* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 05:16

Alueen säännöt

Tällä foorumille saa jättää mainoksiksi luokiteltavia viestejä ainoastaan yhteistyökumppanimme. Liity hääyrityshakemistoon. http://www.amoriini.com/fi/PALVELUHAKEMISTO/

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 22.03.2005 16:01 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mua vaivaa nyt hirveän paljon valokuvaksen järjestäminen meidän häihin! :o

Meillä ei ainakaan vielä ole tulossa ammattivalokuvaajaa, mutta nyt on alkanut epäilyttää olisiko sittenkin pitänyt...

Ollaan siis pyydetty eräs tuttu valokuvaamaan häihin. Hän on kyllä kuvannut esimerkiksi ylioppilasjuhlani, ja olin niihin kuviin tyytyväinen, mutta ammatti-ihmisestä ei kuitenkaan ole kyse. Hän on harrastanut valokuvausta enemmän tai vähemmän vuosien ajan, ja saa häiden ajaksi käyttöönsä huippuhyvän digikameran työpaikaltaan. Hän olisi tietenkin paikalla koko juhlan ajan, ja lisäksi ajattelimme mennä ennen vihkimistä ottamaan miljöökuvia lähiympäristöön. Kuvia on siis luvassa iso kasa ja monista eri tilanteista...

Mutta siltikin on epävarma olo, koska hän ei kuitenkaan ole ammattilainen, ja mitä jos kaikki tai suurin osa kuvista eivät onnistu tai miellytä meitä muuten!? Taitaa kuitenkin olla jo liian myöhäistä saada valokuvaajaa heinäkuuksi... :(

Mitä mieltä olette? Pitäisikö yrittää vielä saada valokuvaajaa, vai luotammeko harrastelijaan? Ehkä määrä korvaa jossain määrin laadun? Kaitpa niin isosta määrästä kuvia onnistuneita löytyy? Apua! Onko kellään kokemuksia tällaisesta tilanteesta? :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2005 16:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: entäpä jos kävisitte valokuvaamossa ottamassa ns. viralliset kuvat?

meillä oli tuttu kuvaaja (ei kyllä nykyään tee sitä ammatikseen) ja vaikka tunnen hänen tyylinsä ja taitonsa, halusin myös toisenlaisen näkemyksen. hänen ei myöskään olisi ollut mahdollista ottaa meistä studiokuvia. mielestäni tämä oli hyvä ratkaisu.

ja toisaalta, olet aikaisemmin ollut tyytyväinen hänen otoksiinsa, joten eiköhän homma hoidu tälläkin kertaa :) sitäpaitsi, ei ammattikuvaajankaan kuvat aina välttämättä miellytä, jos kuvaajalla ja kuvattavalla ei ole löytynyt yhteistä säveltä tyylin suhteen.

nämä mun vinkkejä, toivottavasti asia ratkeaa niin, ettei sun tarvii sitten ainakaan kuvauksesta stressata hääpäivänä! :)

-emppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2005 16:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Missa pain pidatte haat? Meilla on kanssa heinakuussa haat Helsingissa, ja aloin vasta viime viikolla pyytamaan tarjouksia. Osa kuvaajista on jo varattu, mutta tuntuu niita olevan viela vapaanakin. Viela ehdit!! :)
Melkein kaikilla kuvaajilla on kotisivut, joilta voit katsella kuvaajan 'tuotantoa' eli miellyttaako tyyli ollenkaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.03.2005 18:28 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Sanoisin, että kun häitä suunnitellaan noin vuosi, niihin panostetaan paljon rahallisestikin ja ne muistot tallennetaan siitä yhdestä päivästä ikuisesti kaikille tuleville vuosille ja mahdollisten jälkipolvienkin tuleville vuosille, valokuvaaja ei ole se juttu, josta kannattaa tinkiä.

Kohtuus tietty kaikessa, mutta oikeesti.. sanotaan 3 vuotta häiden jälkeen, eikä sitäkään, niin ne valokuvat kasvaa korkoa laadukkaina. Jos kuvat on huonot tai "ei nyt niin hyvät", ne päätyy alaspäin laatikoiden pohjille :wink:

Tämä on niitä asioita mun mielestä, jossa laatu korvaa määrän, ei toisin päin. Jos kuvaaja ottaa 30 todella hyvää kuvaa, joissa se päivä elää yksityiskohdissaan, sitä ei mitenkään korvaa 100 kuvaa "sinne päin".

:bye: Ad

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2005 15:34 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kiitos vastauksista. Jotkin rohakaisivat, ja jotkin saivat vielä enemmän epäilemään... :o

Alunperinhän tähän ratkaisuun päädyttiin sen perusteella, että ollaan köyhiä opiskelijoita kumpikin, ja kun kerran lähipiiristä löytyy henkilö, jonka käsiin valokuvauksen voisi kuvitella antavansa, niin se tuntui riittävän hyvältä ratkaisulta. Sulhanen ei edes kauheesti välitä valokuvista.

Nyt olen kuitenkin alkanut ajatella, että ehkä sittenkin tää olis just se panostamisen arvoinen asia... Vähän myöhään! Meidän häät on Lahden naapurissa Nastolassa. Käyn sillon aamulla Lahdessa kampauksessa ja meikissä, eli sieltä kait se kannattaisi varata, jos vaan vielä olisi tilaa. Oon vieläkin kahden vaiheilla... Ehkä alan nyt kuitenkin surffailemaan Lahtelaisia kuvaamoja. :?

Jos vielä jollain on neuvoja tai kokemuksia, niin kuuntelen korvat hörössä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.03.2005 16:41 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Alkrossi :bye:

Siis jos tämä kuvaaja on hyvä niin käyttäkää ihmessä hyväksenne tilaisuutta! Jos harrastajakuvaaja on harrastanut valokuvausta vuosia ja laitteistot ovat ammattilaisluokkaa, niin mitään ongelmaahan ei ole :wink:

Tehkää ihmeessä kuten parhaaksi katsotte. Itse tosiaan olen sitä mieltä, että valokuvaus on niitä viimeisiä säästökohteita häissä, mutta se ei tarkoita sitä, että valokuvauksesta pitäisi maksaa maltaita silloin kun siihen on yhtä laadukas, mutta hinnaltaan huokeampi vaihtoehto.

Ja tehän voitte testikuvauttaa itsenne tällä ystävällä! Pyydä häntä ottamaan teistä kuvia ulkona ja sisällä, jotta näette hänen työnsä laadun :)

:bye: Ad

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.03.2005 10:41 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Alkrossi, meillä oli tuttu harrastajakuvaaja (on kyllä kuvannut häissä aiemminkin) ottamassa kaikki kuvat ja olimme oikein tyytyväisiä lopputulokseen. :)

Asiaa helpotti sekin, että emme edes halunneet studiokuvia, vaan "viralliset" kuvat otettiin ulkona. Kumpikaan meistä ei ole mikään poseeraaja, joten tuttu kuvaaja sai ehkä parempia kuvia kuin vieras olisi saanut, koska osasimme olla rennommin. Kun kuvia vain otetaan riittävästi (meillä oli yksi rulla noita "virallisia" kuvia), joukkoon sopii kyllä niitä onnistuneitakin otoksia - näinhän ammattilaisetkin toimivat. Lisäksi oli todella mukavaa että tämä kaverimme kuvasi koko häät vihkimisestä iltaan asti. :clap:

Admiinan ehdotus on hyvä, voittehan pyytää tuttua ottamaan muutaman "koekuvan" ja päättää sen jälkeen, haluatteko vielä studiokuvat erikseen.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.03.2005 14:52 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heipä taas Alkrossi!

Ei ole meillekään ammattikuvaajaa tulossa vaan amk-opiskelija (opiskelee siis kuitenkin alalle). Tapaamme etukäteen ja sovimme pelisäännöistä, luotan että kaikki menee hienosti!

Tyyliimme eivät sovi mitkään studiokuvat ja toisaalta kumpikaan meistä ei varmaan kestäisi pitkää kuvaussessiota. Itse taas umpimielisesti en suostu kuvaukseen ennen vihkimistä, kun ei kerta olla vielä naimisissa :nuts: eikä niitä vieraita voi ootattaa tolkun kauaa.

Suunnitelma on seuraava: napataan kirkon pihalla muistikortin täydeltä otoksia sillä aikaa kun porukka kävelee juhlapaikalle ja sitten siellä otetaan kuvia esim. ruokailun aikana pihalla tai missä vain. Kuvaaja ajaa tuotokset cd:lle ja siitä sitten itse valkkaillaan ja varmaan tulostetaankin (omassa käytössä värilaser). Varsinaisia seinäkuvia tuskin tulee kuin pari ja ne voi sitten aina teettää studiossa.

Rahaa säästyy ihan tolkkuna ja uskon että tuloksena on enemmän meidän näköisiämme kuvia kuin studiosession tuloksena! Rohkeesti vain, monihan kehuu että tutun kuvat ovatkin parempia kuin vieraan. :yep:

Jokainen, joka on rakastanut,
tietää mistä puhun

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.03.2005 15:38 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Moikka taas ja kiitos rohkaisuista!!! :bye:

Menin nyt ja tiedustelin valokuvaajia ihan mielenrauhani takia, ja varasinkin yhden alustavasti. Parhaat ajat oli tietty jo viety, mutta eräs Nastolassa toimiva valokuvaaja ehdotti, että tulisi hääpaikalle vasta ruokailun jälkeen kuvaamaan meitä esim. ulos. Pyytäisi siitä 170e. Se voisi sinänsä olla ihan hyvä idea, koska ei mekään mistään studioposeerauskuvista olla haaveiltu, ja muun juhlan voisi sitten kuvata tuo meidän tuttumme sen lisäksi, että otettaisi "viralliset" kuvat ammattikuvaajan kanssa.

Lisäksi sama mitä Lottalii sanoi, että tyhmää mennä kuvattavaksi ennen vihkimistä, kun ei silloin edes vielä ole naimisissa! :doh: Tätäkin oon miettinyt, mutta aikaisemmin päädyin siihen, ettei saa antaa vieraiden odottaa sillä aikaa kun on itse kuvattavana. Mutta jos kuvaiskin vasta ruokailun jälkeen, niin sehän olis varmaan muutenkin sellainen vapaampi seurusteluaika vieraille ennen kahvia ja kakkua.

Kuulostais hyvältä, mutta 170 egeä vain ehkä mielenrauhan takia... :o

Ai niin, ja se koekuvaus olisi sinänsä ihan hyvä idea, mutta tuttu kuvaaja asuu aika kaukana, eikä oo mahdollisuutta järjestää tapaamista tässä lähiaikoina. Kyllä hällä näkemystä on mielestäni, mutta eihän hän kyllä ole kuvannut koskaan kenenkään häissä, koska me ollaan suvun ensimmäiset tätä sukupolvea jotka menee naimisiin...

Äh, en vieläkään tiedä! Mutta ainaskin nyt on tiedossa, että kuvaaja saadaan, jos siitä halutaan maksaa... Vähän helpottaa. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 16.07.2005 06:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

suosittelen ottamaan yhteyttä alan oppilaitoksiin (ainakin Turussa ja Lahdessa on amk) ja kysymään sieltä. luultavasti tekevät persoonalllisempaa jälkeä, halvemmalla ja kuitenkin suhteellisen ammattimaisesti.

meillä oli pienet häät, tai siis itse vihkiminen ja kuvat otti ystävä, joka on alalla. ei maksanut mitään koska hän oli todistajana! kamera annettiin käteen myös bestmanille (ja hänellä se oli suurin piirtein ensimmäistä kertaa) ja hyviä oli nekin kuvat. ei tarvinnut kuvaussessiossa jännittää ja saatiin oman näköiset kuvat.

olen nähnyt myös erään ns. ammattikuvaajan hääkuvakansion ja täytyy sanoa että ne oli a) tylsempiä b) jopa "virheellisiä", esim joissain kuvissa kasvoilla varjoja jotka tuli ilmeisesti puun lehdistä mutta ei näyttäny mitenkään tyylikkäiltä.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2005 14:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Heipä hei!

Nyt kun häät on vietetty ja rouvanakin (MAAILMAN ONNELLISIMPANA SELLAISENA!!!) olen ehtinyt elellä "jo" 1,5 kuukautta, voisin kertoa miten valokuvauksemme loppujen lopuksi tapahtui.

Kävimme otattamassa "viralliset" kuvat ihan valokuvaamossa, jossa päästiin myös järven rantaan kuvaamaan. Ajan rajallisuuden takia menimme jo aamupäivällä ennen vihkimistä. Suoraan valokuvaamosta menimme vielä juhlapaikan ympäristöön harrastajavalokuvaajaystävämme kanssa linssiludeilemaan ennen kuin oli jo suunnattava kirkolle. Tämä ystävämme sitten kuvasi häitä koko loppupäivän ajan.

Tulos:

Valokuvaamo: noin puolet kuvista ihan hyviä, ei mitenkään henkeäsalpaavia kuitenkaan. Poseeraukset aika jäykkiä, varsinkin sulhanen venytti usein naamansa sellaiselle pakkopepsodentille... jännitys näkyi ilmeissä. ulkokuvat olivat hieman vapaantuneempia, ja niistä tilaamme ehkä pari kappaletta.

Harrastajavalokuvaaja: Upeita, tunnelmallisia, rentoja kuvia!!!!!! Osa tietysti melko tavallisia näpsäyksiä, mutta joukossa hurjasti helmiä!!! Hän ottikin yhteensä n. 600 kuvaa, ja yhden avustajan kanssa yhteensä 3 h videota! Pieni miinus oli se, että hän tunsi hyvin vain minun puoleni suvusta, joten ei oikein tiennyt keitä sulhasen suvussa olisi pitänyt tarkemmin seurata. Tosin kun ajattelee, niin tuntematon valokuvaaja ei olisi tiennyt kummankaan suvusta. Video on odotetusti aika kotilaatua, mutta valokuvat olivatkin minulle se pääasia. Valokuvissakin tietysti valotukset ja värit eivät yllä ammattitasoon, mutta tunnelma on niissä se pääasia.

Eli, jos jollakulla on samanlaisia epäilyksiä valokuvaamisesta kuin minulla oli, rohkaisen uskaltamaan antaa se harrastajankin käsiin, jos tietää että hän ihan hyvin sen osaa. Eipä tule hirveää pakkoposeerausta, vaan rentoja omannäköisiä otoksia!!!!

Loppu hyvin, kaikki hyvin! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 23.08.2005 14:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Alkrossi: hienoa että saitte onnistuneita kuvia! :clap:

Meidän kokemukset oli samansuuntaisia kun alkrossilla. Viralliset kuvat valitsemamme studio sai täysin epäonnistumaan (siitä lisää tuolla palvelupalautteissa) mutta kuvausta harrastavien sukulaisten kuvat oli hyviä ja niistä jopa teetettiin sitten "virallisetkin" hääkuvat!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.08.2005 14:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olipas helpottavaa lukea tarinasi alkrossi. Meille on myös tulossa ns."harrastelijavalokuvaaja, joka on kuitenkin opiskellut alaa häiden aikaan 2 vuotta. Olen myös pohtinut noiden harjoituskuvien ottamista, koska meillä varsinkin sulholla on vaikeuksia pitää silmät auki kuvissa. Toivottavasti meillä menee kuvaus yhtä hyvin kuin teillä. Ja onnea tuoreelle avioparille :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.10.2005 20:57 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Viesti poistettu.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.12.2005 14:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meitä kuvasi veljeni, joka ei edes harrasta valokuvausta. Hän otti kolmella digikameralla yhteensä monta sataa kuvaa. Tämä digiaika mahdollistaa sen, että voi "räpsiä" huoletta ja aina mukaan mahtuu myös muutama todella nappiin osunut otos. Kuvia voit käydä kurkkimassa minun hääpäivämuisteloistani... :bye:

"Ei kauneus ole kaikki, Jaska Jokunen. Minä rakastun aina tyttöihin jotka tuoksuvat kirjastolta."-Eppu-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2006 05:37 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Mua stressaa kuvaajan hankkiminen tosi paljon. Itselläni on lähes ammattilaistason vehkeet ja osaan sitä käyttää, mutta enhän voi omia hääkuviani ottaa kun pitää olla siellä alttarilla :D Ja sitten en kyllä uskalla kellekään laitteita lainata. Toisaalta en tunne ketään muita valokuvausta harrastavia :(

Vinkkinä muuten, että yliopistoilla on usein opiskelijoiden valokuvauskerhoja, joissa on joskus todella hyviä kuvaajia.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.07.2006 19:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Myös meillä oli häissämme harrastelija valokuvaaja tai ns puoliammattilainen, kumpaa sanaa nyt haluaakaan käyttää.
Tänään saimme kuvat ja olimme kuvien laatuun oikein tyytyväisiä. Noin 40 virallisesta kuvasta 17 oli sellaisia, joita voisi käyttää kiitoskorteissa, eikä kaikki loputkaan ihan huonoja olleet.
Ainakin saimme sen oloisia kuvia (vain ulkona otettuja) kuin halusimme, enkä usko, että muiden ottamat kuvat olisivat olleet yhtään parempia.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.09.2008 09:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

:bye: Miksihän en ole tänne kokemuksiani koskaan kirjoittanut... :o Korjattakoon tilanne!

Meillä oli häissämme ns. harrastekuvaaja, joka tallensi päivämme aivan ihaniin valokuviin. Tämä kuvaaja oli mukanamme kirkossa ja hääjuhlassa ja koska hänen tehtävänään oli ottaa kuvia niin niitä sitten on myös kaikesta mahdollisesta. Olin ja olen edelleen erittäin tyytyväinen hänen ottamiinsa kuviin muta silti myös siihen, että kävimme ihan ammattilaiskuvaajalla otattamassa ne virallisemmat kuvat. Uskon että häissämme ollut kuvaajakin olisi hyvin viralliset kuvatkin ottanut mutta kuvia ei ole koskaan liikaa ja mitenkään liian usein ei pääse ammattialaisen kuvattavaksi. :)

Itse harrastan myös valokuvaamista. Erään hääparin potrettikuvat olen saanut ottaa toissakesänä ja nyt kutsu kävi toisiin häihin kuvaamaan päivää kuten meilläkin oli tuo harrastekuvaaja. Olen tavattoman innoissani tästä kunniasta! :)

-Atlas

Jos menet naimisiin, kadut.
Jos et mene, kadut jälleen.
-Sokrates-

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 17.02.2009 21:24 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ollaan päädytty harrastelijakuvaajaan. Okei, ollaan kysytty tältä henkilöltä vasta alustavasti, suostuuko tekeen hääkeikkoja, mutta jos hän vaan suostuu, niin häntä pyydämme kuvaamaan. Olen nähnyt paljon hänen kuviaan, ja pidän hänen tyylistä. Tulisi myös hiukan edullisemmaksi.. :wink: Ja pelkkää plussaa on se, että kaikissa hänen ottamissa kuvissa mä näytän ihan hyvältä, ku yleensä en onnistu kuvissa lainkaan! :D

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 27.02.2010 22:44 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tietäiskö kukaan Tampereen seudulta jotain hyvää ja edullista kuvaajaa koko päiväksi?? Ei tarvis olla mikään ammattikuvaaja, mutta sellanen kuitenkin joka vähä ymmärtää kuvaamisesta jotain :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.03.2010 14:17 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Voisin tähän aiheeseen sanoa sen verran, että oli kuvaaja sitten harrastelija tai ammattilainen, niin pyytäkää ihmeessä riittävästi työnäytteitä nähtäväksi ennen kuin valitsette kuvaajanne! Ammattikuvaajilta löytyy tyypillisesti portfolio kaikkien nähtäviltä netistä, mutta kyllä harrastuspohjalta kuvaavankin pitäisi osoittaa kuvaamiskykynsä ennen kuin hänet kannattaa valita.

Ja sopikaa harrastelijankin kanssa asioista siten, että niistä on jotain mustaa valkoisella jossain - vaikkapa ihan sähköpostikirjeenvaihto.

(Älkääkä sitten tukeko harmaata taloutta ja polkeko meitä yrittäjiä/freelancereita, jotka maksamme kiltisti kaikki yhteiskunnan liiketoimintaan ja tulojen hankkimiseen asettamat maksut ja velvoitteet niin kuin pitääkin. :))

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 21 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 22.06.2018 05:16