* UKK    * Etsi

Tänään on 21.08.2018 12:09

Alueen säännöt

Tällä foorumille saa jättää mainoksiksi luokiteltavia viestejä ainoastaan yhteistyökumppanimme. Liity hääyrityshakemistoon. http://www.amoriini.com/fi/PALVELUHAKEMISTO/

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.03.2005 20:46 
mä jouduin luovuttaan siinä, et kuvaus on ennen kirkkoa. muuten ois pitäny juhlapaikalla ottaa ihan virallisetki hääkuvat.. mä oon niin vanhanaikainen, et oisin halunnu sulhon näkevän mut vasta kirkossa :(
kuvaus on 12.30, kirkkoon klo 14.00 ja juhliin 15.00...
mites teillä muilla, onko samaa ongelmaa et kuvaus eka...

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.03.2005 12:49 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Olin häissä, joissa kuvaus toteutettiin ruokailun jälkeen. Toimi mielestäni hyvin :yep: . Siis ensin syötiin, sitten hääpari siirtyi ulos kuvattavaksi ja jotkut vieraat menivät katsomaan sitä kuvausta ja ottamaan itsekin kuvia. Loput vieraat jäivät sisälle seurustelemaan. Oikeastaan minusta tuntui, että joko ne tuli sieltä, kun ohjelma jatkui ja mielenkiintoinen juttu jäi kesken.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.03.2005 13:25 
pitäsköhän itekki yrittää tollasta ideaa, et kuvat otetaan sillon ruokailun jälkeen..
voihan se isoveli sen hoitaa..
sit ainaki muru näkis mut vasta alttarilla :clap:

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.04.2005 11:38 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse mietiskelen sitä, että onko kukaan käynyt ottamassa viralliset hääkuvat silloin kun on ollut koemeikissä/-kampauksessa? Silloinhan pitäisi periaatteessa näyttää samalle kuin hääpäivänä. Jäisi hääpäivänä enemmän aikaa eikä tarviisi kiirehtiä paikasta toiseen...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.04.2005 11:43 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Acerose: Minulla ainakin oli tarkoituksena tehdä juuri näin. Tietenkin asiasta kannatta ilmoittaa kampaajalle ja meikkaajalle, muuten eivät ehkä tee yhtä viimeistellyksi niitä. Näin saadaan hääpäivästä yksi stressin aihe pois - ei ole kiva juosta kiireellä paikasta toiseen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.04.2005 18:45 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Voi miten mä rakastankaan sulhastani. Kysyin siltä mielipidettä asiaan, itse tykkään, että vasta vihkimisen jälkeen, koska haluan, että sulho näkee minut hääpäivänä vasta alttarilla. Sulho katsoi kummastuneena ja kysyi, että miksi me otettaisiinkaan hääkuvat ennen vihkimistä, kun eihän me olla naimisissakaan vielä silloin. :D Noh, puolileikilläänhän tuo sen heitti. Meillä myös siis lienee kuvaus vuorossa ruokailun jälkeen. Pitää vaan osata syödä siististi. :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 31.08.2005 16:29 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Millä kimppu kuvaan ennen vihkimistä?

Sunflower kirjoitti:
Tämä on todennäköisesti väärässä ketjussa, viisaammat siirtäkööt oikeaan paikkaan :)

Te, jotka käytte valokuvassa ENNEN vihkimistä: haetteko kimpun jo kuvaukseen? Mulla on meikki & kampaus klo 9:00 ja hetikohta sen jälkeen kuvaus. Mietin vaan, että missähän välissä sitten kirmaisen hakeen kimpun :o. Vaatteetkin pitäisi vaihtaa vielä ennen kuvausta, jne.

Ronja kirjoitti:
Ajattelin kyllä pyytää siihen kukkien noutoon jotain, itse en kuitenkaan ehdi. Varmaan kaasot hakee sillä aikaa kun mua somistetaan :) Tai sit sulho, riippuen kellä on mitäkin kiireitä...

Aurinkotyttö kirjoitti:
Pakkohan kimppu on kuvassa olla! Meillä on kuvaus klo. 11.30 ja itse vihkiminen klo. 14.00.. Kuinka mahtaa kimppu kestää jos on lämmintäkin 29.5..?

aramanda kirjoitti:
Käsittääkseni aika usein sulho hoitaa kimpun kukkakaupasta kuvaukseen.Itselläni myös näin kävi, tosin kimppu oli meillä kun kaikki sidonnatkin tehtiin meillä

ruska kirjoitti:
Kimpun voi hakea edellisenä iltana ja pitää vaikka jääkaapissa yön. Itse haen kimppuni kauneusjuttujen jälkeen;saan samasta talosta kaikki. Kesäkuumalla kimppua voi säilyttää esim.kylmälaukussa tai kalalaatikossa, niitä saa esim. torilta ja kaupan kalatiskiltä. Mukaan kylmäkalle tai pakastetuotteita( ne eivät saa koskea kukkiin), niin viileys pysyy. Kannattaa myös suihkuttaa kimppu ennen laatikkoon laittoa.

Ruska

Emma kirjoitti:
Meilläkin sulho haki kukat kaupasta vähän ennen kuvausta.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.10.2005 14:09 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulla iski paniikki, että mites sen hääkuvauksen laita: ennen vai jälkeen kirkon...Mutta onneksi täältä amoriineista löytyy kaikkea :worship:

Eli siis tulin siihen tulokseen, että järkevin ratkaisu (meille) olisi järjestää kuvaus ennen kirkkoa. Sulhanen tai BM saisi luvan hakea kukat. Silloin itse keriäisi laittautua ja kuvauksessa olisi (toivottavasti) parhaimmillaan :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 03.10.2005 07:56 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vihkimisen jälkeen !

Me otetaan kuvat miljöössä juhlapaikalla, meren rannalla. Juhlapaikalle on venekuljetus joten hypätään ekana purteen kuvaajan kanssa. Otetaan kuvia sillä aikaa kun vieraat saapuvat juhlapaikalle -kaikki eivät mahdu samaan aikaan veneeseen -joten hetki aikaa siinä menee :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 10.02.2006 21:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä tässä pohdin että josko meidät kuvattaisiin kirkon miljöössä ennen vihkimistä kun kuvaaja kuitenkin on tulossa myös kirkkoon. Mitäs tuumitte? Paljonko tuohon kuvaukseen on varattava aikaa ennen virallista seremoniaa ja entäs sitten jos sää yllättää täysin? Meillä on tammikuussa häät joten ei nyt ihan kamalia yllätyksiä toivonmukaan olisi tulossa kuitenkaan. Vihkiminen on klo 15 joten valoisan aikaan olisi tarkoitus kuvata. Perinteisiä studiokuvia ei haluta ja hääpaikalla meillä on monta osaavaa kuvaajaa omasta takaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.04.2006 16:51 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Yritämme ehdottomasti ottaa 'viralliset kuvat' ennen vihkimistä! Kuvaajana on toivottavasti yksi valokuvaustaitoisista ystävistäni. Jos tämä ei jostain syystä onnistu, tilaamme valokuvaajan ottamaan miljöökuvia. Luultavasti olemme ennen vihkimistä raikkaamman näköisiä (naama ei kiillä, kampaus ja viehe on vielä pysynyt hyvänä, ..). Lisäksi vieraiden ei tarvitse odottaa niin kauaa. Kuvauspaikkana on luultavasti joku muu kuin juhlapaikka, koska juhlapaikalla on mahdollista ottaa myöhemmin uusia kuvia. Kuvausta tosiaan jatketaan sitten juhlapaikalla yhdessä vieraiden kanssa (erilaisia potretteja, tilannekuvia, toivottavasti yhteiskuva, ...). Uskon, että ystävät ja sukulaiset ottavat nämä kuvat, koska useilla on intoa ja taitoa sekä hyvä kamera. :) Täytyy vain toivoa, ettei hääpäivänämme sada!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.04.2006 21:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meidän ystävä kuvaa meidät luultavasti vihkimisen jälkeen, saavat vieraat tutustua toisiinsa sillä aikaa kun odottavat hääparia. Meidän päivähän se on niin kai sekin menee meidän toivomusten mukaan. Vieraat ovat kuitenkin sen verran monta vuotta tätä tapahtumaa odottaneet että jaksavat varmaan vähän aikaa odottaa kirkonkin jälkeen :wink: Ainakin olettaisin niin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 19.04.2006 09:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä on kuvaus vihkimisen jälkeen. Meillä kun ei ole varsinaisia juhlia heti vihkimisen jälkeen niin vanhemmat saavat odottaa, ennen kuin pääsevät syömään :wink:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.07.2006 13:37 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä kuvat otetaan koekampauksen yhteydessä. Ei tule mitään ylimääräistä ohjelmaa hääpäivälle. Vihkiminen on vasta klo 16 ja sen jälkeen haluamme keskittyä hääjuhlaan. Ennen vihkimistä olen tod.näk. hermoraunio ja olen ymmärtänyt, että kuvaus"hetki" tuppaa venymään. On paljon mukavampi, että voidaan rauhassa keskittyä kuvaan ja sitten hääpäivä jätetään itse asialle.

Juhlaan olemme pyytäneet yhtä kuvauksesta tykkäävää sukulaista varaamaan enemmän filmiä (annamme siis sitä) mukaan ja toista pitämään videokameraa hyppysissä tilaisuuden ajan.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että pääasia on se hetki ja tilaisuus, ei se, kuinka saamme tilaisuuden ikuistettua mahdollisimman näyttävästi.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.07.2006 14:16 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Meille ei tule ns. virallisia studiokuvia ollenkaan :yac: en yhtään tykkää niistä, vaan 'viralliset' kuvaukset ja muut tehdään dokumentaarisena kuvauksena juhlapaikan ympäristössä ja toiv. meren äärellä...

Ollaan kans molemmat sen suhteen hyvin yksimielisiä et ehdottomasti kuvaukset vasta vihkimisen jälkeen koska sulho ei halua nähdä mua (eikä mun pukua) ennen sitä...Kuvaukset kerkee hyvin kirkolta poistumisten ja alkumaljojen välissä kun ammattilaiselta ei mene kuin puoli tuntia :clap:

kun käsikädessä kulkea saa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 20.09.2006 03:36 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Jippiijippiijippii, me nähdään vasta kirkossa!!! :clap: :bounce: :happy: :choir:

Eli ts. kuvaus heti kirkon jälkeen!!

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.09.2006 13:12 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me päädyttiin nyt siihen tulokseen, että kuva on vihkimisen jälkeen.
Keskustelin asiasta valokuvaajan kanssa ja ajateltiin, että hän kuvaa miedän vihkimisemme ja sitten miljöössä otetaan varsinaiset vihkikuvat.

Ajansäästämiseksi suunnittelemme yhdessä jo etukäteen minkälaiset kuvat haluamme. Eli siis kirjoitetaan kässäri.
Ja lisäksi kun hän kuvaa myös kirkosta, niin ei tarvita niin paljon noita ns. poseeraus kuvia.

Vieraille tullaan järjestämään ohjelmaa kuvauksen ajaksi. ja iso osa siitä tunnista jonka joutuvat odottomaan, menee vanhempien onnittelussa, lahjojen viennissä, ja istumapaikkojen etsimisessä.
Toden näköisesti ainakin "vieraskirja" kirjoitetaan tässä välissä...
Laitamme myöskin jonkin laisen aikataulun liitteeksi kutsuun, jolloin vieraat tietävät, että joutuvat hivenen odottaa ruokailua...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.10.2006 08:46 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mä nyt mietin tässä sitä onnittelua... kävin jo lukaisemassa ton kättely-ketjun. Mites te muut, joiden kuvaus on vihkimisen jälkeen, miten ootte suunnitellu onnittelut?

Mä mietin itse, et jos tekis niin, et porukka ohjattais sisälle ja siinä samalla vanhemmat toivottais kaikki tervetulleiksi ja vanhempia onniteltaisiin. Sit kun me tullaan kuvauksesta, ois viralliset kilistelyt... :o

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.10.2006 14:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

white, meillä oli juurikin niin, että kun vieraat saapuivat juhlapaikalle, vanhemmat toivottivat heidät tervetulleeksi, ja sen jälkeen ihmiset menivä paikoilleen. Pöydissä oli sitten häävisa ja -lehti, ja bestman kertoi vähän päivän kulusta ja käytännön juttuja, myös siis sen että kun hääpari saapuu, mennään pöytä kerrallaan onnittelemaan ja otetaan malja.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 28.10.2006 15:22 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä myös oli tuolla tavalla. Hyvin toimi. :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 01.08.2007 20:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

katisuski kirjoitti:
mikä on käytäntö, jos haluaa käydä kuvaamossa ottamassa hääkuvia, nii ennen kirkkoa vai jälkeen... ja osaako kukaan sanoa kauan kuvauksissa menee? oon kyl sen verta perinteen perään et ois kiva ku ukko näkis munt vasta alttarilla;)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2008 22:51 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Terei kirjoitti:
Osaisiko joku amoriineista keksiä jotain ratkaisua meidän ongelmaan. Me haluamme hääkuvajaaksi Reijo Koirikiven Studio PSV:stä (http://www.studiopsv.fi/) ja kuvaus paketiksi jotain Hää II b:n ja miljöökuvauksen väliltä. Tuosta HääII b:stä sivut sanovat, että kuvaus kestää n.1,5h.
Missä vaiheessa tällaisia tuntitolkulla tehtäviä kuvia sitten pitäisi ottaa? Koekampauspäivä ei käy, koska en halua, että sulhanen näkee pukuani ennen vihkimistä. Vihkimisen ja hääjuhlan välissä ei kyllä varmasti ehdi. Milloin sitten? :?

:bye: Eihän se auta, jos ette halua ennen vihkimistä mennä kuvaukseen, kun mennä sitten kuvaukseen vihkimisen jälkeen ennen hääjuhlaa. Voishan sen vaikka laittaa jo kutsuun tiedoksi, että olette vihkimisen jälkeen poissa n.2h kuvauksessa ja että juhlaväelle on ohjelmaa siksi aikaa. Ei muuta kuin kaasot ja bestmanit keksimään leikkejä häävieraille. :D

Rouvaksi 210505
√Ąidiksi 311006
Kaasona 250807 ja 280608
Tuplaäidiksi 150409

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.02.2008 13:27 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meillä sulhanen ehdottomasti tahtoo vasta vihkimisen jälkeen kuvauksen.
Lyhyiden välimatkojen ansiosta kuvausajaksi arvioitiin 30-45 min.
Siirtyminen kirkosta juhlapaikkaan on hiukan aikaa vievää siinä mielessä että läheiselle parkkipaikalle juhlapaikan rantaan mihin vieraat autosta "tiputetaan" mahtuu kerrallaan 3 autoa pientä pihatietä pitkin ja sitten viedään autot 500metrin päähän isolle parkkipaikalle mistä kuskit kuljetetaan juhlapaikkaan takaisin. kun tämä kaikki on tehty niin siinähän se 30 min vierhtikin jo mukavasti ja vieraat on löytäneet paikkansa kun me tullaan:) :clap:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 11.06.2008 15:15 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Meilläkin on tuttu, joka on valokuvaaja. Toivoisimme häneltä hääkuvaa lahjaksi (ei olla vielä tosin edes pyydetty) ja mieluiten juhlapaikalta, kun se on niin kaunis. Onkos se sitten hassua olla kuvattavana kesken kaiken?Voisiko se olla ikäänkuin ohjelmanumero? Siippa ei kyllä ajatuksesta varmaan tykkää, kun ei tykkää olla huomion keskipisteenä.. Jos kuvan ottaa ennen vihkimisä, tämä kaveri joutuisi tulemaan ennen muita paikalle eikä olisi kiva velvoittaa häntä siihen. Miten te toimisitte?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.10.2008 08:51 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mun siskon häissä tänä kesänä virallinen kuvaus oli heti vihkimisen jälkeen, eikä siinä mun mielestä ollu ollenkaan liikaa odottelua. Mä jaoin alkumaljoja siinä ennen kun sisko ja sen mies saapui, että kaikilla oli maljat jo siinä vaiheessa. Taidettiin ensin kilistää ja sitten pöytä kerrallaan onnitteleen hääparia.

Meidän häissä sulho ei tule näkemään mua ennen kuin kirkossa. J on sitä mieltä, että meidän pitäisi mennä suoraan juhlapaikalle, se olisi sitten yksinkertaisempaa, ja voisi heti onnitella ja kilistellä. Jossain vaiheessa olisi sitten kuvaustuokio, joka sisältäisi siis meidän virallisen kuvauksen, ja ehkä vieraat halutessaan voisivat myös ottaa meidtä kuvia... Ehkä tämä voisi olla sitten ennen ruokaa tai ruoan jälkeen. Siksi ajaksi voisi olla jtn oheistoimintaa, mutta ei liian sitovaa, jos joku tosiaan haluisi tulla myös ottamaan kuvia meistä..

Hääpäiväkertomus: http://keskustelu.amoriini.com/viewtopic.php?f=45&t=21760
Stiina 9.6.2011
Kreetta 13.11.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 58 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 21.08.2018 12:09