* UKK    * Etsi

Tänään on 25.06.2017 00:22

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.04.2007 11:52 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

hennaannukka :bye:

Tietokilpailu tai joku sulhasvisa voisi olla yksi rasti, siitä löytyy ketju täältä.
Huomasinpa, että omaa ketjua tehtävärasteille ei ole, joten sellaisen voisi kyllä avata - toivotaan että tulee paljon ideoita!

Jos ehdit selata läpi täältälöytyviä polttarikertomuksia, sieltäkin voi vinkkejä löytyä :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.04.2007 15:17 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Täällä on paljon ihania ideoita jne. Missäköhän miun silmät ovat, kun en ole tätä "Polttarit" juttua nähnyt/huomannut.

Polttareitakin pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettimään. Ninttarallan toiveena oli, että järjestäisin polttarit kaksi-kolmea viikkoa ennen häitä. Niin, parempihan se on näin järjestää; parempi kuin ennen hääpäivää. Ei ole kiva pää jomottavana morsian olla omissa häissään. Polttareita on varmasti kiva järjestellä. Sen mie kuitenkin jo tiedän, että polttareista tulee olemaan ikimuistettavat. Mutta ihanat, ja Ninttaralla mieluiset. Sen tiedän, että sinne polttareihin kutsun kaikki Mikkelistä olevat ystävät jne. (Odottavat varmasti kutsua polttareihin).

Siskohan tuo sanoikin, että hän voi antaa vapaaehtoisesti kaikkien ystäviensä puhelinnumerot. Polttaripaikkana pitää olla sellainen, johon kaikilla on mahdollisuudet tulla, että ei porukoista hirveän kaukana.

Eikös polttarit kaaso itse kustanna? Onko ollut käytäntönä, että kaaso itse pelkästään, vai kaason lisäksi polttariporukka (mutta ei itse juhlasankari).? Hih, Ninttaran kanssa tuli puheeksi tämä polttari asia. Hän kysyi minulta, että kai minä polttarit hänelle järjestän. Tottakai järjestän. Hän vielä ehdotti että hän voi myös osallistua kustannuksiin, joka ei tietenkään tule kysymyksiin...

Hmm... jotenkin miusta tuntuu että aina kirjoitan väärään paikkaan väärät kirjoitukset :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.04.2007 16:35 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Peikkoinen kirjoitti:
Eikös polttarit kaaso itse kustanna? Onko ollut käytäntönä, että kaaso itse pelkästään, vai kaason lisäksi polttariporukka (mutta ei itse juhlasankari).?

Yleensä on kyllä tapana, että kustannukset jaetaan koko polttariporukan kesken mutta morsiamelle kaikki on ilmaista. Olisi aika kohtuutontakin mun mielestä vaatia että kaaso maksaisi kaiken yksin, polttareihin kun voi upota rahaa monta sataa euroa. :)

Maikki & Muru saivat toisensa 10.6.2006

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 20.04.2007 18:10 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Kiitoksia Maikki. Niin, kohtuutonta se olisi. Morsian ei saa murehtia sinä päivänä mistään :) (ei raha-asioista :)

Mutta helpotuksekseni voin kyllä sanoa, että Ninttarallalla on toinenkin kaaso, joka kyllä saa auttaa minua polttarijärjestelyissä :D Vaikka, miullahan se päävastuu sitten on... o_O

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.04.2007 07:42 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voi Peikkoinen-kulta sentään sinuva :lmao2:

Korjaus pieni tekstiisi: "Hän kysyi minulta, että kai minä polttarit hänelle järjestän", sinä kirjoitit. En tainnut kyllä ihan sitä kysyä :o

Voi sinua sisko-kaaso-kultaa :lmao2: :flower:

- Antoine de Saint-Exupery

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.04.2007 16:57 
Poissa
Kaaso
Kaaso

No, kyllähän sine jotn sen tapaista sanoit? :o Hmm... Miehän sanoin, että en osaa kirjoittaa... *murr*

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 21.04.2007 21:26 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mitäs se Ninttaralla täällä kurkkii oikeen.. :soo: hus sinne morsianten joukkoon! :D

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.04.2007 10:30 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Hmm... Hän on vain hieman utelias *virn* hän haluaisi päästä tuonne "kaasoporukat" sivuille :D Ei riitä oma päiväkirja ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2007 14:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

180807 kirjoitti:
moikka! sulhasen polttareita vietetään viikon päästä lauantaina ja Bestmanilta tuli toive josko voisin yllätyksenä sujauttaa jonkin kirjallisen tehtävän/kirjeen sulhon kassiin vaatteiden yms. sekaan. :o Olisiko teillä hyviä vinkkejä mitä voisi käyttää tässä tilanteessa? muistan myöskin joskus lukeneeni "selvitymispakkauksesta" jonka morsian on koonnut sulhaselle polttareita varten - olisi myöskin hauska kuulla näistä lisää :)

Rouvaksi 210505
Ă„idiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Polttarit Tallinnassa
ViestiLähetetty: 07.03.2008 00:16 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moi,

Olen ensimmaista kertaa kaasona, haat on 31.7. polttarit pidetaan kesakuun aikana. Olen etsinyt ideoita polttareihin ja hyvana ajatuksena tuli tuo Tallinnaan meno.

Onko kenellakaan kokemuksia Tallinnassa pidetyista polttareista? Kustannusarvioita ja ideoita mita siella voisi tehda?

Kiitos kovasti jo etukateen :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Re: Polttarit Tallinnassa
ViestiLähetetty: 07.03.2008 00:53 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mrs.Hernandez kirjoitti:
Moi,

Olen ensimmaista kertaa kaasona, haat on 31.7. polttarit pidetaan kesakuun aikana. Olen etsinyt ideoita polttareihin ja hyvana ajatuksena tuli tuo Tallinnaan meno.

Onko kenellakaan kokemuksia Tallinnassa pidetyista polttareista? Kustannusarvioita ja ideoita mita siella voisi tehda?

Kiitos kovasti jo etukateen :)

Ootko tsekannut tuolta hääoppaan puolelta tämän:
http://www.amoriini.com/Sivusto/Haaopas ... nnassa.php
Siellä ainakin hyviä vinkkejä! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 01.08.2008 23:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Yksi idea polttreihin on Vaimoakatemian päästötodistus :wink:

Häissä sulhaselle luovutetaan todistus morsiamen kyvyistä, joita on seurattu tarkasti polttareissa.

Esim.
viehätysvoima... erinomaisen hyvä
sosiaalisuus... erinomaisen hyvä
keittotaito... kohtailaisen hyvä
alkoholin käyttötaito... hylätty
jne.

( Hääleikkien helmiä kirjasta napattu idea)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.08.2008 00:02 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Joka naisen niksitentti 50 vuoden takaa.
Ja eikun morsiamia tenttamaan kiperillä kysymyksillä :)

1. Mites ruosteen saa poistettua ammeesta tai hanasta? Peittämällä paikan etikkaan kostutetulla tilkulla.
2. Miten keittokirja pysyy keittäjän kädessä siistinä? Kannet päälystetään vaha- tai muovikankaalla.
3. Millä rukin naukumisen saa lakkamaan? Voitelemalla sitä suovalla.
4. Miten pohjaanpalaneet perunat saa käyttökelpoiseksi? Kuorimalla palaneen ja keittämällä toisessa kattilassa.
5. Miten saa miesten kuluneista housunlahkeista siistit? Kääntämällä lahkeet sisäänpäin.
6. Miten kärpäsenlika lähtee seinäpaperista? Raa`alla sipulilla.
7. Miten yhteenterttuneet juomalasit saa erilleen? Ylempään kaadetaan kylmää vettä ja alempi lasketaan lämpimään veteen.
8. Miten villapuvuista, takeista ja matoista saa kuin pestyjä talvisaikaan? Pieksemällä ne pakkaspäivinä puhtaassa lumihangessa.
9. Miten kosteuden saa häviämään kellarista? Viemällä sinne vadillisen kalkkia.
10. Miten peitteen luisumisen hetekassa voi estää? Kiinnittämällä jalkopään ympäri patjan alta ja peitteen päältä kulkeva kuminauha.

- Hääleikkien helmiä-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.08.2008 00:18 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Morsiamen lopputentti

1. Mitä mies oikeasti tarkoittaa kysyessään voiko hän auttaa ruuanlaitossa? Miksei ruoka ole jo valmista
2. Milloin mies on talon herra? Silloin kuin vaimo ei ole kotona
3. Luuletteko tien miehen sydämeen käyvän vatsan kautta? Jos luulet, tähtäät liian korkealla
4. Miten saat miehen treenaamaan vatsalihaksia? Sitomalla kaukosäädin hänen ukkovarpaaseensa
5. Miksei kannata uskoa miestä, joka sanoo olevansa herra talossa? Hän todennäköisesti valehtee muissakin asioissa
6. Miten miehen mielestä kotityöt jaetaan tasan? Vaimo kokkaa ja hän syö, vaimo siivoaa ja hän sotkee
7. Mitä sellaista tiedemiehet ovat keksineet, joka tekee viiden miehen työn? Naisen
8. Millainen on täydellinen aviovaimo? Auttaa miestään tiskaamisessa
9. Milloin tiedät varmasti saavasi viettää kynttiläillallisen miehesi kanssa? Sähkökatkoksen aikana
10. Mihin on tullut, jos vastassa on hellä ja ymmärtäväinen mies? Väärään taloon
11. Miten vauvaa voi verrata isäänsä? Makaa selällään ja hamuaa pulloa
12. Millainen mies on se tee-se-itse-mies? Jos pyydät häntä tekemään jotain, hän sanoo: tee se itse
13. Millaisia toivomuksia miehellä on avioliiton suhteen? Ettet esitä heille mitään toivomuksia
14. Miksi seksiä kannattaa nauttia? Siinä ei ole kaloreita
15. Kun soitat lomamatkalta kotiin ja mies sanoo kaipaavansa sinua, mitä se tarkoittaa? Tiskipöytä on kukkuroillaan, jääkapissa on vain valo eikä ovesta mahdu sisään
16. Mitä miehelle todennäköisemmin ensiksi tulee mieleen sana libero? Futiksen keskushyökkääjä, sitten vauvanvaippa, vapaus tai kenties jotain muuta
17. Missä kirjassa on mehevimmät jutut? Keittokirjassa
18. Miten parhaiten voitte päästä yksimielisyyteen vallanjaosta? Sovitte etukäteen siitä, että vaimo on pomona ensimmäiset viisikymmentä vuotta- seuraavat viisikymmentä vuotta ovat miehen!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.01.2009 07:41 
En oikein tiedä tarkalleen mihin ketjuun tää kuuluisi, mutta löysin kivan linkin.

http://www.lahjalaguuni.fi/

Tuolta saa tilattua kaikkea showpainiopetuksesta tulishowhun. Siis lahjakortteja oikeastaan mihin vain. Hyviä polttari-ideoita muun muassa.

Onkohan kellään kokemusta tuosta nettikaupasta?

Ylös Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2009 10:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Hei kertokeehan onko kellään ideoita.. Tuleva morsian tai siis ohan hän jo morsian, on aivan hulluna Himoshoppaaja-sarjaan sekä sinkkuelämään.. Näin mä ajattelinkin, yhtenä kaasona pohtia et voisko tästä saaha jotenkin teemaa polttareihin?? pukeutumiseen tms.. kertokaa jos jollain on ideoita takataskussa ;)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 27.02.2009 09:25 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kaipaisin jos jollain ois tietoa missä vois mennä sellaselle suklaanvalmistuskurssille?? siis joku puoti tms missä sitten tämä morsian/polttarisankari sais itse valmistaa herkkuja... :o

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 08.05.2012 15:45 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Loistavaa, kiitos tosta linkistä! Pitäs tässä ite just polttarisuunnitteluun osallistua, joten kaikki ideat on tervetulleita! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 01.07.2012 21:07 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tuli omista polttareista mieleen että jos morsian harrastaa käsitöitä niin lampaan keritseminen ja tai villalangan kehrääminen voisi olla ihan mielenkiintoinen kokemus.

Erika 1.4 2013 <3

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 20.01.2013 16:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Apuva! Oon yrittänyt etsiä polttaritodistusta! Siis sellaista, jossa "neiti piip on suoriutunut hienosti päivästä diipadaapa", ja polttariväki allekirjoittaa sen.. En muista sitä tekstiä, enkä meinaa löytää sitä, vaikka juuri viime kesänä yksissä polttareissa sitä käytin.. Jos joku tietää, mistä puhun, ja löytää sellasen jostain, niin apua otetaan vastaan. Kiitos!

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 22.01.2013 15:48 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Olen kyllä kuullut polttaritodistuksesta, mutta minun tuttuni teki sen itse ja käytti mallina tutkintotodistuspohjaa (esim. http://www.starsoft.fi/public/files/tul ... s_kuva.png). Porukka keksi itse sopivat "aineet" ja arvostelleet sanallisesti pitkin iltaa. Vaatii vaivaa, mutta ainakin on yksilöllinen.

Pikakierros netissä ei tuonut mitään uutta juuri tähän, mutta polttaridiplomeita löyty kuvahaussa pari ja englanninkielisellä hakusanalla (bachelorette party diploma) löytyi valmiita diplomeita (joskin maksullisia).

Toivottavasti jostakusta olisi sinulle enemmän apua.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.07.2013 18:59 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Löytyisiköhän amoista apua pulmanpoikaseen? :o Ihanan serkkulikkani polttarit ovat kohtapuolin ja yhtenä ohjelmana on laittaa hänet arvaamaan tulevan aviomiehensä mittoja. Arvattavat mitat ovat tarkka pituus, paino, kengännumero, rinnanympärys ja vyötärönympärys. Haluaisin kuitenkin että tehtävässä olisi joku juju, eikä hänen vain tarvisi arvailla mittoja huutelemalla/kirjoittamalla arvauksia, vaan se tehtäisi jotenkin muuten. Mutta miten??? Olisi kiva käyttää rekvisiittaa ja tilaa, näin tehtävästä saisi "isomman" numeron. Aikomuksena on suorittaa tehtävä ulkona isolla nurmialueella, joten temmellyskenttää riittää :wink: Heeeeelp! :worship:

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 02.08.2013 08:16 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Voisiko vyötärön- ja rinnanympäryksen mittaamiseen käyttää narua? Annatte narurullan, ja hänen pitää ottaa siitä sen mittainen pätkä mitä arvelee mitaksi.
Ja painon tositteeksi hänen pitäisi kerätä luonnosta sama määrä kiviä tms?
Pituuden hän voisi merkitä vaikka nurmikenttään kepeillä (ikäänkuin sulhanen makaisi siinä), ja mittaatte sitten siitä että tuliko oikein?

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 19.05.2015 11:35 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heippa,

Meillä oli viikonloppuna polttarit ja pakko tulla vinkkinä kehumaan polttarileffaa ohjelmanumerona. Alkuun mietittiin, että ehkä vähän kallis ja onko varmasti hyvä, mutta todellakin maksoi itsensä takaisin :D kuvaukset sujuivat aurinkoisessa säässä upeasti ja morsian pääsi toteuttamaan itseään musavideolla muun polttariporukan kanssa. Koko bileiden huippuhetki taisi kuitenkin olla ilallla, kun saimme viritettyä valmiinsi leikatun videon näkymään mökillä taulutelkasta :D oikeasti ihan loistojuttu. Lisätietoja löytyy täältä: www.polttarileffa.fi

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

* UKK    * Etsi

Tänään on 25.06.2017 00:22