* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:48

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viesti√§ ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiL√§hetetty: 17.11.2008 20:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vihdoinkin jos saisi aloitettua kertomuksen elämämme tähän asti ihanimmasta päivästä. Tarina alkaa jo pienillä muisteluilla maanantaista alkaen, siis asioista mitä vielä muistan. Toivottavasti jaksatte lukea...

Hääviikko oli todella hektinen ja pikkuhiljaa alkoi oikeasti tuntumaan siltä että nyt se on menoa.

Maanantai 22.9.
Aamulla lähdimme ajelemaan Hämeenlinnaan parturiin. Hieman jännitti kun aikaisemmin ei oltu käyty kyseisellä parturilla, mutta olin kuitenkin luottavaisin mielin, olinhan käynyt kuitenkin keskustelemassa hänen kanssaan aiemmin. Minä jouduin ensimmäisenä käsittelyyn ja olin lopputulokseen äärettömän tyytyväinen, lookki muuttui kertaheitolla paljon särmikkäämmäksi, malli ja väri tuntui heti omalta. T:n tukkaa vaan hieman lyhennettiin.
Sitten suuntasimmekin kohti Helsinkiä ja kenkäkauppoja. T:lle löytyi kengät oikeastaan heti, mutta mä en sitten saanut kenkiä Helsingistäkään. Mietin itsekseni kuinka mahdotonta on löytää mustia nahkaisia avokkaita... näköjään lähes mahdotonta! Vaihtoehdoksi siis jäi kävellä alttarille paljain jaloin.
Poikkesimme myös hakemassa Ikeasta viimeiset puuttuvat tavarat.

Tiistai 23.9.
Aamulla olin ahkera ja lähdin käymään kaupungissa ostamassa kankaat boleroon, löysinkin ihanan ohuen villakankaan ja mustaa turkista, missäköhän välissä senkin ompelisin? Ja mikä parasta, ajattelin ihan piruuttani käydä yhdessä kenkäkaupassa ja siellähän ne mun kaunokaiseni oli, vitsi mikä säkä.
Puolilta päivin lähdin koemeikkiin. Muistan miettineeni matkalla että kuinka kerron meikkaajalle että haluan tumman meikin, en mitään vaaleanpunaista hempeyttä. Onneksi huoleni haihtui hetken juteltuamme. Meikkaaja ymmärsi heti mitä halusin, näytin hänelle kuvan puvustani ja kun hän näki uuden tukkani niin ei muuta kun hommiin. Koemeikin lopputulokseen olin äärettömän tyytyväinen, näytin Milla Magialta tai Kleopatralta. Yksi huolenaihe siis vähemmän hääpäivänä.

Keskiviikko 24.9.
Aamulla meill√§ oli sovittuna papin kanssa kirkkoharkat ja ‚ÄĚpuhuttelu‚ÄĚ. Is√§ni herkistyi kun harjoiteltiin hieman kaavaa, mietin kuinka k√§y itse h√§iss√§, vollotetaanko me kaikki suureen √§√§neen?
Kun juttelimme papin kanssa, minähän itkin kuin vesiputous, T puhui niin kauniisti minusta, snif... Kun kävimme suhdettamme läpi, niin huomasin kuinka erilailla toinen ihminen näkee minut. Ajattelin itsekseni että pitäisi varmaan useammin kysellä mitä toinen minussa näkee.
Kirkolta ajelimme sitten juhlapaikalle laittamaan pöydät järjestykseen. Muutama epätoivon hetki meinasi tulla, kun ei meinattu ensiksi saada mahtumaan kaikkia ihmisiä samaan tilaan, vaikka olin muka tehnyt loistavan pöytäsuunnitelman valmiiksi. No, hätää ei ollut, kun hieman muuttelimme ja lisäilimme pöytiä. Homma oli ohi parissa tunnissa, yes!

Torstai 25.9.
Päivä meni puuhastellessa kaikkea mahdollista sekalaista. Käytiin koristelemassa juhlapaikkaa, tehtiin tievarsikylttejä ja kaikkea en edes enää muista mitä tuli tehtyä. Niin ja pukuakin tuli vielä soviteltua ja panikoitua valmistuukohan se ajoissa?

Perjantai 26.9.

Hommia oli jäljellä vaikka kuinka paljon, nyt alkoi iskemään oikeasti paniikki. Viimeiset 3 yötä oli menty tosi vähillä yöunilla ja mulla alkoi pinna oleen aika tiukalla. Olin sanonut kaikille että olen manikyyrissä klo 14 alkaen eli haluaisin että se olisi ihan mun omaa aikaa, että saisin edes hieman rentoutua, niin eiköhän kaikki mahdolliset ihmiset soitelleet just silloin, prkl.
No, totesinkin jossain vaiheessa että mitä hommia ei ehditä tekeen, niin ne jää sitten tekemättä, vieraat ei kuitenkaan tiedä mitä ollaan suuniteltu. Hääpukukin saatiin viimeisteltyä eli morsiamen ei tarvinnut sittenkään mennä alusvaatteisillaan naimisiin...

Kihlat 28.11.2007
Naimisiin 27.9.2008
Niilo 20.12.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.11.2008 21:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hääpäivä 27.9.2008

Yöunet jäi tosiaan hieman lyhyiksi, mutta ihmettelin ettei aamulla väsyttänyt kuitenkaan ihan hirveästi. Kampaaja kun oli Kaarinan tuttu, hän tuli siis meille kotikeikalle. Hän saapui puoli kahdeksan aikaan ja jälleen kerran minä olin ensimmäinen "uhri". Kampaus onnistui niinkuin pitikin ja eikun suunta kohti meikkiä. Oikea meikki oli vielä parempi kuin koeversio. Sillä aikaa kun minä olin meikissä T oli käynyt laittamassa tienvarsikyltit paikalleen, nyt ainakin vieraitten pitäisi osata juhlapaikalle. Jouduin hieman patistelemaan tulevaa miestäni suihkuun, kun tuo aikakäsite pääsee väilillä hukkumaan...
Aamu meni kuin siivillä, kun T oli kammattu kuntoon niin sitten pitikin alkaa pukemaan ja lähteä hakemaan kukat ja sitten kuvaukseen. Paikaksi olimme valinneet Hatanpään sairaalan lähellä olevan vanhan punatiilisen pesularakennuksen ja vanhan kartanon ja sen puiston, sekä Pyhäjärven rantamaisemat. Kuvaustilanne oli todella rento, olihan kuvaaja tuttumme. Kuvista tuli ihanan rentoja, siis meidän näköisiä (ovat vielä raakaversiona eli en laita niitä nyt vielä tänne).
Kuvauksen jälkeen meillä oli ruhtinaallisesti aikaa ennen kirkkolle siirtymistä. T sai loistavan idean että käytäisiin omenapiirakalla ja kahvilla yhdessä kahvilassa. Hän ei suostunut paljastamaan mihin minut veisi ja suuntasimme kohti Tampereen keskustaa. Yritin arvailla mihin olemme menossa ja kohta selvisi että olimme menossa kahvila Runoon, aivan ihana romanttinen paikka! Suosittelen lämpimästi kaikille. Oli aivan loistava veto käydä rauhassa kahvilla ja jutella vielä hieman kaikesta ja yksinkertaisesti rauhoittua...

Kirkossa
Sakastissa tapasimme kaasot, bestmanin ja isäni. Isä oli varmaan hermostuneempi kuin kumpikaan meistä (vaikkei sitä suostukaan myöntämään). Kello läheni kolmea, T, bestman ja kaasot siirtyivät paikoille ja me isän kanssa lähdimme ulkokautta kohti pääovia. Pelkäsin että joku mattimyöhäinen näkee meidät, mutta kerrankin kaikki olivat ajoissa ja istuivat jo sisällä kirkossa.
Kun Joonas Kokkosen häämarssin ensi tahdit kajahtivat ja ovet aukesivat, ajattelin vain että nyt en katso sivuille vaan suoraan eteen, niin en alkaisi heti itkemään. No kuinkas sitten kävikään... erehdyin vilkaisemaan sivulle ja näin hyvän ystäväni hymyilevän, yritin kääntää katsettani T:n puolelle niin eiköhän sielläkin katseeni osu erääseen ystäväämme joka hymyili lammasmaista hymyä. Se siitä itkuttomuudesta sitten, kyyneleet valuivat valtoimenaan poskillani, snif. Minkäs sitä ihminen itselleen voi.
Sitten oltiinkin jo alttarilla ja isäni luovutti minut T:lle.

Aina kun polvistuimme alttarilla, vihkiryijy lähti pakenemaan jalkojen alla. minä en voinut nostaa varpaita lattiasta, koska pukuni vuori luisti myös eli pieni jumppatuokio oli tiedossa.
Kuva
Papin puheen aikana jouduin laskemaan alttaritekstiilin ristejä etten olisi taas purskahtanut itkuun. Puhe oli todella kaunis ja meille todella henkilökohtainen. Moni ei varmaankaan arvannut kuinka paljon puhe sisälsikään vain meille tarkoitettuja juttuja. En olisi voinut kuvitella ketään muuta meille vihkijäksi. Hänelläkin silmät kostui useamman kerran vihkimisen aikana.
yleiskuvaa kauniista Ylöjärven kirkosta
Olimme saaneet houkuteltua kummipoikamme luovuttamaan sormukset, häntä kun välillä vaivaa pieni ramppikuume... Luovutus meni muuten ihan hyvin, paitsi hän antoi sen T:lle eikä papille, no sattuuhan näitä.
kummipoikamme luovuttaa sormuksen
Ilmeestäni huomaa kuinka liikuttunut olin (siis ihan kokoajan) ja varsinkin aina kun katsottiin T:n kanssa toisiimme, niin tunnelma vaan herkistyi.
vihdoinkin sain sormuksen sormeeni
Kun tuli vihdoin suudelmien vuoro, tuntui että koko kirkkokansa katosi ympäriltämme ja siinä olimme vain me kaksi jumalan silmien edessä.
suudelma, ensimmäistä kertaa virallisesti!
Kun ystävämme E:n vuoro tuli esiintyä, hän oli niin liikuttuneessa mielentilassa että oikein hätkähti penkissä että oliko hänen vuoronsa? Pappi ehti jo meiltäkin kysyä kuka se laulaja oikein on? E:n laulaessa kyyneleet saivat vallan, jälleen kerran (oikeasti en enää muista oliko kovinkaan montaa kohtaa ettei toinen meistä olisi vetistellyt, onneksi oli vedenkestävä meikki).
ystävämme E lauloi meille Amazing Grace:n
"Amazing Grace"

amazing grace
how sweet the sound
that saved a wretch like me
i once was lost
but now i'm found
was blind but now i see

through many dangers
toils and snares
we have already come
'twas grace that brought me
safely thus far
and grace will lead us home

The Lord has promised good to me
His word my hope secures.
He will my shield and portion be
As long as life endures.

When we've been here a thousand years
Bright shining as the sun.
We've no less days to sing God's praise
Than when we've first begun.

and when this heart
and flesh shall fail
and mortal life shall cease
i shall possess
within the vail
a life of joy and peace

Kun vihkiminen oli ohi, olin ihan ihmeissäni oliko tämä tässä, en olisi millään halunnut lähteä pois. Tunnelma oli koko ajan ollut niin intensiivinen ja kun J.G. Waltherin Urkukonsertto pärähti soimaan me "hieman" vitkuttelimme alttarilta lähtöä...

Kirkolta poistuminen

No niin, nyt olimme siis virallisesti herra ja rouva P. Onnesta kertoo varmaan hymyni ja T:n tuuletus kun tulimme ulos kirkosta. Varmaankin jännityksen purkautuminen aiheutti sen että mua alkoi naurattaan ihan hirveästi. Menin siis todellakin tunnetilasta toiseen. Kummipoikamme jakoi ihmisille ruusunterälehtiä ja seuraavassa hetkessä olimmekin ruususateessa.
Ihana kaasoni K oli järjestänyt meille hääautoksi vuoden -59 cadillacin. Todella hellyyttävää oli kun olimme jo autossa ja T:n siskontyttö heitti vielä terälehtiä ikkunaan. Lähdimme kirkolta pienen kiertotien kautta kohti juhlapaikkaa. Auton kyydissä oli todella mukavaa olla, se keinui niiiin pehmeästi.

Kihlat 28.11.2007
Naimisiin 27.9.2008
Niilo 20.12.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.11.2008 20:17 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juhlapaikalla

Ajelun jälkeen saavuimme juhlapaikalle ja siellä meitä jo odoteltiinkin saapuvaksi. Otimme kaksin vieraat vastaan ja kieltämättä välillä ajattelin eikö tämä onnittelijoiden jono jo lopu. Ehkä siihen vaikutti se että kasvava vatsani litistyi välillä hieman liian voimakkaissa rutistuksissa. Onnittelujen jälkeen nostimme maljat ja juttelimme pienen hetken vieraiden kanssa.

Ainakin morsiamella alkoi olla jo kammottava nälkä!! Onneksi meillä oli todella ammattitaitoinen pitopalvelu ja pääsimmekin heti nauttimaan pöydän antimista (näköjään tässä vaiheessa taitaa olla jo santsikierros menossa). Menuna meillä oli ihania salaatteja ja kolmea erilaista paella jotka kokattiinulkona. Kokin onneksi oli hyvä ilma eli toppatakki oli tarpeeton...
Pienen seurustelutauon jälkeen päästiinkin sitten tyydyttämään makeannälkämme eli kahvi oli katettu. Olin mielessäni miettinyt taktiikkaa kakun leikkaukseen, mutta niinhän siinä kävi että en ehtinyt kissaa sanoa kun T jo painoi lapion pohjaan. Sitten seurasikin kootut selitykset mikä meni pieleen. Sovittiin sitten että T saa määrätä kaapin paikan, mutta minä saan päättää missä kaapissa haluan olla. Mun mielestä ihan hyvä diili...
Yllätykseksi jopa minulle T piti kahvin aikana puheen ja esitteli juhlaväen toisilleen.
T:n lisäksi puheen halusi pitää pastorimme Heli. Taas hän puhui niin kauniisti. Myöhemmin kun hän kävi hyvästelemässä meidät, hän sanoi ihanasti että toivoi pääsevänsä nauttimaan jatkossakin meidän perhejuhlistamme. En voisi edelleenkään kuvitella ketään muuta esim. kastamaan tulevaa lastamme.

Olimme halunneet että häihin ei tule mitään ohjelmaa ruuan ja musiikin lisäksi (paitsi nuo kaksi edellä mainittua puhetta). Siitä saimmekin vierailta paljon kiitosta, koska he saivat ihan rauhassa seurustella keskenään ja meidän kanssa.
Yhteen huoneeseen olimme varanneet lapsille hieman puuhaa. He saivat väritellä kuvia ja katsella piirrettyjä. Huone oli menestys, siellä viihtyivät kaikki ikään katsomatta. Lisäksi huonetta sulostutti hirvenpää.

Booli oli kannettu pöytään jo kahvin aikana joten oli aika pistää jalalla koreasti. Bändinä meillä oli Allwaysplus eli humpasta ei ollut tietoakaan. Parin biisin jälkeen ihmiset alkoivat viihtyä tanssilattialla, lattia ei tainnut missään vaiheessa olla tyhjä.

Ennen illan toista esiintyj√§√§ olikin iltapalan vuoro. Iltapalaksi oli kunnon grillipl√§j√§ys eli paistettuja perunoita, erilaisia makkaroita (mukaan luettuna mustaamakkaraa), paistetua sipulia ja salaattia. Ruoka teki j√§lleen kauppansa, kenenk√§√§n ei varmasti tarvinnut l√§hte√§ n√§lk√§isen√§ kotiin. Vaikka viel√§ ei ollutkaan kotiin l√§hd√∂n aika. √Ąss√§n√§ hihassa oli viel√§ illan toinen esiintyj√§. Heid√§n settins√§ aikana tanssilattialla ik√§haarukka oli 2-82 vuotta. Toki nuorin nukahti is√§ns√§ syliin kesken setin. Illan viimeisen√§ yll√§tyksen√§ kummipoikamme halusi laulaa meille t√§√§ll√§ pohjant√§hden alla (ja pikkuveli rummuissa). Ilta alkoikin olla lopuillaan ja kello l√§hestyi puolta y√∂t√§. Olimme tilanneet joukkokuljetuksen puoli yhdeksi takaisin Tampereelle, totesimmekin ett√§ se oli ihan riitt√§v√§n my√∂h√§inen ajankohta lopettaa juhlat. Kaikki oli viel√§ hyv√§ll√§ tuulella ja tolpillaan.

Me lähdimme viimeisinä juhlapaikalta, fiilikset oli tosi hyvät ja jälkeenpäin saatu palaute lämmittää sydäntä edelleen...

Kihlat 28.11.2007
Naimisiin 27.9.2008
Niilo 20.12.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.11.2008 22:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hitsi vieköön tuosta tulikin ihan järkyttävän pitkä, teksti on sekavaa, mutta toivottavasti jaksoitte lukea loppuun. Paljon hauskoja juttuja jäi varmasti kertomatta, mutta kun kaikkea ei enää voi muistaa yksityiskohtaisesti...

Reissusta kertoilen ehkä myöhemmin ja virallisia kuvia tuon sitten kun saadaan päätöksiä aikaiseksi.

Sana siis vapaa :bow:

Kihlat 28.11.2007
Naimisiin 27.9.2008
Niilo 20.12.2008

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.11.2008 15:44 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Ihanan lämmin,rakkaudentäyteinen ja onnellinen tunnelma
välittyi nuista teidän kuvista ja hääpäiväkertomuksesta! <3
Olette kyllä olleet näyttävännäköinen pari,
ja en voi lakata ihastelemasta tuota siun kaunista sinistä pukua! <3

Teidännäköinen hääjuhla kyllä ollut! <3

Onnea ja ilon kauniita hetkiä teille
avioliiton satamaan purjehtineille!

Mir Mir

Vain nalle tietää, että sisimmässään jokainen on yhä viisivuotias.
(Richard Alan)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.11.2008 11:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ihana kertomus <3 Tosi ihania kuviakin <3 Näytätte tosi ihanalta ja erittäin onnellisilta yhdessä! Tosi hyvin sopi kaikki yhteen :) Nyt vaan odottelemaan seuraavaa etappia :wink:

√Ąidiksi 02/10 & 01/12

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.09.2009 08:41 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Tosi ihania kuvia. Onnea vielä molemmille :cheers:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.10.2009 14:46 
Poissa
Vihkimisen asiantuntija
Vihkimisen   asiantuntija

Täytyy ihan kommentoida... Kun sanoit, että kummipoika jännitti niin että antoi sormukset sulholle eikä papille. Itse toimin niin, että pyydän bestmania (tai kellä sormukset sitten ovatkaan) antamaan ne ensin sulholle ja sulho antaa minulle. Tai joskus, kun käytössä on kaksi sormusta, kaaso tuo toisen sormuksen morsiolle, bm toisen sulholle, ja he antavat ne sitten minulle.

Eli näissä asioissa on monia käytäntöjä, joten yksi tapa ei ole toista "väärempi".

Joskus on muuten ihan kutkuttavaa laittaa vihkipuheeseen jotain sellaista, jonka hääväki ymmärtää yhdellä tavalla, mutta vain morsiuspari tietää sanojen todellisen taustan ja merkityksen :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 8 viesti√§ ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 24.09.2018 11:48