* UKK    * Etsi

Tänään on 23.06.2018 12:10

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 94 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuusamo
ViestiL√§hetetty: 25.07.2004 21:11 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Kokoonnutaanko tähän me Kuusamolaiset ja vaihdetaan vinkkejä ja tietoja täällä keskenään. Olen kyllä jo rouva, mutta mielellään annan vinkkejä ja jaan tietoa jos sellaista löytyy :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.09.2004 15:19 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Ruskatar ,
En ole ehtinyt Amoriineissa paljon viime aikoina olla, mutta ehkä nyt taas syksyn tultua enemmän. Meillä tosiaan joulukuussa häät, mutta vielä on kuvaaja ja kampaamo varaamatta. Mikä kuvaaja teillä oli ja kävitkös kyselemässä näistä kuvaamoista hintoja, oliko isoja hintaeroja? En itse ole kuusamolainen syntyjäni, vasta asunut täällä pari vuotta, joten en oikein tiedä näiden kuvaamojen "historiaa". Kenellä on hyvä maine jne.
Puvun ja sormuksen löysin Oulusta, joten stressiä vähemmän. Nyt täytyisi vain korsteita alkaa tekemään, mutta kun ei täällä ole oikein kunnollista askarteluliikettä, josta saisi materiaaleja. No varmaan seuraavalla Oulun reissulla täytyy käydä taas Sinooperissa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.09.2004 17:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Moi!

Minä entisenä kuusamolaisena yritän vähän vastailla sulle, Ruskatar neuvoo ehkä sitten paremmin.

Kuusamossahan on kolme kuvaamoa, Ouluntiellä Fotopalvelu, sitten siinä Sampopankin vieressä Koillismaan kuvaamo ja Kitkantiellä uimahallia vastapäätä Kuusamon kuvaamo eli Kinnunen.

Koillismaan kuvaamo on sika kallis, enkä menis niitten kuviakaan kyllä kovin kehumaan ja palvelukin aika huonoa.

Fotopalvelu on aika edullinen, kaverit otatti kuvansa siell√§ ja olikohan se 70 ‚ā¨. My√∂s j√§lki on hyv√§√§ ja koevedoksia oli paljon. Olen my√∂s otattanut ylioppilaskuvani siell√§.

Kuusamon kuvaamosta en tällä hetkellä osaa sanoa, kun siellä on vastikään omistaja vaihtunut. Entisen omistajapariskunnan aikaan palvelu oli loistavaa ja kuvat hienoja.

Tässäpä minun tietoni... :)

Morsian04, joka on siis jo rouva :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.09.2004 20:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kiitos morsian04 vinkistä! Minä itse asiassa olen ajatellut tuota Fotopalvelua, koska olen siellä ottanut ylioppilaskuvani, mutta siitä on jo 7 vuotta :o , joten en tiedä onko omistaja vielä sama. Ylioppilaskuviini olin kyllä tosi tyytyväinen, eikä hintakaan muistaakseni ollut paha.

Kuusamon kuvaamoon on ilmeisesti tullut nyt uusi naiskuvaaja, kun omistaja on tosiaan vaihtunut. Joten siitä ei varmaan vielä monellakaan kokemusta ole.

Täytyy käydä kyselemässä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.09.2004 20:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Johan te lopultakin tulitte paikalle :bye:

Itseasiassa me emme edes kyselleet mistään kuvaamosta hintoja. Olemme aina käyttäneet Fotopalvelua ja se oli itsestään selvä valinta meille.
Saimme kymmenittäin koevedoksia ja olimme kyllä tyytyväisiä kuviin.

Sen verran olen kuullut nuista muista kuvaamoista et Koillismaan kuvaamo mainostaa itseään edullisimpana, mutta on kyllä aika surkea todellisuudessa. Tässäkin pätee, ettei ole olemassa hyvää ja halpaa!
Ottivat muuten yhden tuttavani hääkuvat muutama vuosi sitten ja tulos oli uskomatonta. Ensinnäkin hääpari seisoi aurinkoon päin (eli kuvattiin ulkona), jolloin tuloksena kuvassa molemmilla silmät sikkuralla ja kasvot ihan tummina. Muutoinkin oli todella huonolaatuinen kuva.

Kuusamon kuvaamosta ei ole uuden omistajan myötä kokemusta.

Minä ostin jotain materiaaleja tiimarista, mutta suurimman osan kyllä kävin hakeen Oulusta Sinooperista. Tällainen tuppukylähän tämä on :D

Ketä kampaajaa olet ajatellut? Itse kävin Mintukassa Titalla. Teki ihanan kampauksen ja oli innostunut jo suunnitteluvaiheessa ja koekampauskin tehtiin hyvin perusteellisesti. Pinnien määräkin (reilu 80) takasi kyllä tukevan ja pysyvän kampauksen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2004 09:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa Ruskatar,
Kiva, että on muitakin Kuusamolaisia, vaikkakin sinä olet jo ollut rouvana hyvän aikaa :D No eipä tässä itselläkään enää pitkään mene, aika menee kuin siivillä...Teillä oli muuten ihanat häät, bytheway :worship:

Minun hiukseni laittaa Irmukka. Minä olen häntä käyttänyt jo lapsesta asti aina kun mahdollista, joten ei ole syytä vaihtaa. Hän tuntee minun hiukseni (ei ole mitkään helpoimmat, on nimittäin aikasta paksut). Meikkaaja pitää vielä varata.

Kauan te varasitte muuten kuvaamiseen aikaa?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.09.2004 17:05 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli aika kuvauksiin klo 14.30 ja vihkiminenhän oli klo 16.00.
Myöhästyimme ainakin kymmenen minuuttia kuvauksesta (kuten kuulemma lähes jokainen pari). Silti ehdimme hyvin vaihtaa asentoja ja ottaa monenlaisia kuvia. Olimme ns. helppoja kuvattavia.
Lopuksi vielä saimme itse ehdottaa, jos halusimme vielä jotain erilaisia kuvia. Aikaa kuvausten jälkeen oli kirkkoon menoon vielä n. puoli tuntia.

Vastaan täällä sulle siihen kukka -juttuun...
Minä valitsin Enkelinsiiven. Menin pukukuvani kanssa kysymään, et mitä floristi ehdottaisi ja sieltä tuli heti paljon ideoita, jotka kaikki kallistuivat siihen lopulliseen kimppuun.
Lopullinen kimppu oli vielä upeampi kuin mitä olin edes osannut haaveilla.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.09.2004 10:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

joulumorsian kirjoitti:
Kiitos morsian04 vinkistä! Minä itse asiassa olen ajatellut tuota Fotopalvelua, koska olen siellä ottanut ylioppilaskuvani, mutta siitä on jo 7 vuotta :o , joten en tiedä onko omistaja vielä sama. Ylioppilaskuviini olin kyllä tosi tyytyväinen, eikä hintakaan muistaakseni ollut paha.

Hmm, ollaan taidettu olla samaan aikaan lukiossa... Käsitääkseni Fotopalvelun omistaja on yhä sama. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.09.2004 13:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea sinullekin Morsian04. :flower:

Olet ollut niin hiljainen, että multa ainakin on mennyt ihan ohi, milloin olet Rouviintunut! Kirjoittelehan tuonne rouvaklubiin niin päivittävät sullekin oikean tittelin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.09.2004 20:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Morsian04,
En ole käynyt lukiota Kuusamossa. Olen asunut täällä vasta n. 2 vuotta, mutta olen lähikunnasta kotoisin ja sen takia täällä käynyt kuvassa, kun omasta kunnasta ei oikein kuvaajia juuri löydy. Työn perässä sitten tänne muuttanut ja sulhon täältä löytänyt. Sen takia pidämme juhlat täällä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.09.2004 11:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ruskatar: Kiitos kovasti! joo, täytyy tunnustaa, enemmän tulee lueskeltua täällä kuin kirjoiteltua, ja varsinkin nyt, kun omat häät on jo ohi... :) Rouviinnuin siis 28.8.

joulumorsian: jahas, no hyvä että sitä muuttoliikettä tapahtuu sinnekin päin jonkin verran, eikä vain poispäin sieltä. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.11.2004 17:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hahaa..
Täältä pomppaa esiin vielä yksi kuusamolainen tähän pinoon..
Me sanomme toisillemme tahdon jouluun lopussa... :kiss:

olis tosi kiva tietää teistä enemmän...tosin taidan olla melko nuori...82vm mallia :oops:

Toisillemme sanomme tahdon 23.12 2004
ja kuningatar saa kuninkaansa

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.01.2005 00:32 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Daza kirjoitti:
Ollaan suunniteltu häitä Kuusamoon,vaikkei kumpikaan meistä ole siellä koskaan asunut, ja ajattelin kysyä vinkkejä häiden viettopaikoista siellä. Haluamme eksoottiset häät jossain tunnelmallisessa paikassa ensi syksynä ruska-aikaan....paljon kynttilöitä, takkatulta ja Lapin taikaa! Juhlapaikan tulisi olla jossain hieman syrjemmässä ja sieltä pitäisi löytyä majoitustilat vieraille (max. 50kpl). Rukapalvelulla oli muutamia ihanan näköisiä paikkoja (Kammi, Pohjanseita...), olisiko tiedossa muita vastaavia paikkoja?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2005 22:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Täällä vielä yksi, joka astuu avioon Kuusamossa. Tätä nykyä asustelen kyllä Hyvinkäällä, mutta Kuusamosta olen alunperin lähtöisin ja siellä elämäni ensimmäiset 17 vuotta asunut, joten valinta oli helppo. Olipa hyvä saada kuulla noista valokuvasliikkeistä. Kiirehän tässä ei vielä ole, mutta pistänpä korvan taakse. Ehdotuksia pitopalveluista ja juhlapaikoista otetaan vastaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.01.2005 09:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Siukku,
Kyselit noita juhlapaikkoja, joita kyllä Kuusamossa riittää moneen lähtöön. Meillä oli häät Oivangin nuorisokeskuksessa ja itse olin kyllä tosi tyytyväinen heidän palveluunsa. He tekevät sieltä puolesta myös ruoat ja itse saa viedä omat alkoholit. Ruoka oli tosi hyvää ja palvelu pelasi. Tilasta ei peritä mitään vuokraa, jos otatte ruoat sieltä. Heillä on myös esiintymislava, joten bändikin mahtuu hyvin soittamaan.
Kuusamossahan on myös muita tosi upeita ja erilaisia paikkoja. Et maininnut tuossa, että kuinka isot häät teillä on, mutta esimerkiksi Rukasafariksella on useita hienoja paikkoja, kuten Iisakin Talo, joka on perinteinen maalaistalotyylinen, n.50-60 henkilölle. Heillä on myös Kontioluola, jonne mahtuu sitten jo jopa 200 ihmistä sekä Vanha Karhu Ravintola. He tietenkin sitten järjestävät ruokailut ja alkot pitää ottaa sitten ravintolan puolesta. Vieraile www.rukasafaris.fi
Rukapalvelulla on sitten muutamia "erämaaleirejä". Lähimpänä Kuusamon keskustaa on tosi hieno Pohjanseita, jonne saa todella tunnelmalliset juhlat. Vieraile www.rukapalvelu.fi.
Sittenhän on tietenkin hotellit, joista voi varata tilan häiden juhlimiseen.

Toivottavasti tämä auttoi sinua hieman. Pitopalveluista en niin tiedäkään, kun ei ole tullut otettua selville.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.01.2005 10:16 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joulumorsian!

Tuota Oivangin nuorisokeskusta mä olen jo itsekseni pähkäillytkin. Millaset hinnat niillä on sitten ruokatarjoilusta ja eikö siellä ole majoitustilatkin? Meitä kun tulee täältä etelästä isompi sakki (sulhasen puoli ja osa munkin sukulaisista tulee täältä etelästä). Mutta onkohan se matka vähän liian pitkä, kun vihkiminen tapahtuu Kuusamon kirkossa keskustassa? Mutta toisaalta, jos majoitus on siellä missä juhlatkin, niin ei se välttämättä paha rasti ole ollenkaan. Mikään hotelli tms. ei sovi meidän tyyliin, paremminkin joku mökki- tai erähenkinen paikka, mutta kuitenkin tyylikäs, kun on kuitenkin "arvokkaasta" päivästä kysymys.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.01.2005 09:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Siukku,
Meillä maksoi ruoka EUR 26/henkilö, mutta ruokaa oli tosi paljon ja se oli aivan mahtavan hyvää. Ja siis kakut ja muut kuului tuohon hintaan. Alle 12 v-lapset oli -50%. Ajomatka on n. 15 minuuttia kirkosta, meillä se ei ainakaan tuottanut mitään ongelmia.
Heillä on tosiaan siellä majoitustiloja myös, ne on neljän huoneen soluja, jokaisessa huoneessa on 4 sänkyä eli yhteen soluun mahtuu 16 henkilöä. Meillä ei ketään siellä majoittunut, joten en majoitushintoja osaa sanoa. Tuon Oivangin nuorisokeskuksen lähellä (muutama kilometri) on myös pari upeaa kelomökkiä, joissa on 9 makuuhuonetta/mökki. Sellaiset kuin Oivangin lomakartano, joten sekinhän voisi olla teillä majoituspaikkana.
Minkäkokoiset häät teille on tulossa, sekinhän vähän ratkaisee paikan valintaa. Meillä oli n.120 henkilöä ja kaikki mahtui mukavasti samaan saliin. Viereiseen tilaan sitten laitettiin ruokabuffa. Tuolla minun päikyssä on muutama kuva siitä salista, meillä on häät jo tosiaan ollut, joten löytyy päiväkirja-arkistosta. Omaa koristeluahan tila vaatii jonkun verran, mutta meillä kynttilöillä saatiin ihana tunnelma aikaan ja kyllähän niitä koristeitakin väsättiin:-)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.02.2005 23:04 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

joulumorsian: Lähetin tarjouspyynnöt Oivangin nuorisokeskukseen, Pohjanseitaan ja Iisakin taloon. Aika mukavat hinnat ovat nuorisokeskuksella, mutta edullinen, kun ajattelee, ettei tilasta tarvitsisi maksaa erillistä vuorkaa ollenkaan. Miten pitkään siellä sai juhlia? Voihan sieltä mennä sitten vaikka "jatkoille" pienemmällä porukalla vaikka noille mainitsemillesi mökeille, kun me haluamme juhlia aamuun asti. Tässä pitäisi nyt lähiaikoina löytää mieleinen juhlapaikka ja hoitaa varaus, se on täältä Hyvinkäältä tosin vähän hitaampi hoitaa kuin jos asuisi siellä paikanpäällä.

Onko sinulla kokemuksia Kuusamon kampaajista? Kun itse siellä asuin, tuli käytettyä niitä palveluita aikas vähän, joten mitään tiettyä ei sieltä mieleen jäänyt. Osaisitko suositella jotakin? Entä valokuvaamot? Ajattelin, että hoitaisin nuo kaikki nyt pian pois päiväjärjestyksestä, niin saisi sitten rauhassa suunnitella muita juttuja. Kukkakaupat mua kiinnostaisi myös. Jos jollakin muulla on ehdottaa jotain, ehdotuksia otetaan vastaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.02.2005 15:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei Siukku,
Meillä oli siten, että yhteen asti saimme olla juhlapaikalla. Tämä aika ilmeisestikin riipuu siitä, että onko Nuorisokeskuksessa majoittumassa ryhmiä samaan aikaan. Kannattaa tarkistaa se sieltä suoraan.
Minulla ei kauheasti kokemuksia ole Kuusamon kampaajista, itse käyn vakituisesti omalla "vakikampaajalla", joka teki mun kampauksen, joten kampaajista en osaa oikein neuvoa.
Kukat otimme Kukkapuodista ja olin kyllä tosi tyytyväinen kukkiin ja hintakaan ei ollut liian korkea. Täällähän on toinenkin aika uusi kukkakauppa, josta ilmeisesti myös saa hyvää palvelua.
Kuvauksen hoiti Kuusamon Fotopalvelu ja ne onnistu todella hyvin. Olin ehdottomasti tyytyväinen ja saimme sellaisia kuvia kuin halusimmekin! En ole muita kuvaajia täällä käyttänyt, joten en osaa niistä sanoa oikein mitään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kontioluola
ViestiL√§hetetty: 18.02.2005 09:49 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Oho.. meni vahingossa ensin tuonne paikkakuntafoorumin valikkoon.. tännehän tämä piti laittaa..

Heippa!

Onko kellään kokemusta tuosta Kontioluolasta?! Kovasti kiinnostais.. mutta kun lähetettiin tarjouspyyntö ja lopulta saatiin vastaus, niin hinta oli jotenkin ihan älytön?! Eikä olisi sisältänyt edes kahvileipiä vaan olis pitänyt ite leipoo nekin.. GRR.. Minkähintaisia tarjouksia te olette saaneet sieltä? Tietty riippuu siitä mitä tarjottais, mutta jotain tyyliin: alkupala - pääruoka - runsas kahvileipävalikoima+hääkakku ja kahvit sekä iltapala.

kertokaa kokemuksianne!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.02.2005 10:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

SMN kirjoitti:
Joulumorsian, missä päädyitte juhlimaan, kun Kontioluola ei ollut korkean hinnan vuoksi vaihtoehto (mekin hylättiin se samasta syystä..).

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 23.02.2005 12:33 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli häät Oivangin Nuorisokeskuksessa. Puitteet ei ole niin hulppeat kuin Kontioluolassa, mutta hinta oli ok ja palvelu oli loistavaa. Tyytväisiä olimme. Itse joutuu ehkä enemmän näkemään vaivaa koristeiden eteen, jotta saa paikasta kivan ja kynttilöillä sitten tunnelmaa:-)
Sokos hotellissahan heillä on myös iso sali, missä häät voi järjestää. Kannattaa kysäistä tarjousta myös sieltä. Aikaisemmin tässä ketjussa on ollut puhetta myös muista juhlapaikoista.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.02.2005 13:50 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos vastauksestasi joulumorsian.

Kontioluola jätettiin todella pois laskuista -hinnoittelu on suorastaan törkeän kallis, kun vertaa mihin tahansa muuhun meille tarjottuun vähintään samantasoiseen ellei parempaankin paikkaan. :doh:

Tarjouspyyntöhomma on vielä vähän kesken ja hotkustakin olemme tarjouksen pyytäneet ja saaneet (todella hyvän sellaisen!) joten katsotaan miten käy. Yhdestä paikasta vielä odotellaan tietoa..

Kunhan saisi tuon juhlapaikka-asian ensin päätettyä niin voisi alkaa pikkuhuljaa keskittymään muihin asioihin.. *huokaus* Puvustakaan ei ole mitään tietoa vielä ja sen pitäis olla päällä heinäkuussa *iiks*

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Musiikki
ViestiL√§hetetty: 24.02.2005 14:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla on näköjään vaikeuksia hahmottaa tätä viestin laittamista.. luulis, että kun tekee uuden aiheen niin se tulee nimenomaan sille foorumille mikä on just auki.. ja taas mennä sujahti tuonne Paikkakuntafoorumiin.. vaikka piti tänne laittaa.. :doh: No, tuossa alla siis tämä kysymykseni uudestaan..

Hei kuusamolaiset,

semmoista tuli mieleeni kysäistä, että oliko teillä / onko tulossa elävää musiikkia tai orkesteri (tai jonkinlainen tanssimusiikin kokoonpano) häissänne/häihinne?

Tästä meinaa tulla pulma, kun sulhon kanssa ollaan tanssi-ihmisiä (tavattiinkin lavatansseissa) eikä tunneta yhtikäs ketään musiikki-ihmistä sieltäpäin.. siis mistä orkesteri, jottei jää häävalssi tanssaamatta..!?

Onko teillä kokemuksia (laatu, valikoima, hinta, kokoonpano?).

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.02.2005 15:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meillä oli Falcons ja Manne Kannasharju, mun mielestä hyvätasoinen Kuusamolainen bändi. Soittaa tanssimusiikkia ja esim. sitten Hurriganesia. Hintaluokka on jotain EUR 500 ja yli. En tiedä, mitä veloittavat kesällä. Mutta kannattaa kysellä heiltä. Meillä soitti 4x45 minuuttia.
Ja voit katsoa myös http://personal.inet.fi/musiikki/eero.vaisanen/index.html
Heillä on siellä paikallisia bändejä esillä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 94 viesti√§ ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.06.2018 12:10