* UKK    * Etsi

Tänään on 23.06.2018 12:00

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 29.07.2004 17:44 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olen jo jonkin aikaa pohtinut hääparin roolia omissa juhlissaan, ja pohdinta vaan lisääntyi sukulaisten häiden johdosta, joissa olimme pari viikkoa sitten. Hääparin rooli ja esillä oleminen vaihtelee häistä toisiin, mutta jotenkin minä olen sattunut käymään sellaisissa häissä, joissa rooli on hyvin passiivinen. Morsian ja sulhanen seuraavat ohjelmaa hiljaa hihitellen omasta pöydästään ja korkeintaan osallistuvat "tuttu juttu"-kilpailuun... :o Ei puheita, ei ääneen lausuttuja kiitoksia vieraiden saapumisesta paikalle (no juu, yleensä tämän hoitaa morsiamen isä)... Jotenkin pari jää etäiseksi...

Onko tämä tunne johtunut suurista vierasmääristä tms. :? ? Toisaalta positiivinen poikkeus nähtiin häissä, joissa oli n.100 vierasta (morsian lauloi, sulhanen lauloi ja soitti ). Itse tahtoisimme jotenkin olla enemmän läsnä; lausua muutaman kiitoksen sanan läsnäolijoille, osallistua ohjelmaan muutenkin kuin passiivisina sivustakatsojina :grouphug: ... Olen salaa sulhaselta pohtinut, uskaltaisinko lausua hälle runon... :wink:

Äh... Olenko ainoa, joka tällaista pyörittää päässään... :doh:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 10:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heippa tulpu :bye:
Me ainakin otettiin aika aktiivinen rooli omissa häissämme, vaikka istuttiinkin omassa pöydässä. Leikeiksi kaaso ja bestman oli valinnu sekä sellaisia joihin osallistuimme(kenkäleikki), että enemmän vieraille suunnattuja (laatikkoleikki). Kiertelimme paljon vieraiden joukossa ja myöhemmin illalla siirryimme kokonaan pois omasta pöydästä vieraiden joukkoon.
Minä pidin kiitospuheen vieraille ja erityisesti häiden toteutuksessa auttaneille ihmisille ja luin runon miehelleni. Samassa yhteydessä ojensimme kaason ja bestmanin kiitoslahjat.
Sulhanen sai sitten olla enemmän äänessä pelastaessaan ryöstettyä morsiantaan :D
Eli meillä oli kai tuollainen puoliaktviinen rooli häissämme :o
Pääasia oli että viihdyimme itse hyvin ja vieraatkin ainakin väittivät viihtyneensä :wink:
Tsemppiä hääjärjestelyihin :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 12:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Me ainakin aiotaan olla samalla periaattella kuin muissakin juhlissa joihin me kutsutaan vieraita. Tuntuisi aika omituselta istua omassa kotonaan vieraiden joukossa omassa pöydässä ja vaan katsella vieraita :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 16:50 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Emma toihan on hyvä ajatus...uskaltaisinkohan itsekin tehdä noin...siis pitää pienen puheen ja kiittää kaasoja ja BM:ä...*laittaa mietintämyssyyn*

Jumala ei rakasta meitä siksi että olemme kauniita.
Me olemme kauniita siksi, että Jumala rakastaa meitä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 30.07.2004 17:01 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

teurokoski Puheen pitäminen ei oikeestaan sit edes kauheesti jännittäny, kun ympärillä oli kuitenkin vaan tuttuja ja rakkaita ihmisiä. Rohkeutta ja tsemppiä vaan, varmasti uskallat :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.08.2004 14:58 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me pidämme molemmat lyhyet puheet, kiitämme kaikkia ja itse luen runon. Puoliaktiivinen siis, mutta meillä on pienet häätkin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.10.2004 15:29 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Minulla ainakin pyrkimys, että olisimme melko aktiivinen hääpari :D On se kieltämättä vähän tylsää katsottavaa, jos hääpari on kahdestaan erossa vieraista suurimman osan ajasta.

Vielä vaan pitäisi ideoita kehittää... että mitä kaikkea häissä ylipäätään tapahtuu, kun perinteisiä leikkejä ym. ohjelmaa en halua!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.10.2004 16:39 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

puoliaktiivita roolia, minäkin mietin. ainakin minä pidän kiitospuheen avustajille ja lausun runon sulholle

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.10.2004 16:55 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mie olen ajatellut salaa tässä että laulaisin miehelleni J. Karjalaisen Ainutkertaisen vaikka ääni ei kyllä ole mikään kummoinen ja nuotin vierestä menee aivan varmasti :D
Yhdessä olemme ajatelleet istua omassa pöydässä, mutta kierrellään vieraittenn joukossa kuitenkin paljon. Leikkejä ei meille tule juuri lainkaan, lähinnä ne perinne jutut ja puheet. Niin ja tanssimista aivan varmasti!

Eli sieltä puoliaktiivisen ja aktiivisen välimaastosta.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 03.11.2004 22:39 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

mä haluaisin kans laulaa miehelle mutta en tiedä pystynkö vai rupeanko :( olen ajatellu anna e =oot voimani mun biisiä

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 04.11.2004 10:13 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Ajattelin, että kun yhdessä kaason ja BM:n kanssa suunnitellaan ohjelma muutenkin, niin täytyyhän sitä olla "osaaottavainen". Varmaankin meilläkin tulee olemaan kiitospuheet juhlan valmistelussa auttaneille, kaasolle ja BM:lle.

Rouvana 30.7.2005 lähtien, Poju syntyi 25.7.

Älä ota elämää liian vakavasti: et koskaan selviä siitä hengissä.
- Elbert Hubbard

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 07.11.2004 17:09 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Me ainakin halutaan istua samassa pöydässä vieraiden kanssa turisemassa.Kai mekin jonkun sortin puhe pidetään(kiitetään isejä,äitejä,kaasoja yms.yms.)ja osallistutaan leikkeihin jos niitä nyt tulee.Aika aktiivista muttei kuitenkaan niin että vaan me tehdään ja muut kattelee vierestä.Kaikki ne jotka haluaa niin tekee yhdessä(me mukaanlukien).

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 22.11.2004 01:22 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mekin istutaan omassa pöydässä, mutta toivottavasti ollaan aktiivisesti myös vieraiden kanssa...

AInakin mä olen äänessä.... :lmao2: sillä pidän kiitos puheen vieraille, kaasoille ja bmlle sekä anopille. Toni pitää puheen kanssa anopille. Lisäksi olen toivonut, josko se voisi muutaman sanan mulle sanoa siellä :wink:

Kun markkinointia lukee, niin olis aika hassua, jos istuttais tonin kanssa vaan passiivisesti tuolla nurkassa ja imettäis peukkua. ei käy :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.01.2005 13:06 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olen ajatellut, että istutaan kampapöydässä muiden kanssa, joten sitä kautta ollaan tekemisissä, mutta myös jotain aktiviteettia pitäisi kehittää. No, meidät tuntien, ja varsinkin sulhasen parin boolilasillisen jälkeen, niin varmasti laulu ainakin raikaa...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 02.01.2005 23:25 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Mies ei halunnut joutua mihinkään leikkeihin, joten meillä ei hääparia leikitetty (vieraille oli kyllä pari ohjelmanumeroa + pakettileikki jossa paketti tietysti päätyi minulle) mutta istuimme vieraiden (vanhempien, sisarusten, kaason ja bestmanin + puolisoiden) kanssa samassa pöydässä ja kävimme vihkimisen jälkeen ja muinakin hetkinä muissa pöydissä tervehtimässä vieraita ja juttelemassa.

Ainakin kuulimme jälkeenpäin kiitoksia lämmintunnelmaisista ja onnistuneista juhlista. :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.01.2005 21:42 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Heips!

Me ollaan sit varmaan jollain mittakaavalla passiivisia tulevissä häissämme. Mielestäni riittää, että "esiinnymme" kirkossa, sanomme tahdon ja sormusvalat sekä olemme oman juhlamme "päätähtiä" jo muutenkin :D
Me nautitaan juhlasta vieraidemme kanssa, kiitoksen sanat toki vieraille lausumme, mutta puheet ym. jääköön vieraille :girl:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2005 05:08 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Me ollaan kaiketi aika aktiivinen hääpari. Ollaan molemmat aikast äänekkäitä ja yleensä bileissä oltu "johtotähtiä". Ajattelin että esittäisimme molemmat toisillemme jotain.. miehellä ainakin noita puhelahjoja riittää ja kiitospuheen pidän itse, mutta luulen että sulhokin jossain vaiheessa sellaista vääntää.. Olen aina ollut sellainen kiertelijä.. että ei me varmaan siinä omassa pöydässä muuta istuta kuin silloin kun pakotetaan.. :wink:
Jonkun kivan laulunkin voisin lurittaa miehelle, vaikka ei mitään kykyjä siihen olisi.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 06.01.2005 12:15 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olen tätä aloittamaani ketjua seuraillut mielenkiinnolla samalla kun omien häiden roolit ja ohjelma ovat selkiytyneet... Samalla olen tosiaan vähän enemmänkin miettinyt, miksi monissa häissä hääpari on tuntunut etäiseltä. Syy siihen on mielestäni juuri se, mitä mietiskelin tuolla heinäkuun lopullakin; emme ole tunteneet hääpareja tarpeeksi hyvin. Ja joissakin häissä minua on tosiaan vaivannut se, etten ole kuullut heiltä kiitoksen sanaa vieraiden tulemisesta juhliin.

Meidän ohjelmassamme ei nyt sitten ole mitään leikkejä tms. johon osallistuisimme, joten väkisinkin meille jää "vain" kiitospuhe vieraille. Lisäksi pyrimme illan aikana juttelemaan kaikkien vieraiden kanssa, vaarista vauvaan. Niissä häissä, missä hääpari jäi itselleni etäiseksi, en itseasiassa muista heidän sanoneen minulle sanaakaan :o .

Loppujen lopuksi roolimme on kai puoliaktiivinen... :o . Mutta miten se voisi aktiivisempi olla, kun leikkejä ei tule. Enkä pysty sitä runoa lausumaan :oops: .

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2005 10:47 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Meidän roolia omissa häissämme olen minäkin mietiskellyt. Varsinkin itse tunnustaudun eräänlaiseksi "organisaattoriksi", kun on tullut oltua siellä sun täällä erilaisia tilaisuuksia järjestämässä. Niinpä voi tuntua vaikealta antaa kaason, bestmanin ja muiden läheisten suunnitella ohjelma keskenään... Kasvun paikkaa siis meikäläiselle tiedossa!
Toisaalta jotain voimme tetysti itsekin suunnitella, ehkä lähinnä sen kiitospuheen. Onneksi lähipiiristä löytyy erinomaisia "organisaattoreita", joten hääjuhlasta tulee varmasti ihana joka tapauksessa! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2005 16:55 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Minä kun en osaa pitää suutani kiinni :lmao2: niin esittelimme itse vieraat, ei kaasot eikä bestman. Näin saatiin mukaan hieman tunnetta ja pikku välihuomautuksia ;) Tunnelma vapautui heti ja jokainen vieras tuli huomioiduksi. Esitteleminen tapahtui pöytäkunnittain ja suurinpiirtein oliko kyseessä serkku, ystävä, työkaveri vaimoineen jne. Hellyttävintä oli esitellä omat kummilapset :( Olivat ihan haltioissaan...

Ylös Etusivu
 Profiili  

ViestiLähetetty: 05.02.2005 17:08 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

:doh: Tämä on meidän miehen kanssa ikuisuuskiiistanaihe - sosiaalisuus :-)

Häissämme toivon, että perinteisesti tanssisimme ( mies ei halua ) ja että jos/kun on jotain pientä ohjelmaa, osallistuisimme ( mies ei halua ).

En tiedä, miten tulee käymään. En voi kuvitella itseäni istumassa oman pöytämme ääressä KOKO iltaa, mutta enpä voi lähteä yksinkään palloilemaan... :?

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 05.02.2005 19:14 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Ronja: Tuokin ois aika hyvä idea, että me itse esiteltäis vieraat! Ensin aattelin, että kukin pöytäkunta vois itse esittäytyä, mutta toisaalta se voi olla vieraidenkin kannalta tavallaan helpompaa, jos me kerrotaan muille, ketä kussakin pöydässä istuu ja miten he elämäämme liittyvät. Hyvä idea! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 14.02.2005 02:59 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Vaikea uskoa, että meistä kahdesta hiljaisesta hämäläisestä *reps* saisi millään passiivisia taustallatuijottajia :D Bileet kuin bileet, tuleva mieheni on yleensä se sutkein seuramies. Minä taas olen huomannut haluvani päällepäsmätä aivan kaiken, joten leikitkin menee mun hyväksyttämisen läpi (joskin epäilen että yllätyksiäkin on luvassa :nuts: ) Pokka kyllä riittänee molemmilta. Ja tietty kierrellään pöydissä, vaikka oman pöydän meille haluankin.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.09.2005 09:34 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Hääpareja tosiaan on moneen lähtöön ja yhtä paljon erilaisia kuin on häitäkin. Mun mielestä pääpointti on se, että hääpari itse viihtyy, silloin varmaan viihtyvät vieraatkin. Me ei olla muutenkaan sellaisia kahdestaan kyhjöttäjiä, siis tyyliin että viihdyttäis kovin pitkään kahdestaan kotona sohvalla halimassa, niin häät oli kanssa sen näköiset: pöydässä maltettiin istua ruokailun ja kahvin ajan, ja kaason ja BM:n puheet :) muu aika hilluttiin ympäriinsä vieraiden seassa, yksin ja yhdessä. Olen mä ollut häissä joissa morsiuspari istui pöydässään syventyneenä toisiinsa, mutta senkin tiesi jo ennalta kun tunsi parin :) Ei häirinnyt!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 24.09.2005 11:18 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Me halutaan häistämme oman näköiset. Tämä tarkoittaa sitä, että meillä on hauskaa ja kummankaan ei tarvitsee enää turhaan jännittää tulevia ohjelmia tai pakosta pidettäviä puheita. Kiitokset aiomme tietenkin lausua, mutta kumpikaan ei pidä sen kummempia puheita. Ohjelmassa on todella paljon tanssia, joten esitettävälle ohjelmalle ei edes jää paljon aikaa. Ja istumme vieraiden joukossa, emmekä omassa pöydässä muista erillään. Aikaa toivottavasti riittää jutella jokaisen pöytäkunnan kanssa, mutta pääasia on kuitenkin, että me itse olemme tyytyväisiä. Jos tämä tyyli ei joitain vieraita miellytä, toivon heidän pitävän sen omana tietonaan, koska juhlat ovat kuitenkin meidän. Ja parit naurut päälle ettie mene liian paasaukseksi :D :D :lmao2:

Nelli :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 23.06.2018 12:00