* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 18:29

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.01.2005 12:54 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itse suunnittelin morsiamelle polttareita tallinnassa, joku sellainen mukava hemmottelureissu pienellä porukalla. Onko kellään kokemuksia?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 21.01.2005 15:51 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

En käynyt koko ketjua läpi, joten sorry, jos tulee toistona, mutta tässä on Polttari-illan valatodistus :)

POLTTARI-ILLAN VALATODISTUS

Täten minä allekirjoittanut, jonka tarkoituksena on ryhtyä elämään avioliitossa _____kuun _ päivästä 200_ lähtien, vakuutan ja todistan, että olen täysissä sielun ja ruumin voimissa vastannut kosintaani, enkä ollut huumausaineiden vaikutuksen alaisena. Ei myöskään ollut tarpeen käyttää väkivaltaa, uhkauksia tai lupauksia minua ylipuhuttaessa suostumaan avioliittoon. Minä myöskään en toivo, enkä odota teiltä myötätuntoa herättyäni ensimmäisenä aamuna hääyöni jälkeen. En ole myöskään tietoinen siitä, millaiset seuraamukset viettämästäni hääyöstä on, enkä tule vaatimaan tänä iltana niiltä ystäviltäni, jotka eivät ole asiassa sen
viisaampia kuin minäkään, minkäänlaista surkuttelua.

Hääyöni seuraamukset eivät kiinnosta minua elämäni tästä vaiheessa, enkä tule yhdeksän kuukauden kuluttua hääpäivästäni syyttämään ystäviäni siitä, että he eivät kertoneet asiasta, eivätkä lainanneet minulle alan kirjallisuutta, eivätkä edes vaivautuneet etsimään
tapahtumasta lehtileikkeitä.

Hyväksyn myös sen, että ainoa neuvo, minkä tänä iltana saan, koskien hääyötäni, on kehotus kantaa tyynyä mukanani hääyötä seuraavina
p√§ivin√§ sinne, miss√§ v√§h√§nkin meinaan istua¬Ņ

Lis√§ksi vakuutan, ett√§ en ole vaipunut uneen, horrokseen tai hurmiotilaan ja olen xx.xx.200x valmis avioliittoon ja tulevaan h√§√§y√∂h√∂n l√§hinn√§ sen takia, ett√§ tulen itse nauttimaan siit√§ yht√§ paljon kuin tuleva aviopuolisoni ¬Ņ olemme harjoitelleet tulevaa salassa muutaman kerran.

Ja jos saavutan hääyönä tyydytyksen, jota todella odotan, tulen jatkamaan avioliittoani kuuliaisena aviovaimona. Lisäksi vakuutan, että en koskaan tule todistamaan tänä iltana kanssani olevia ystäviä vastaan oikeudessa, haastamaan oikeuteen tai syyttämään heitä liiallisesta ilonpidosta kustannuksellani, valkoisista valheista koskien avioliittoa ja hääyötä, alkoholin vaikutuksen alaisena olemisestani ja enkä koskaan tule vetoamaan oikeudessa tästä illasta myöskään tekijänoikeudellisiin oikeuksiini.

Allekirjoitettu hyvissä ajoin ennen vihkimistä
lukuisten todistajien läsnäollessa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2005 11:12 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Juuh siskolla olis häät tulossa ja pikkusiskon tietenkin eli minut päättäny kaasoksi...vähähän tuo jännittää.
Ideoita vähän kyselisin :roll: sillä hän ei halua mitään räkäkänni juhlia ja eikä myymään mitään pitkin kaupunkia...

On tässä vielä aikaa suunnitella, koska häät ovat vasta kesäkuussa, mutta eikö se ole hyvä olla ajoissa...
Vähän apua kyselisin :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.01.2005 16:12 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Parhaalla ystävälläni on häät tulossa ja suunnitelmat ihan auki.. En tiedä muuta kun että saunaan mennään, missä ja koska on eri asia.. :no: Helsingisää asustetaan. Morsian ei halua pukeutumista eikä myyntiä, eikä perusta baarissa roikkumiselle eikä varsinkaan esiintymiselle. Joten vaikeeta on.. Mitä tehdä.. :doh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.02.2005 11:45 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Morsian antoi miulle jokin aika sitten listan keitä haluaa polttareihin, ja laitoin porukalle heti sähköpostia. Onnekseni sain huomata, että kaikki ovat innolla mukana suunnittelussa, ja on ollut aika kivaa keksiä kaiken näköistä, vaikka alkumetreillä vielä ollaankin. Toisaalta aikaa häihin on vielä reilut 6 kk, joten ei ole kiirettä :)

Itse olemme suunnitelleet seikkailuhenkistä päivää, jossa koko päivä menee seikkailuteeman saattamana. Päivä tulisi sisältämään myös hyvää ruokaa, saunomista, hierontaa ja loppuillasta biletystä. Seikkailu on vielä hyvinkin auki, mutta kunhan olemme päättäneet että seikkailua pitää olla :D Aika näyttää mitä polttarit tulevat pitämään sisällään... :idea2: tai sitten ei!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.02.2005 11:07 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Heipsan!
Nelli ja Jenni , meillä on hyvin samanhenkiset morsiot ilmeisesti kyseessä, kun meiltäkin suljettiin listalta ylenpalttinen ryyppäys ja myyminen sekä johonkin asuun pukeminen..
Caaso, oli ihan kun omasta päästäni tulleita nuo teidän ajatukset päivän kulusta, taidan tulla myös vierailemaan sinne teidän päikkäriin jos keksitte lisää hyviä ideoita.. :clap: :wink: Voin niitä sitten sieltä rohmuta..
Tietty kaikki ovat myös kovin tervetulleita meidän päivän suunnitteluun,vaikka vaan ideoita hakemaan, niin minunkin suunnittelu alkoi, muiden päivistä lukemalla. Vaikkei ihan samoja juttuja ole niin ainakin on jotain suuntaa antavaa pohjalla.
Hauskoja suunnitteluja!

Maalaistunnelmaiset häät

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.02.2005 21:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Cenarra kirjoitti:
Tarvitsisin hyviä polttari vinkkejä. oon ensi kesänä kaasona serkkuni häissä ja ajatuksissani on aloittaa polttarisuunnittelut ajoissa jotta kerkeää varmasti kun opiskelut vie niin paljon aikaa. joten jos jollain olisi hyviä vinkkejä niin olisin kiitollinen. :worship:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.04.2005 13:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuolla ekasivulla oli en-nyt-muista-kenen kirjoittama pitkä viesti, jossa oli paljon hyviä ideoita polttareihin! Tämä siis tiedoksi kaikille niille, joilla vielä on suunnitelmat ihan auki!

Esim. tällaisia poimin sieltä itse;
- piknik, jonka aikana morsian lukee jokaisen kaverin kirjoittaman jutun jostain yhteisestä tapauksesta ja yrittää sen perusteella arvata kuka on kyseessä
- morsian ennustaa ihmisten kädestä ja ennustukset ovat valmiilla lapuilla

Itselläni oli ystäväkirja, johon kaverit kirjoittivat. Sitten käytiin morsiussaunassa, tehtiin jalka ja kasvohoito, syötiin meillä kotona runsaasti. Hyvä idea oli myös kerätä pieneen vihkoon neuvoja avioliittoon ihmisiltä. En vain oikein onnistunut tässä :)

Tyttö syntyi 09/09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.04.2005 14:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Hei!!

Toimin nyt syyskuussa elämäni ensimmäisen kerran kaasona ja nyt kyselisin pikkasen neuvoja kokeneemmilta kun morsian ei nimenomaan halua mitään myydä eikä noloo muutenkaan niin ajattelin sit sellasta hemmotteluiltaa tai jotain..

Mitä suosittelisitte?? tuolla oli jotain vinkkiä kasvohoidoista ja jalkahoidoista ym.. täytyy laittaa korvan taakse..=)

Sitten kysymys niille jotka ovat juuri tälläisen illan viettäneet niin kustannuksista? Näillä näkymin olemme morsiammen kanssa kahdestaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.06.2005 08:27 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minun polttarisuunnitelmani so far:

‚ÄĘ Ohjeistamme Morsion pakkaamaan (varmaankin kirjeell√§)
‚ÄĘ Saamme Morsion paikkaan A (klo 9-10)
‚ÄĘ Kahvittelemme ja puemme Morsion p√§iv√§vaatteisiin (ellei ole morsiamella sopivia p√§√§ll√§, minihame tai shortsit pakollinen)
‚ÄĘ Siirrymme paikkaan B, eli kirpputorille (klo 11)
‚ÄĘ Ostamme hameen ja aloitamme seuraavan teht√§v√§n
‚ÄĘ Pystyt√§mme ‚ÄĚMyynti-p√∂yd√§n‚ÄĚ K√§velykadulle
‚ÄĘ Ker√§√§mme ihmisilt√§ kysymyksi√§ ja teht√§vi√§ lemmenleikki-peliin.
‚ÄĘ Myymme hameesta suikaleita 1 e/metri. (ei tyrkytyst√§)
‚ÄĘ Saatuamme hameen myyty√§ ja riitt√§v√§sti kipittelemme Tiimariin ostamaan Peliin tarvikkeita (klo 12-13)
‚ÄĘ Siirrymme paikkaan B kahvittelemaan ja askartelemaan
‚ÄĘ Menemme Carelicumiin Nyt ja Ikuisesti n√§yttelyyn (klo 15)
‚ÄĘ Siirrymme paikkaan C
‚ÄĘ Pid√§mme piknikki√§ ja saamme yll√§tysvieraan (hyvin vanha yst√§v√§, jota ei olla kaverin kanssa n√§hty vuosiin) seuraksemme
‚ÄĘ Seuraavaksi vuorossa sekalaisia kirjallisia teht√§vi√§ ja rituaaleja (Vaimo-testi, muita teht√§vi√§, polttarivala...)
‚ÄĘ Siirrymme paikkaan D, jossa teemme Morsiolle ‚ÄĚammattimaisen‚ÄĚ profiloinnin (netist√§ erilaisia testej√§) ja puemme Morsion Puputyt√∂ksi.
‚ÄĘ Illan aikana ker√§ilemme ohjeita avioel√§m√§√§n ja myymme lemmenjuomaa (porkkanamehua) sek√§ kuvaamme sopivissa paikoissa ‚ÄĚeroottisia‚ÄĚ kuvia Puputyt√∂st√§ (josta tulee kalenteri sulhaselle)
‚ÄĘ K√§ymme Karaokessa
‚ÄĘ Siirrymme Y√∂-kerhoon jatkoille

Kaiken tämän lisäksi siskoni lupasi järkätä meille miesstripparin. :D

Koko päivä on suunniteltu melko pienellä budjetilla ja morsiamen toivieiden/kieltojen suhteen. Rajat oli, ettei yksinään joudu itseään nolaamaan (ainakin minä "nolaan" itseni siinä samalla) ja vinkkasi haluavansa pukeutua puputytöksi rtyyliin Demi Moore Striptease-elokuvassa. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 05.07.2005 13:27 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Meillä morsian ei halua myöskään myydä mikään eikä hän käytä alkoholia. Myöskin nolaamiset ja tietynlaiset asut olivat kieltolistalla. Ensin musta tuntui, että me ei ikinä keksitä mitään kivaa ohjelmaa koko päiväksi :auts: , mutta yllättäen niitä ideoita alkoi kumpuamaan :) .

Aluksi me viedään morsian ratsastamaan, yhdellä polttariporukkaan kuuluvalla on poni, joten säästetään siinäkin jokunen euro. Sen jälkeen mennään meren rantaan piknikille. Sen jälkeen vuorossa on pienkoneella lentäminen (tässäkin käytetty suhteita, joten hinta jää aika alhaiseksi) ja toiveissa on, että lentäisivät heidän uuden omakotitalonsa ylitse. Sitten vuorossa on keilaaminen ja sen jälkeen terassin kautta kohti mökkiä. Mökillä ohjelmassa on syöminen, saunominen ja uiminen. Me ollaan ideoitu jonkunlaista ohjelmaa myös tuonne mökille, mutta näillä näkymin mitään suuren suuria morsiustaikoja ei saunassa tulla tekemään. Mökillä aika on tarkoitus käyttää lähinnä mukavaan yhdessä oloon. Ollaan varattu muutamia seurapelejä (mölkky, alias yms.), jos porukasta löytyy peli-intoisia loppuillasta.

Hinnaksi t√§ss√§ muodostuu n. 25 ‚ā¨/hlo ja meit√§ on 9 + morsian, joten aika kohtuullisilla kuluilla me p√§√§st√§√§n.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Prinsessapolttarit
ViestiL√§hetetty: 02.08.2005 20:41 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Olin katsomassa Kaisaniemessä hevosturnajaisia heinäkuussa ja siellä oli eräs polttariporukka - morsian oli puettu ihanasti prinsessaksi. Tämä oli minusta aika kiva idea.

Olen itse kaverin polttareita suunnittelemassa, aikaa on vielä runsaasti. Kun menin naimisiin, minulle pidettiin sellainen hemmottelutyyppinen ilta, hieronta, hyvää syötävää ja saunomista sekä jutustelua tyttöjen kesken. Erittäin mukavaa oli.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 22.08.2005 11:19 
Poissa
Kaaso
Kaaso

please!

kertokee ihmeessä mitä tuo lento maksaa???
kaasona olen reilu vuoden päästä syyskuussa. omien aikataulujeni ja häiden viemän ajan vuoksi olen jo nyt ideoimassa polttareita.
osallistujia on 12 joista varmaankin 8-10 tulee paikalle, näin arvelisin.
toivottavasti kuitenkin kaikki pääsisivät!

mitens kuumailmapallo lennot? onko kokemuksia, hinnat jne?
itse katselin hintoja, edullisin oli 153e/HL√Ė eli aikas liian kallista kyll√§..mutta tiet√§√§k√∂ joku saisiko esim 10hl√∂ ryhm√§lle edullisemmin?
yksi vaihtoehto on pistää paikasta a morsian pallon kyytiin ja lennättää paikkaan b ( yksin siis kuskin kera) jossa sitten vietettäisi loppu ilta saunoen ja ehdottomasti perinteisen morsius saunan kera!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 16.01.2006 18:58 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Nyt tarttis ideaa ruokailun yhteyteen :shock:
Eli joku leikki, idea yms. mita voisi tehda ruokailun yhteydessa (privaatti huone ravintolassa)...ei nolostuttamista.

kun käsikädessä kulkea saa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2006 08:54 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuli mieleeni vaihtoehto polttareille, niin morsiammille kuin sulhasille, morsiammet pitäkää mieli avoinna. :wink:
Pääkaupunkiseudulla voi ainakin kokeilla trial pyörällä ajoa ja sen jälkeen saunomaan ja syömään. Lisätietoa löytyy osoitteesta www.joainternational.fi tai www.joahindren.net. Kantsii kokeilla, on pitänyt polttareita myöskin tyttöporukoille. Vähän erilaista :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.01.2006 20:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Naana80 kirjoitti:
Kyselin tässä joku aika sitten ohjelmaa suunnistuksen tilalle... No suunnistus jäi suunnitelmiin, mutta sitä ennen viemme morsmaikun ampumaan. Tahtoisimme ampumataulusta tehdä hauskan, mutta mikään naama tauluna ei taitaisi olla kovin hauskaa. Joten taas, armaat amoriinittaret, pyydän ideointi apua... Omat ideat tuntuu olevan niin hakusessaan!

Golliwog kirjoitti:
Sydämen muotoinen taulu? Leikitää'n aamoria. :)

hellikki kirjoitti:
Taulu, jossa on tehtäviä. :o Esim. kirjoita runo sulholle, laula torilla ym.. riippuen morsmaikun sietokyvystä. Sitten morsmaikku joutuu toteutettamaan kyseiset tehtävät, mihin on ampua täräyttänyt.

Toisaalta voi olla esim juoma taulu. Taulussa on kuva siideristä, oluesta kossupaikusta, limusta ym. mitä nyt tarjottavia löytyy niin mihin morsian osuu, sitä saapi juua sitten ammun jälkeen.

Tai tavalliseen amputauluun keksii jotain piilomerkityksiä. Ensimmäinen osuma kertoo vaikka entisten kultien määrän, toinen tuvlevien lasten määrän ym... mitä nyt keksiikin...

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 29.01.2006 14:31 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

teir kirjoitti:
Amoriinin sivuilla lukee ehdotuksena että lasin puhaltaminen. Tietääkö joku missä tätä voi harrastaa helsingissä? kiitos.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.01.2006 22:54 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

teir kirjoitti:
tietääkö joku missä voi puhaltaa lasia?

Jos Kalvola ja Iittalan lasitehtaat ei ole liian kaukana, niin siellä! Monet ateljeet ja yrittäjät voivat myös antaa näytöksen / opastusta korvausta vastaan.
Mikäli oman paikkakunnan lähistöltä löytyy taidealan opinahjoja, niin kannattaa kysellä myös heiltä :)

Vinkkejä lasinpuhalluksen mahdollisuuksista voit kysellä myös suoraan esim. Iittalalta tai Muurlalta

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.02.2006 21:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

eppuliini kirjoitti:
please!

kertokee ihmeessä mitä tuo lento maksaa???
kaasona olen reilu vuoden päästä syyskuussa. omien aikataulujeni ja häiden viemän ajan vuoksi olen jo nyt ideoimassa polttareita.
osallistujia on 12 joista varmaankin 8-10 tulee paikalle, näin arvelisin.
toivottavasti kuitenkin kaikki pääsisivät!

mitens kuumailmapallo lennot? onko kokemuksia, hinnat jne?
itse katselin hintoja, edullisin oli 153e/HL√Ė eli aikas liian kallista kyll√§..mutta tiet√§√§k√∂ joku saisiko esim 10hl√∂ ryhm√§lle edullisemmin?
yksi vaihtoehto on pistää paikasta a morsian pallon kyytiin ja lennättää paikkaan b ( yksin siis kuskin kera) jossa sitten vietettäisi loppu ilta saunoen ja ehdottomasti perinteisen morsius saunan kera!

Jälkimmäinen kuulostaa tosi ihanalta idealta!
M√§ lensin joskus pienkoneella Tallinnaan ja muistaakseni maksoin siit√§ noin 20‚ā¨. Meit√§ oli koneessa 6, joista kaikki maksoi. Tosin meill√§ oli pelk√§st√§√§n bensa ynn√§ muut kulut, koneesta ei tullut kuluja.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Raskaana olevalle...
ViestiL√§hetetty: 17.02.2006 15:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mietittiin ystävälle joka on raskaana... Vaippatalon (www.vaippatalo.fi) masukipsiä, on tosin vasta kuudennella kuukaudella :-)

Porukka olisi pieni. Olisko hyvä idea? Saattaisi morsio tykätäkkin...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 06.03.2006 18:27 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Tämä kuullosti hauskalta :D
Pyykkipoikiahan voi antaa myös useamman kuin yhden.. tai nämä "ryöstökohteet" voi olla mitä tahansa muutakin kuin pyykkipoikia, jotain polttareiden teemaan sopivaa esimerkiksi!

Lainaa:
Pyykkäys

Jokaiselle polttarivieraalle annetaan pyykkipoika juhliin saavuttaessa. Heitä kielletään käyttämästä kahta sanaa juhlien aikana: "häät" sekä sulhasen nimi.

Jos joku käyttää jompaa kumpaa näistä sanoista, hän menettää pyykkipojan (-poikansa) sille, joka saa hänet kiinni kielletyn sanan käytöstä. Se jolla on eniten pyykkipoikien polttareiden lopussa, saa palkinnon!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.05.2006 10:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

saturnus_00 kirjoitti:
Luin tässä muutama viikko sitten bizarreonesta menaisista. Kävin nettisivuilla ja kiinnostuin siitä, koska se järkkää jotain ohjelmapaketteja mm. polttaripaketteja. Onko kukaan kokeillut tätä?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.09.2006 09:24 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

En meinannut keksiä, mihin ketjuun tämän laittaisin, mutta halusin vaan vinkata hauskasta lisukkeesta polttariasuun... :D Sopii kyllä ehkä paremmin miehille, joskin voihan morsiankin tämmöistä käyttää.

Kaljamaha

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.01.2007 00:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Viesti siirretty Action-ideoiden ketjuun eli tänne :bye:
-outimaaria-

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: polttariohjelmaa
ViestiL√§hetetty: 18.04.2007 10:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

olisiko ideoita polttaritehtäviksi.Laitamme morsiamen mopolla ajelemaan keskustaan ja tehtävärastit ovat hieman hakusessa..

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.09.2018 18:29