* UKK    * Etsi

Tänään on 20.06.2018 00:22

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Täysin ohjelmattomat häät
ViestiLähetetty: 24.02.2006 13:00 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

No, niin täällä yksi stressaantunut morsian toivoo kommenttejanne :)

Elikkäs meillä ei ole tiedossa mitään muuta ohjelmaa häihin kuin syöminen ja häävalssi.

Leikeistä emme pidä, jotenkin ne eivät sovi meidän tyyliimme (tai ainakaan ne, mitä olen ystävien häissä nähnyt).

Bändiä ei tilata siitä syystä, että juhlijoita on vain vähän (n.40) ja suurin osa sukulaisia, jotka eivät todellakaan ole mitään tanssikansaa. Tämä on harmi sillä itse pidän kovasti tanssimisesta (mutta että tilata bändi pelkästään morsmaikkua varten :o ).

Puheita ei juuri ole tulossa, isäni on kovin hiljainen ja ujo, eikä siksi halua puhua, äitini saattaa sanoa muutaman sanan, sulhon porukoista en tiedä. Kaasoa en myöskään haluaisi "pakottaa" puhumaan.

Hääkimpun heittoa ei järjestetä sillä vieraiden joukossa on vain kaksi naimatonta naista, joista toinen on jyrkästi kieltäytynyt osallistumasta tähän ohjelmanumeroon :doh:

Itseäni ei tämä ohjelmattomuus niin kovasti häiritse, haluaisin viettää rennon ja tunnelmallisen illan syöden ja jutellen mutta pelkään, että osa vieraista tylsistyy ja kaipaa jotakin äksöniä.

Mitä siis tehdä, tilataanko taikuri ihmisiä viihdyttämään? Vai musikantti soittamaan? Tai ehkä DJ levyjä pyörittämään? :o

Kuvapankkiin

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.02.2006 13:12 
Poissa
Sivustovastaava
Sivustovastaava

Ei häissä ole pakko olla varsinaista ohjelmaa, mutta jos mielitään viettää ns. pitkä ilta, jotain virikettä vieraat yleensä kaipaavat. Sellaista voisi olla vaikkapa tuo mainitsemasi mahdollisuus tanssiin cd-musiikin kautta.

Mukavia ohjelmavinkkejä löydät tästä ketjusta
http://www.amoriini.com/amoriinibb/viewtopic.php?t=3576

Hyvä keskustelun aihe tämä kyllä on! :clap:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.02.2006 20:57 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

ei häissä tosiaan tarvitse olla mitään ohjelmaa. Ilman ohjelmaa on paljon parempi kuin joku väkisin keksitty. Mukavimmat häät, joissa olen itse ollut vieraana olivat sellaiset, joissa ei ollut juuri mitään ohjelmaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.03.2006 19:47 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Miten olisi joku kitaristi, trubaduuri tms.? Ei maksa paljon(?). Soittaisi muutaman kappaleen, loisi tunnelmaa.

Cd-musiikki toimi meidänkin häissä ja vieraita oli sentään sadan paikkeilla.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.05.2006 05:11 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Tai miten olisi jos yrittäisitte ohjelmoida syömisen ns. äksöniksi. Pöydän ääressä syöden tehdään asioita (esim. lauletaan ja seurustellaan) tms. Olen ollut yksissä sellaisissa häissä jossa kaikki äksöni liittyi syömiseen ja kaikilla oli todella hauskaa. Ne tosin olivat aika pienet jossa oli etupäässä nuoria ihmisiä (keski-ikäiset eivät välttämättä viihdy).

Siellä mm. laulettiin yhdessä ja juotiin snapseja. Huudettiin ihmisiä tuolilleen seisomaan ja esittämään ohjelmanumeron tai laulun tms. Kaikki eivät tosin tykkää.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.05.2006 15:37 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itse olen ollut vieraana häissä, joissa ohjelmaa ei ruuan, häävalssin ja boolin (tai ei tuo booli mikään ohjelma ollut, kunhan oli tarjolla) lisäksi ollut. Siitä huolimatta tai ehkä juuri siksi nämä häät ovat ehkä parhaat, joissa olen ollut.

Vieraita oli n. 25. Nuorin ei vielä osannut puhua ja vanhin oli... vanha (ehkä 70-80 vuotta).

Me vieraat osasimme viihdyttää itse itseämme vaikka kaikki eivät entuudestaan toisilleen tuttuja olleetkaan.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 31.05.2006 15:43 
Poissa
Amoriini
Amoriini

Olen ollut nyt monesti ohjelmattomissa häissä (kun täällä Englannissa on enemmän tapana) missä vieraita n. 100 henkee...
Ainoot 'ohjelmat' on ollu puheet ja sitten tanssia illalla (noh, kakun leikkaus ehkä) ja on ollut oikein mukavaa kun vierailla on aikaa seurustella keskenään ja tutustua, eikä väen väkisin ole tarttenu mihinkään leikkeihin osallistua (tosi lapsellista musta muutenkin)...

meille tulee ehdottomasti kans 'ohjelmattomat' häät :clap:

kun käsikädessä kulkea saa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Tylsistyvätkö vieraat?
ViestiLähetetty: 09.10.2006 21:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mua kans mietityttää, että tylsistyvätköhän vieraat, sillä meillä ei ole muita ohjelmanumerosuunnitelmia pieniin (max.20 hlöä) häihimme kuin ruoka ja joku muusikko tms.? :o
Siis haluaisimme ruoan olevan se "pääjuttu" l. sitä olisi runsaasti ja aika kuluisi syödessä :food: Ja siinä samalla jos joku soittelisi taustamusaa :romeo: ...Meitä kun ei mitkään leikit innosta eikä meidän pienestä vierasjoukosta löydy tarpeeksi innokkaita tanssijoitakaan...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.10.2006 21:28 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olimme juuri serkkuni ihanan tunnelmallisissa pienissä häissä (n.35 vierasta.. kai :o ), joissa ei juuri muuta ohjelmaa ollut kuin taivaallisen hyvä ruoka, valokuvaustauko, häävalssi sekä tanssia ja taustamusiikkia. Ei puheita, ohjelmanumeroita.. eikä niitä osannut edes kaivata!
Heillä hyvä ruoka tosiaan toimi parhaana "ohjelmana", bändin ja vapaan seurustelun lisäksi :)

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 13.10.2006 12:03 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Meille ei näillä näkymin tule mitään ohjelmaa.
Aluksi tuntui vaikealta keksiä mitä sitten "puuhataan", mutta me varmaankin juhlimme kotonamme pienellä porukalla, ja ajattelin että siinä voitaisiin tehdä yhdessä ruokaa ja laulaa (minun sukuni on kova laulamaan), tutustua toisiin ja juoda hieman viiniä ja vaan "hengailla".
Sitten syötäisiin ja juteltaisiin. Eikä oikein muuta.

En sitten tiedä miltä tuollainen kuulostaa? :o
Eihän se juhlallista ole, mutta me emme niin juhlallisuuksista välitäkään.
Eikä tarkoitus ole kuitenkaan viettää perinteisiä kahvituksia, joissa vieraat istuvat suoraselkäisinä penkeillä ja tuijottavat mattoa, vaan kaikki osallistuisivat omalla panoksellaan muiden viihtymiseen.
Onkohan se ihan mahdoton ja tyhmä idea?

muoksmuoks. Niin, vihkiminen voi olla kappelissa aiemmin ja joitakin perinteitä haluaisin kunnioittaa, ja varmaankin muutama puhe pidetään. Mutta varsinaista ohjelmaa ei toivottavasti ole laisinkaan.
Tiedä sitten.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2006 12:03 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun mielestä on tärkeintä, että häät ovat omannäköiset, miksi siis väkisin keksiä ohjelmaa :o ?
Juhlat ovat kuitenkin hääparia eikä vieraita varten :nod: Joten mun mielestä teidän hääsuunnitelmat kuulostavat ihanan lämminhenkisiltä ja erilaisilta - ja varmaan ko.häät jäävät vieraidenkin mieleen paremmin kuin isot häät, joissa on vaivautunut tunnelma :) .
Mitä enemmän mä oon asiaa ja omia häitäni ajatellut niin sitä vakuuttuneempi oon, että pienet ja ohjelmattomat häät ovat eniten ne "meidän" häät, me ei haluta itse jännittää häissämme eivätkä sitä toivittavastu joudu tekemään meidän vieraatkaan. Nautitaan vaan ruoasta ja toistemme seurasta :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.10.2006 13:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Meillä ei ollut häätanssin, ruokailun ja kahvituksen lisäksi mitään suunniteltua hääohjelmaa. Silti kaikilla oli hauskaa eikä tarvinnut koko ajan juoksuttaa ihmisiä sisälle kauniista kesäpäivästä. :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 19.05.2009 20:07 
Poissa
Arkkienkeli
Arkkienkeli

Meille tulee ehdottomasti ohjelmattomat häät.
Syödään, jutellaan ja oleskellaan. Jos tulee tylsää, niin lähdetään vaikka heittämään tikkaa :lmao2:

Häät ovat siis mökillä, joten tikan heitto onnistuu hyvin puuliiterin seinään

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 28.08.2012 23:25 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Itse olen kans alkanut miettiin ohjelmattomia häitä.. Leikit ei sovi enkä pidä niistä. Toki jos haluaa saa kaverit käydä puhuun kaikille tai kuka vaan se käy. Pakko ei kuitenkaan ole :)
Talvihäät kyseessä, ulkona tuskin oleskelemalla oleskellaan niin eniten mietityttää viihtyvätköhän vieraat sitten.. Isot häät ei oo tulossa, n.50 henkilöä, tuttua porukkaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 29.08.2012 13:41 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä uskon ohjelmattomien häiden toimivan etenkin pienehköllä porukalla. Tanssia voi järjestää haluaville levyltä soivan musiikin tahtiin, ruoka, juoma ja vapaa seurustelu kuulostaa mukavalta. :)

Yksissä häissä oli lähes koko ajan jotakin järjestettyjä ohjelmanumeroita, oli jotenkin ärsyttävää kun keskustelut ja tutustuminen muihin vieraisiin keskeytettiin aina kelloa kilistämällä, että nyt jokainen istumaan omalle paikalleen, alkaa leikki tms. ohjelmanumero. Joista osa oli ihan liian pitkiä ja pitkäveteisiä. Omasta pöydästä kuitenkin tunnettiin jo kaikki, kun kaveripöydässä istuttiin.

Omiin häihin on kyllä tulossa pari-kolme (tarkkaan valittua ja ajoitettua) leikkiä tai tietovisaa, bändi, DJ:t jne. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 15 viestiä ] 

* UKK    * Etsi

Tänään on 20.06.2018 00:22