* UKK    * Etsi

Tänään on 26.09.2018 04:39

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hevimmät häät 4.7.09
ViestiLähetetty: 07.07.2009 10:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No niin, sain aikaiseksi alkaa kirjoittelemaan tätä hääpäiväkertomusta. :) Tosin tietäispä vaan, että mistä aloittaa.. :D

Torstai 2.7.

Aamulla herättiin hyvin mielin, olivathan vanhempani ja pikkusiskoni miehineen matkalle Pohjois-Karjalasta meille. Tiedossa tulisi olemaan kiireinen päivä. Hain juhlapaikan avaimet hyvissä ajoin, ja samalla kysäisin vaivihkaa, päästäisiinkö jo torstai-iltana laittamaan paikkoja kuntoon ja onnistuihan se. Käytiin hakemassa myös astiat ja liinat. No torstai-ilta sitten tosiaan vierähtikin pöytiä kannellessa ja pojat hakivat jo osan bändikamoista paikan päälle, saatiin paikka jo aika hyvälle mallille. Kotona oltiin n. yhdentoista aikaan illalla ja siitä se alamäki sitten alkoikin. Sain tekstarin ystävältäni 18-vuoden takaa Kotkasta, että hän ei ehkä pääsekkään häihin, ei ole rahaa. Facebookissa minua odotti viesti, että isoveljeni ei tulekkaan häihin. Noh, kiroiluahan tuo aiheutti ja pahaa mieltä. Mentiin nukkumaan n. yhden aikaan.

Perjantai 3.7.

Noustiin jo ajoissa ylös, tiedossa olisi tänäänkin kiireinen ja pitkä päivä. Aamu alkoi sillä, että lähdettiin äiskän ja pikkusiskon kanssa ostamaan puuttuvat ruokatavarat ja sitten juhlapaikalle tapaamaan tarjoilijoita ja sopimaan aikatauluista jne. Sen jälkeen käytiin hakemassa tukkulasti ja käytiin myös nopeasti kotona hakemassa kattiloita, paistinpannuja jne. Tässä vaiheessa päivää kännykkäni piippasi taas.... Jo kolmas peruutus... Tällä kertaa toiselta pitkäaikaisimmalta ystävältäni, Kotkasta, 18-vuoden takaa... Hekään eivät pääse paikalle, kun ei ole rahaa!!! :auts: Tässä vaiheessa tirautin ensimmäisen itkun, olin niin loukkaantunut näistä ilmoituksista.. Olin jo varma, että loputkin Kotkasta tulevat ystävät peruuttavat, kauhulla odotin koska kännykkä taas piippaa..

No alettiin kuitenkin laittamaan pöytiin kaitaliinoja ja koristeita, pojat roudasivat tässä vaiheessa loput bändikamat jne. paikoilleen. Astiatkin piti purkaa ja laittaa paikoilleen, salaatit tehdä, pasteijat ja coctail-piirakat paistaa.. Tekemistä siis riitti.. :) Tehtiin 12tuntinen työpäivä, voin sanoa, että kyllä väsytti kun kotiin päästiin kymmenen jälkeen.. :D Sitten sauna päälle ja eikun koristelemaan autoa. :) Siinä ei onneksi kauaa mennyt. Ja tässä vaiheessa sain vielä hyviäkin uutisia. Eräs lapsuudenkaverini (ollaan tunnettu n.20vuotta) tulisi ”kuokkimaan” meidän häihin kun sattui olemaan lähellä.  Tätäkään kaveria en ollut nähnyt vuosikausiin, joten oli siis mieluinen yllätys! Nukkumaan käytiin joskus yhden aikaan vähän paremalla mielellä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2009 10:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lauantai 4.7.

Heräsin jo aamulla kuudelta, vaikka olisin saanut nukkua puoli yhdeksään, jännitystä taisi siis olla ilmassa. :) Kävin nopeasti koneella, mutta menin sitten kyllä takaisin sänkyyn vielä. Puoli yhdeksän aikaan tosiaan noustiin ylös, käytiin suihkussa ja yritettiin syödä vähän aamupalaa.. Porukat tulivat meille n. kymmenen aikaan ja minun olikin sitten aika lähteä meikkiin ja kampaukseen kaason luo. :) Isäni vei minut ja samalla hän ja siskoni mies kävivät laittamassa vielä koivut paikoilleen juhlapaikalla. Olo oli tässä vaiheessa ihan rauhallinen, pieni puristava tunne kuitenkin kutkutteli mahanpohjassa koko ajan.. :)

Aloitettiin hiusten laitolla, siinä vierähti varmaan se reilu tunti, kello oli jo 12. Meikkaamisessa meinasi loppuvaiheessa tulla vähän kiire, kun pukukin piti vielä ehtiä pukea.. :D Aavistus myöhästyttiin sovitusta aikataulusta, mutta se ei haitannut. :) Kimppunikin tuotiin tässä vaiheessa, en yhtään tiennyt millainen siitä tulee, mutta olin todella tyytyväinen siihen, se oli todella kaunis. :)

Juhlapaikalle saavuttiin n.13.40, ja siellä vieraat jo odottivatkin meitä, kamerat alkoivat räpsyä samantien kun autosta noustiin.. :D Kaasot ja bestmanit ohjasivat vieraat paikoilleen, vaihdettiin pari sanaa laamannin kanssa. Vihkiminen lähestyi, mutta ainakaan minua ei kauheasti jännittänyt, Jania kuulemma vähän enemmän.. :) Menin isäni kanssa odottamaan sivummalle. Kohta kuuluikin meidän häämarssimme, Pachelbelin Canon. Tässä vaiheessa meinasi tulla tippa linssiin, sanoin isälle, että oota hetki, nieleskelin hetken aikaa ja matka jatkui.. :D Hymyni oli varmaan oikeasti korvasta korvaan kun saliin astuttiin ja näin Janin odottamassa sielä, muita ihmisiä en tässä vaiheessa edes katsellut.. <3 Isäni talutti minut Janin luo ja asetuttiin laamannin eteen.

Vihkiminen meni todella nopeasti, olihan kyse kuitenkin siviilivihkimisestä, mutta en silti ajatellut, että se noin nopea toimitus olisi.. :D Ihan kauheasti en kyllä muista mitä laamanni puhui, olin jossain ihme hurmiossa koko ajan.. :D Tahdottiin ja vaihdettiin sormukset, sain käteeni vihkimistodistuksen ja se olikin sitten siinä, annettiin merkki, että nyt saa laittaa poistumismarssin soimaan. Käännyttiin vieraisiin päin ja seistiin hetki siinä virnistellen ja taas salamavalot räpsyivät. Sitten poistuttiinkin ulos hetkeksi odottamaan valokuvausta. Alkoi tihkuttaa vettä. Mutta siitä huolimatta otettiin ulkona kuvat, silläkin uhalla, että hiukseni lässähtävät (niinkuin kävikin). :D n.40minuuttia oltiin kuvattavana, sitten alkoi tulla jo niin vilu, että lähdettiin takaisin juhlapaikalle. :) Vieraille oli tähän väliin pidetty häävisa meistä. :)

Saavuttiin paikalle ja asetuttiin onniteltavaksi, tässäkään vaiheessa ei vielä minua itkettänyt, mutta kyllä se itku sieltä sitten lopulta tuli. Siinä vaiheessa kun isosiskoni, jota en ollut nähnyt 2,5-vuoteen tuli halaamaan, repesin ihan täysin.. :( <3 Sitten näin myös tämän Kotkasta tulleen ystäväpariskunnan, he olivat ainoat jotka sieltä tulivat häihin. Ja olen siitä erittäin onnellinen. :) Onnittelujono meni aika nopeasti, kaikki vieraat eivät töiltään kerenneet vielä tulemaan, tulivat sitten myöhemmin kyllä. :) No sitten istuttiin ales ja oli aika puheiden. Isäni sanoi ensin muutaman sanan ja kiitti kaikkia vieraita. Oli hyvin lyhyt ja ytimekäs puhe, isäni tyylistä. :) Sitten toinen bestmaneista luki meille itse kirjoittamansa todella kauniin runon. <3 Sen jälkeen myöskin toinen bestman piti puheen joka saikin sitten jo hymyn huulille.. :) Tämä bestman toimi siis myös seremoniamestarina, ja kaikesta alkuaikojen takkuilusta huolimatta suoriutui hommastaan erittäin loistavasti.

Sitten päästiinkin jo syömään, ruuat näyttivät todella hyvältä, olihan niistä suurin osa tehty itse. :D Kaikki vieraatkin kehuivat ruokia ja hakivat lisääkin.  Ruokailun jälkeen alettiin käymään häävisan vastauksia läpi, yllättävää kyllä, vanhempien joukkue voitti. :D Kaikenmoisia muitakin hääleikkejä meille oli järkätty, ja hauskaa oli.  Kuvat puhukoot puolestaan.  Sitten olikin aika kahvitella ja leikata kakku. Minä polkaisin. ;) Kakku oli kyllä todella suussa sulavan hyvää, suklaakakku mansikkarahkatäytteellä ja aivan ihana valkosuklaakuorrutus. Paljon sitä ei kyllä voinut syödä, kun oli sen verran makeaa.. :D Koristeena oli nuottiviivastoa, kitara, hääpari ja ruusuja. Eli oikein nappikoristelut! Kahvittelun jälkeen oli hetki aikaa kierrellä vieraitten kanssa jutustelemassa kun odoteltiin häävalssin(tanssin) alkua. Ja pianhan se hetki sitten koittikin, yhtään ei kyllä jännittänyt. Häävalssina(tanssina) oli Timo Rautiaisen versio Akselin ja Elinan häävalssista, eihän se siis valssin askelilla mene. Sujui kuitenkin oikein hyvin se.  Tämän jälkeen tanssittiin sitten pari valssia vielä, itse tanssin isäni ja appiukko(puolen) kanssa ja Jani minun äitini ja oman äitinsä kanssa. 

Tanssit kestivät parisen tuntia jonka jälkeen olikin jo aika valmistautua illan hevimpään osuuteen. Yhdeksän aikaan lavalle kiipesi Arkadia niminen metallibändi, joka siis veti meille aivan mahtavan keikan. \,,/
Jatkoilla lähdettiin pyörähtämään joskus kahdentoista jälkeen ja siitä suunnattiinkin sitten hotelliin ja meille varattuun sviittiin.  Siellä meitä odottikin sitten skumppapullo sekä mansikoita ja kermavaahtoa. Ihanaa! Juteltiin siinä vielä päivän tapahtumista ja selattiin omassa kamerassa olleet 217 kuvaa läpi.. :D

Aamulla saatiin aivan ihana aamiainen huoneeseen. Kolmelta oli vasta huoneen luovutus, joten kerettiin hyvin vielä löhöillä, käydä saunassa jne. ;)

Hotelliaamiainen
Kuva

Kolmen maissa lähdettiinkin sitten vielä Rossoon syömään ja näin alkoikin sitten se avioelämän arki. :D Anoppi tuli meidät hakemaan kotiin, purettiin autosta hääkoristeet ja lähdettiin hakemaan koira kotiin hoitolasta. 

Siinä tuo meidän päivä nyt näin suurpiirteittäin, kuvat tosiaan puhukoot puolestaan.  Ja niitähän siis löytyy täältä: http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... 007e264a05

Viralliset hääkuvat linkitän sitten tänne kun ne saan. 

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2009 10:52 
Minuu vieläkin sieppaa niin noi tollaset peruutukset :justiina: . Voin kuvitella kuin sinuu on ärsyttäny! Luulis että ihmiset ois säästäneet rahaa kun ovat häistä jo jonkin aikaa tienneet.

Mutta niistä huolimatta, ihana päivä teillä on tainnut olla. Ja mikä parasta, päivä on ollut teiän näköinen :) .

Ja erikseen kehun vielä pöytäkoristeluja, ne on kauniit :) .

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2009 14:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ihana päivä teillä on selvästikin ollut, peruutuksista huolimatta :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.07.2009 18:58 
Poissa
Administraattori
Administraattori

Onnea vasta-alkaneeseen avioelämään! Peruutuksista huolimatta teillä on varmasti ollut ihanat häät, ainakin kertomuksen mukaan:) Onnea paljon :cheers:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 07:09 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Paljon onnea! <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 08:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

en ole tänne vielä kirjoittanu onnittelu..eli paljon onnea teille!
:bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 10:29 
Tosi ihanalta kuulostaa päivänne pienistä vastoinkäymisistä eli noista peruutuksista huolimatta. :)

Missäs hotellissa vietittekään hääyönne? Aamupala näyttää mahtavalta ja paikkaahan voisi suositella tutuille..

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 11:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitoksia kaikille onnitteluista.. :) :girl:

Tiri Oltiin CityHotel Seinäjoes, Best Western hotelli.. Kallis ku mikä ku on bisnes- ja liikemieshotelli, mut äippä makso mein sviitin häälahjaks.. <3 Se on ihan tos keskel keskustaa.. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 11:40 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

Paljon onnea tuoreelle avioparille! Ihana kuulla että päivänne on ollut onnistunut viime hetken peruutuksista huolimatta! ONNEA!!!

120909

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 08.07.2009 12:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Onnittelut viel tuoreelle avioparille :hug: Ihanat ja omanlaiset häät olette saaneet kaikesta huolimatta <3

Äidiksi 02/10 & 01/12

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 14:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiits.. :girl:

Tosin tuo elämäni onnellisin päivä uhkaa nyt mennä pilalle, kiitos miehen siskon (ja anopin) :(

Mutta ei siitä tänne hääpväkertomukseen nyt sen enempää..

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 14:57 
Voi ei! Toivottavasti he eivät nyt näin jälkikäteen keksi mitään ikävyyksiä :shock: :x .

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 15:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Gin No keksihän ne... Tai siis lähinnä tuo miehen sisko... Lateli eilen sellaista tekstiä tulemaan että oksat pois, oon itkeny koko eilisen illan.. :( Haukku minut ja mun suvun, sekä minut ja miehen mm. junteiksi, hyväksikäyttäjiksi jne.. Ja totesi sitten, että hyvä vaan, että pääsi meistä eroon.. :( Ja tämä sisko oli siis mun kaaso!! Tulipahan ainakin selville sitten se, että ei ole koskaan musta tykännyt... Rahasta tää kaikki eilen lähti, yhdestä 30€:sta... Nyt on sitten välit poikki sekä miehen siskoon, että anoppiin.. :(

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 15:20 
Herranjestas. Oon ihan sanaton. Miten kukaan voi tolla tavalla sanoa ja käyttäytyä? :shock: :shock: .

Tsemppiä sulle. Oon aina ajatellu että anopit on vähän hankalia, mutta toi nyt menee jo vähän yli hilseen. Etenkin näin heti häiden jälkeen. Ja vielä toi kaasokin, ihan mahotonta! Kuin ne kehtaa oman veljensä/poikansa häiden jälkeen tolla tavalla haukkua.

:x :x :x

Jaksamisia :hug: .

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 15:28 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mitää ongelmii ei olis tullu jos anoppi ite olis mulle sanonu vaa suoraa, että sitä yhtä KOLMEAKYMPPIÄ ei nyt ole antaa, ja that's it.. Mutta sit puuttu asiaan tää miehen sisko.. Sano, että oon ihan kohtuuton ku vaadin viel tota 30€:a.. Ja että mun porukat ei oo muka maksanu läheskää niin paljoo ku anoppi jne jne.. No tosiasiahan on se, että MUN vanhempani laitto huomattavast enemmän rahaa näihi häihi kiinni ja MUN vanhemmat oli 2päivää laittamas juhlapaikkaa kuntoo ja tekemäs ruokii ku kaaso ja anoppi oli omil asioillaa.. Sen takii mul sit kiehahtikii ku se alko vähättelemää mun sukuu ja haukku junteiks.. :x Ja siis mä en oo mitään vaatinu anopilta, vaan se asia sovittiin jo tiistaina, että maksetaan tarjoilijoiden palkat kolmestaan, eli me, mun äiti ja anoppi ja se tekee siis 30€ per lärvi. No täst sit kuitenki nyt sit kehkeyty kunnon riita ja mies otti äitinsä ja siskonsa kans aika hyvin yhtee.. Mä olen nyt sit se p*skaa puhuva akka ja kaiken pahan alku ja juuri.. Että näin hyvin alko meijän avioliitto.. :yep:

Huh, tulipahan purkauduttua.. Mutta oli pakko päästellä vähän höyryjä.. :D Tänään tulee meille "kiitosbileisiin" häissä roudausapuna olleet pojat, lupasin tehä pitsaa ja sit meillä on vielä häistä jäänyttä viiniä niin pidetään nyt tämmöiset kiitosillanistujaiset.. :) Kaaso ei tule, kuten varmaan voiki tekstistä päätellä.. :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 20:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Viralliset hääkuvat nähtävissä tuolla facebookissa minkä linkki löytyypi tuolta ylempää.. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 21:10 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

voi miten ikävää :(
hus pois mielestä heti paikalla tuommoset ikävät asiat.
hei te ootte naimisissa <3
..sitähän se kaikki on, rakkautta rakkautta vaan.. <3

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.07.2009 21:26 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

titiuu No näinhän se on, totta turiset.. <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 10:14 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

No höh! Onpas todella ikävää jos tuollaisesta asiasta tulee hirveä sukuriita :doh: . Toivottavasti ihmiset osaavat mennä itseensä ja vähän miettiä! Jaksuja!

120909

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 11:28 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

no voi röhnä! johan ovat keksineet.. ja oikeesti.. 30e!! onhan se suht iso raha, kun sitä rahaa ei ole, mut ei kait se nyt ton arvosta voi olla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 11:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

On kyllä aikamoinen sotku.. Tuolle miehen siskolle mä en kyllä anteeks anna kovin äkkiä, miettikööt siel nyt mitä tuli tehtyy... Eipä ookkaa enää sit isoveljee jota soittaa apuu... Itte se nää välit katkas ja meidät haukku, me ei olla tehty mitään väärää... Mut silti jotenkii kummast kaikki on saatu meidän (mun) syyks.. :? Noh, jospa se tästä....

Taidan linkittää tännekkin pari virallista hääkuvaa, niitä kun oli niin paljo hyvin onnistuneita.. :clap: 150 kuvaa saatiin.. :clap: :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 13:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ja niitä kuvia... :bow:

Kuva
KuvaKuva
KuvaKuva
Kuva
KuvaKuva
Kuva
Kuva
KuvaKuva

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 15:41 
Upeita kuvia :faint: .
Näytin yks päivä mun miehelle kans teiän hääkuvat. Eilen se sitten totesi mulle että hän haluaa samantyyliset vaatteet kuin "sillä yhden amon miehellä" :D . Sille ei enää normi puku kelpaakaan :D .

Ja toivon vielä jaksamista sinne. Kyllä on pienestä asiasta siellä sisko suuttunut, en voi kun ihmetellä että mikä ihmisiä vaivaa :? .

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.07.2009 20:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

hyvältä näyttää :yep:
tuossa on makee tunnelma tuossa mustavalkoisessa kuvassa! ihan kuin sellainen vanhan ajan kuva, jossa poseerattiin tosi vakavana. (tahdon meistä myös sellaisen) miehesi varsinkin kun kun seipään niellyt, siis tarkoitan todellakin hyvässä mielessä (vaikka tuo olis kyllä helppo tulkita myös toisenlaiseksi huomautukseksi) ..ja näyttää häneltäkin hymy irtoavan muissa kuvissa..
ja vitsit tuota sun kimppua!
sopii aivan älyttömän hyvin kokonaisuuteen ja nuo muratit on tosi kivan näköiset "liehukkeet".
hienoa hienoa <3

halloweenbileet 09

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 26.09.2018 04:39