08.2009 23:13 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

On kyllä hienoja kuvia!
Ja komiat oli kattaukset sun muut rekvisiitat.

Ehkä minäkin vielä jokusen kuvan jostain saan. Harmi, että itellä on niin huono kamera, että sillä otetut kuvat on ihan surkeita.

Mitä mä teen?!

-Apso

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.08.2009 08:17 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onpa täällä upeita kuvia! :faint: Ihania nuo teidän vanhan aikaisesti toteutetut potretit! Vau! :clap:

Mulla loppuu adjektiivit kesken! :D

Sulla on kaunis puku ja kivasti toteutettu kakkutarjoilu noilta koivualustoilta! :yep:

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.08.2009 09:04 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

No niin, saatiinhan se kertomus tänne! :clap:

Tosi kauniita kuvia, ja tosiaan vähän kattavampi kertomus kuin keskiviikkona :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.08.2009 09:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:faint:

Kertomus, jee!

Ihania kuvia! Oot kyllä tosi kaunis tuossa puvussa ja kampauskin on niiiiiiiiin hieno :faint: Komea pari :)

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.08.2009 10:27 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

voi miten ihanalta kaikki kuulostaa!
..ja NĂ„YTTĂ„Ă„ :faint:
meille on harri tulossa myöskin.. ja oon aivan innoissani nähtyäni sun kuvat :clap:

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.08.2009 12:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Aivan ihania kuvia! :faint: Ja toki päiväkin kuulosti oikein onnistuneelta! :D :clap: Onnea vielä kerran!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.08.2009 22:44 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Älyttömän hienoja kuvia! Kaikki näyttää niin nätiltä (morsian varsinkin :)) ja kauniit koristelutkin on teillä ollut. Ihaniaihania kuvia!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.08.2009 18:34 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Todellakin olitte kyllä ihana pari :)
Ennenkaikkea ihailin teidän kuvianne jotka olivat kyllä mahtavia!
Kyllä aivan aiheesta kehuit kuvaajaanne :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.08.2009 08:45 
Poissa

Kiitos suuri kaikille! :girl: <3

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.08.2009 21:38 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Jaahas, löysi tämäkin matti myöhänen perille :oops: Mutta toisaalta hyvä näin kun oltiin viime lauantaina samassa paikassa häissä. Jos oisin katsonut nämä ensin niin olisin saattanut alkaa liikaa vertaa :o

Mutta on teillä ollut tosi kauniit häät ja ihanasti sopii tähän paikkaan tuo vihreä tehosteeksi :clap: Meidän parilla oli ihan eri värit :wink: Mahtaakohan morsian tehdä kertomusta tänne :o

Kuten quuppakin mainitsi niin ootte kyllä tosi söpö pari ja toivotan teille vielä kaikkea kivaa ja rutkasti onnea :hug:

(mikäs muuten tuo teen kakku oli?) :oops:

Karoliina syntyi 13.3.2007
ja Klaus 8.5.2008

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.08.2009 08:19 
Poissa

Katie33: Kiitoksia! :hug: Kakku oli limejuustokakku :food:

Meidän päivämme
Rouva Deli

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2009 05:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä ihailinkin noita jo äfbees, ja maisemat on kyllä jotain niin mahtavia. Itse asiassa me alettiin heti tutkiin samoja matkoja netistä... :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2009 06:14 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Upeita kuvia! :clap: Ja myöhäiset onnittelut vielä minultakin :)

Hentiiran maja

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2009 18:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihanat häät ollu ja vielä ihanampia kuvia!!! :faint: Meille tulee kans tuo "Oikeesti" laulu kirkossa ja nyt jo pelottaa että kuin älyttömästi mie alan parkumaan...
Onnea vielä ihan mahottoman paljon!!! :) <3

Poika tulee kotiin helmikuussa 2013

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 17.07.2018 09:35