* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 02:14

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 15.06.2006 00:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Suuret kehut kultaseppa Mika Makiselle Turkuun. Teki meille unelmieni vihkisormuksen ja sain sen jopa halvemmalla kuin suunnilleen vastaava olisi ollut liikkeessa.
Hintaan kuuluu viela sormuksen 1-vuositarkastus.

Onnellisesti avioon - kertomus ja häämatkat

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 27.07.2006 20:27 
Poissa
Ritari
Ritari

Helsinkiläinen Union Design ja sen kultaseppä Petri Pulliainen ansaitsee jokaisen ylisanan jonka voi vain antaa. Ammattitaitoinen ja rento ote, ajatuksia, ideoita, uskallusta ja ennen kaikkea uskomattoman upeaa käsityötä. Jos jatkossa pitää jotain koruja teettää niin en kahta kertaa mieti, mistä tilaan. :mosh:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.10.2006 00:14 
Ollaan Vaasassa ja Seinäjoella käyty katselemassa sormuksia (ei vielä ostettu). Mielestäni Vaasassa Hovisepillä on ehdottomasti parasta palvelua! Muissa liikkeissä myyjät on ollut vähän vaisuja ja tylsistyneen näköisiä... Mutta ei missään paikassa suurta valittamista. Sepon kullassa (vaasassa) oli vähän hiljanen myyjä, ei paljoa jutellu.

Yl√∂s Etusivu

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 09.10.2006 10:38 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Myös täällä ollaan todella tyytyväisiä Mika Mäkisen kätten jälkiin! Kotivisut

Tilasimme minulle ja miehelleni vihkisormukset ja jo aikaisemmin keväällä anopille 50v. lahjaksi smaragdikorut, jotka olivat myös todella upeat. Hinta on erittäin kilpailukykyinen ja laatu erittäin hyvää!

Sunista tuli rouva 19.8. 2006
Pienen pojan äidiksi 15.9. 2008
"Iita" syntyi 8.4. 2010

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2007 18:41 
Poissa
Rouva Palstanhenki
Rouva Palstanhenki

Sekä risuja että ruusuja Itäkeskuksen Kultakellolle.
Ensin ruusut: vihkisormusta etsiessäni sain asiantuntevaa ja kohteliasta palvelua sekä lähes loputtomasti aikaa ja mahdollisuuden kuvata suosikkejani. Kiitos siitä ihanalle myyjälle!

Sitten risut: Liikkeessä tuntuu olevan jonkinlainen käsitys siitä, että tällaiset nuoret (alle 30v.) asiakkaat eivät voi olla tarpeeksi varakkaita ostamaan mitään heidän korujaan, vaan suhtautuminen on vähintäänkin nihkeää aluksi. Sitten, kun myyjälle selviää, ettei sinne ollakaan tultu ostamaan hopeakorviksia, alkaa löytymään palvelualttiutta.
Risuja liike saa myös siitä, kun vein vihkini kaiverrutettavaksi muutama viikko sitten. Sormus luvattiin takaisin 3 päivässä. Menin hakemaan sormusta 2 viikon kuluttua (sain samalla reissulla kihlat rodinoinnista), ja kun sain vihkini tarkastettavaksi, ei siinä ollut mitään kaiverrusta. Joku äärimmäisen fiksu ihminen oli siirtänyt vihkini kaivertajalle lähtevistä koruista suoraan valmiisiin vaivautumatta edes tarkistamaan, onko sormukseen tehty mitään. :x Niinpä odottelin vielä muutaman päivän, että sain vihkini takaisin. Onneksi sain kaiverruksen ilmaiseksi alunperinkin, en tuosta palvelusta olisi suostunut mitään maksamaankaan.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 24.01.2007 20:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Parista Hämeenlinnan liikkeestä palautetta:

Käytiin Hämeenlinnan Timanttiset -liikkeessä ekan kerran ennen joulua, liike oli avattu noin viikko aikaisemmin. Paikalla oli kaksi tosi nuorta tyttöä myyjinä. Siinähän ei ole mitään pahaa, siis iässä, jos hommansa osaa. Sanoin että haluaisimme katsella vihkisormuksia. Meitä palveleva tyttö mietti hetken ja kaivoi sitten esiin laudan, jossa oli puolipyöreitä ns. tavallisia sormuksia. Me sit sulhon kanssa hetki niitä katsottiin ja sitten mun oli ihan pakko kysyä et onko nää nyt vihkisormuksia. Tyttö meni ihan paniikkiin... sanoin sitten et haluttais katsella sellaisia missä olis kiviä. No sit hän otti esiin yhden laudan, jossa oli muutama todella kaunis sormus. Kaikissa oli sama valmistaja "HEL-koru". Kysyin sitten et onko tää suomalainen valmistaja? Eipä tiennyt myyjä. Ihastuin täysin yhteen sormukseen - mutta eipä tiennyt myyjä siitä mitään: ei kullan arvoa, timanttien puhtautta tms... meidän kävi kyllä tätä myyjää ihan sääliksi. Ja kuitenkaan me ei kysytty niin vaikeita asioita - luulisi, että olisi vaikka joku kansio mistä voisi tällaiset PERUSasiat selvittää tarpeen tullen!
Kun tajuttiin ettei tästä myyjästä mitään saada irti niin päätettiin että käydään vielä toiste siellä. Mentiin seuraavalla viikolla ja oli aikuisempi myyjä paikalla. Mutta eipä hän tiennyt paljon sen enempää. Etsi kyllä koneelta tiedot sormuksesta, mutta esimerkiksi valmistaja Lahtisesta ei osannut sanoa mitään. Ja kun menin vielä kolmannen kerran liikkeeseen, niin tunsin itseni ihan HEL-koru / valmistaja Lahtinen -ekspertiksi niiden myyjien rinnalla. :oops:

Siis eihän kaikesta voi kaikkea tietää mutta silti... luulisi, että voisi jostain tarkistella asioita. Jos kyseessä on puolentoista tuhannen arvoinen sormus niin luulisi osattavan siitä jotain kertoa. Siis muutakin kuin hinta. :auts:

Kultakeskuksen tehtaanmyymälässä Hämeenlinnassa ollaan sen sijaan saatu kyllä hyvää palvelua, vaikka ollaan menty ihan arkisissa vaatteissa, kerran jopa tosi lähellä sulkemisajankohtaa. Ehkä sekin riippuu myyjästä että miten jaksaa palvella. Vaikka eihän sen niin pitäis mennä - kyllähän myyjän pitäisi jaksaa hommansa hoitaa...

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.01.2007 00:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Todella paljon ruusuja kultaseppä Tiina Tillanderille Helsingissä.
Sormus oli tilaustyötä, ja se tehtiin mun suullisten selitysten ja muutaman havainnolistavan valokuvan perusteella. Lopputulos oli juuri sitä, mitä haimme - ja enemmänkin. Hyvää palvelua kaikin puolin.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Suokko
ViestiL√§hetetty: 23.07.2007 14:10 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Suokkoa Tampereella kiittelen minäkin. :worship: Saimme yksilöllisen sormuksen edullisemmin kun muiden kultaseppien vastaavat tarjoukset. Palvelu pelasi ja tulos oli täysin odotuksieni mukainen.

Jossain sanottiin että 7, "Number of life bath"

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 17.08.2007 09:32 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Kultasepät Andreasen Tampereella teki minun uniikkisormukseni juuri sellaisena kuin sen halusin. Erittäin ystävällinen palvelu, soitti heti suoraan minulle kun oli valmista jne. Hinta ei ollut paha "valmiisiin" sormuksiin verrattuna, päinvastoin. Ja sain siis juuri sellaisen sormuksen mitä toivoin.

Me olemme saaneet Suokolta ylimielist√§ palvelua. Ostimme kihlat sielt√§ ja olimme tyytyv√§isi√§. Seuraavalla kerralla tuntui, ettei en√§√§ ollutkaan yht√§ luonteva ja yst√§v√§llinen palvelu, vaan v√§linpit√§m√§t√∂n ja hieman nokkava. √Ą√§nestimme jaloillamme ja rahapussillamme ja menimme muualle. Toki heill√§ kauniit ja kattavat valikoimat on, siit√§ en sano mit√§√§n. Ja asiantuntemustakin varmasti, mutta palvelu ei ollut mieleemme.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.02.2008 17:29 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Turku, Aito Kultasepänverstas

Teetimme molemmille vihkisormukset Aito Kultasepänverstaalla eli Timo Kansalla. Olimme molemmat todella tyytyväisiä palveluun ja lopputulokseen. Vaikka omat suunnitelmat eivät ehkä olleet kovin hyvin muotoutuneet kun liikkeeseen marssimme, osasi Timo suurinpiirtein lukea ajatuksemme ja ehdottaa sellaisia juttuja, joita emme edes tienneet haluavamme. :D Erityisplussaa annettakoon vielä tietokonemallinnuksesta, joka sormuksista tehtin ennen kuin koruja alettiin työstämään.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 07.03.2008 14:57 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Kouvola - Ateljee Ajan Kello

Ajan Kello Ateljee suunnitteli unelmieni sormuksen tuomieni kuvien ja ideoiden perusteella perintötimanteille istuvaksi ja kihlasormukseni viereen sopivaksi kokonaisuudeksi. Sormus oli juuri sellainen, kuin haaveilinkin sen olevan! :happy:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: Kihla ja vihkisormukset
ViestiL√§hetetty: 24.06.2008 13:45 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Minun on pakko mainita, että Tampereella on todella ammattitaitoinen ja idearikas kultaseppä, design Mia Manner. Mia osaa kuunnella asiakasta ja luoda todella uniikkeja sormuksia mallistosa ohella. www.designmiamanner.fi

Eikä sijaintikaan ollut ongelma, kaikki hoitui ensikäynnin jälkeen sähköisesti ja sormuksetkin saimme postissa perille juuri sellaisina kuin olimme ne haluneet. :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 25.10.2008 16:01 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

kaivinkone kirjoitti:
Koru Liirola

Olemme ostaneet kyseisestä Turun liikkeestä kihla- ja vihkisormukset. Ensimmäiseksi pieleen meni se, että tilaamassani sormuksessa oli liian pienet kivet, joita he eivät itse huomanneet, vaan minä seuraavana päivänä aloin ihmetellä asiaa. Soitin heille, lupasivat teettää uuden sormuksen, mutta eivät mitenkään pahoitelleet asiaa. Vihkisormukseni teetettiin toisen sormuksen mallista. Malli ja uusi sormukseni eivät vastanneet toisiaan, mutta tälläkään kertaa ei mitään pahoittelua, vaan sanoivat, etää kultaseppä on taiteilija ja tekee sellaista työtä kuinnäkee parhaaksi. Sormusta vielä fiksailtiin, mutta ei siitä kuitenkaan samanlainen tullut. Häät olivat ja menivät ja olin aluksi tyytyväinen sormuksiini. Viikon kuluttua huomasin, että timanttisormukseen oli tullut selkeä ja syvä lovi, enkä oikein uskonut, että olin itse saanut kyseisen loven aikaan. Taas menin liikkeeseen valittamaan asiasta ja palvelu oli töykeää. Päättivät, että olin itse saanut loven aikaan ja ihmettelivät miten olin sormuksiani oikein kohdellut. Tästä asiasta nielin taas tappioni ja tyydyin, että sormuksessani tulee aina olemaan reikä.

2 kk jälkeen samainen timanttisormus kellastui, vaikka en mitään ihmeellistä sen kanssa ollut tehnyt ja toinen sormus säilytti värinsä. Taas kerran asiasta valittamaan. Ensiksi kultaseppä totesi, että onpa kummaa, että on eri värinen ja lupasi rodinoida ja kiillottaa sormuksen. Kun menimme hakemaan sormusta, niin kultaseppä oli vihainen, koska oli kuullut tämän sormuksen tarinan (eli kaikki kerrat kun olin käynyt valittamassa) toiselta liikkeen työntekijältä. Totesi kaiken olevan minun vikani ja johtuvan siitä miten käytän sormusta. Sanoi, että ei ole enää tulemista liikkeeseen ja mitään eivät enää ilmaiseksi tee tämän sormuksen hyväksi.

Sormus on kultakeskuksen sormus, joten laatu pitäisi olla hyvää? En ole tehnyt sormuksella mitään normaalista poikkeavaa ja esim. työssä en käytä sormusta lainkaan. Ja Liitolalle syysimme rahaa n. 3500e sormuksista ja muista koruista. Eipä taida asiakkaat silti paljon kiinnostaa.

Niinpä niin. Nyt varmaan tarvitsis saada ulkopuolisen arvio sormuksesta ja siitä, että onko siinä valmistusvika.

Eipä enää tarvitse Liitolaan mennä tai sieltä mitään ostaa. Pakko kertoa muillekkin, koska asia ketuttaa niin suunnattomasti.

Hääpäivän onnea 30.7.2005
Juhannuspäivänä 24.6.06 kahdesta tuli kolme
Haikara tilattu vierailulle 24.9.2012

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 12.12.2008 23:44 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

outimaaria kirjoitti:
kaivinkone kirjoitti:
Koru Liirola

Olemme ostaneet kyseisestä Turun liikkeestä kihla- ja vihkisormukset. Ensimmäiseksi pieleen meni se, että tilaamassani sormuksessa oli liian pienet kivet, joita he eivät itse huomanneet, vaan minä seuraavana päivänä aloin ihmetellä asiaa. Soitin heille, lupasivat teettää uuden sormuksen, mutta eivät mitenkään pahoitelleet asiaa. Vihkisormukseni teetettiin toisen sormuksen mallista. Malli ja uusi sormukseni eivät vastanneet toisiaan, mutta tälläkään kertaa ei mitään pahoittelua, vaan sanoivat, etää kultaseppä on taiteilija ja tekee sellaista työtä kuinnäkee parhaaksi. Sormusta vielä fiksailtiin, mutta ei siitä kuitenkaan samanlainen tullut. Häät olivat ja menivät ja olin aluksi tyytyväinen sormuksiini. Viikon kuluttua huomasin, että timanttisormukseen oli tullut selkeä ja syvä lovi, enkä oikein uskonut, että olin itse saanut kyseisen loven aikaan. Taas menin liikkeeseen valittamaan asiasta ja palvelu oli töykeää. Päättivät, että olin itse saanut loven aikaan ja ihmettelivät miten olin sormuksiani oikein kohdellut. Tästä asiasta nielin taas tappioni ja tyydyin, että sormuksessani tulee aina olemaan reikä.

2 kk jälkeen samainen timanttisormus kellastui, vaikka en mitään ihmeellistä sen kanssa ollut tehnyt ja toinen sormus säilytti värinsä. Taas kerran asiasta valittamaan. Ensiksi kultaseppä totesi, että onpa kummaa, että on eri värinen ja lupasi rodinoida ja kiillottaa sormuksen. Kun menimme hakemaan sormusta, niin kultaseppä oli vihainen, koska oli kuullut tämän sormuksen tarinan (eli kaikki kerrat kun olin käynyt valittamassa) toiselta liikkeen työntekijältä. Totesi kaiken olevan minun vikani ja johtuvan siitä miten käytän sormusta. Sanoi, että ei ole enää tulemista liikkeeseen ja mitään eivät enää ilmaiseksi tee tämän sormuksen hyväksi.

Sormus on kultakeskuksen sormus, joten laatu pitäisi olla hyvää? En ole tehnyt sormuksella mitään normaalista poikkeavaa ja esim. työssä en käytä sormusta lainkaan. Ja Liitolalle syysimme rahaa n. 3500e sormuksista ja muista koruista. Eipä taida asiakkaat silti paljon kiinnostaa.

Niinpä niin. Nyt varmaan tarvitsis saada ulkopuolisen arvio sormuksesta ja siitä, että onko siinä valmistusvika.

Eipä enää tarvitse Liitolaan mennä tai sieltä mitään ostaa. Pakko kertoa muillekkin, koska asia ketuttaa niin suunnattomasti.

Kommentoin hieman tätä palautetta...

Hankala sanoa mitään asiaan enempää perehtymättä, mutta oliko liikkeeseen siis tilattu väärä sormus?? Liikkeen mokahan se on.

Sormuksen väristä sen verran että esim. Kultakeskuksen (onhan niitä muitakin..) valmistamat 14K valkokultakorut kellastuvat käytössä, kun pinnan rodinointi kuluu ja paljastaa alla olevan kullan aidon värin. Rodinointi on siis vain pinnoite joka laitetaan valkokultaisten korujen pintaan ja joka kuluu käytössä pois.

Kultaseoksessa on tällöin liian vähän palladiumia ja väri on kellertävä. Sormuksen kultaseoksen laatu on siis heikko, kalliissa palladiumissa on pihistelty.
Valmistajia joiden 14K valkokulta ei ainakaan kellastu on Sandberg ja Ailio.

Lisäksi on pakko sanoa vielä, että valitettavasti kulta ON pehmeä materiaali, ja sormuksiin tulee erittäin helposti kolhuja ja naarmuja. Kuvaamasi "syvä lovi" voi hyvinkin olla itse aiheutettu.
Mahdollistahan on kyllä sekin että se olisi valmistusvirhe, mutta olisit luultavasti huomannut sen jo heti??? :o

Itse suosittelen sormuksissa 18K kultaa joka on laadukkaampi vaihtoehto. Pehmeydessä ei ole käytön kannalta eroa.

Ihmeelliseltä kuulostaa saamasi palvelu... :shock:
Toivottavasti asiat järjestyvät! Ja toivon parempaa onnea vastaisuudessa... :bye:

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.01.2009 12:40 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Satakunnan Kello ja Kulta Oy, Pori.

Jo messuilla mies esitteli sormuksia ja kertoi niiden hyvistä puolista.

Liikkeessä hän esitteli morsiamen kuvailujen mukaisia sormuksia. Morsian tosin tiesi oikeastaan heti mitä haluaa, mutta esitteli silti vielä pari vaihtoehtoa. Sormuksen kokoa mietittiin sen hetken ja tulevaisuuden kannalta. Hän kertoi hyvin faktat siitä mitä mahdollisuuksia on sormuksen koon muuttamisessa.

Miehelle, jolla ei ollut mitään havaintoa siitä mitä haluaa, hän esitteli pyynnöstä hyvin yksinkertaisia malleja. Kokoa miettiessä mies kertoi kihlan olevan vähän väljä, joten myyjä kävi "puristamassa" sormusta hieman pienemmäksi ja sitten jo tiedettiinkin, että tämä uusi koko on juuri hyvä. Samalla hän kiillottikin sormuksen :faint:
Hän kertoi mitä mattapintaiselle sormukselle tulee ajan saatossa käymään.

Siis niin asiantuntevaa, asiaan keskittyvää ja hyvää palvelua!

Varmaan unohtui vielä puolet kaikesta mistä oli puhe, mutta ei voi muuta kuin suositella lämpimästi kaikille!!!

Edit:
En tiedä kuinka automaattisesti alennuksia näissä asioissa tulee, mutta ilman vihjaustakaan sen tarpeesta, sormustemme yhteishinta pyöristettiin mukavasti alaspäin :)

Mitä mä teen?!

-Apso

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 30.01.2009 13:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

GL-Koru, Helsinki
Koruja titaanista ja kullasta

Tätä kultasepänliikettä en voi kuin kehua. Asiantuntevaa ja joustavaa palvelua, myös työn jälki on ollut moitteetonta. Kihlasormuksia hankkiessamme meille esiteltiin malleja sekä hyllystä että kuvina, ja kun mieluisaa ei löytynyt suoralta kädeltä, saatiin suunniteltua meille juuri sellaiset sormukset kuin halusimmekin. Yhdeltä sovitukselta meinasimme myöhästyä (ajoimme Porista Helsinkiin sormusten sovitusta varten ja ennen sitä piti hoitaa yksi asia, joka vähän venyi), mutta he lupasivat pitää liikettä auki hieman pidempään, että ehdimme sovittamaan sormuksia. Minun vihkisormustani tilatessa palvelu oli edelleen yhtä hyvää. Asiat puhuttiin halki rauhassa, ja saimme nauttia asiantuntevista näkemyksistä sekä erittäin hyvästä ja kiireettömästä asiakaspalvelusta. Suosittelen GL-Korua jokaiselle titaanisormuksista kiinnostuneelle!

~*Miiainen - Elämäni Rouvana *~
Onnellisin päivä ~ 16.5.2009

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 14.04.2009 09:31 
Poissa
Kaaso
Kaaso

Korupaja Titania, Pirkkala

Harvemmin suutani aukaisen täällä foorumilla, kunhan käyn muiden vinkkejä katsomassa. Mutta tätä pitää vähän käydä kehumassa. Teetimme Korupaja Titanian hopeasepällä Sanni Lehtisellä kultaisen vihkisormuksemme, ja hieno tuli. Sannilta sai tilata juuri sellaisen korun kuin halusi, tosin siis tekniikana on filigraanitekniikka (sellainen pitsimäinen, romanttinen). Hän myös neuvoi meitä sen kanssa, millainen kivi kannattaa ottaa vihkisormukseen, yms. Lisäksi Sanni oli valmis sopimaan paikallaolostaan pajalla ja jopa lähettämään valmiin tuotteen postissa pitkänmatkalaisille.

Rotuaarin Kulta-aika, Oulu

Ja kun nyt sain suuni auki, voisin kehua myös oululaista Rotuaarin Kulta-Aikaa. Sieltä olemme jo vuosien ajan löytäneet korumme ja kellomme. Vaikka liike on pieni, valikoima tuntuu monipuolisemmalta kuin kaupungin isommissa liikkeissä, ja palvelu on ammattitaitoista ja hyvää. Tyhmillekään kysymyksille tai lenkkivaatetukselle ei nyrpistellä tässä liikkeessä.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 08.09.2010 14:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Juha Koskela desing

Toimii Pohjanmaalla Isossakyrössä. Tekee todella hyvää työtä ja suunnittelee sormukset kuunnellen asiakasta! Voin todellakin suositella.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.11.2012 22:36 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Kultasepät Andreasen, "Tarvitseeko korusi huoltoa tai korjausta? Teemme korujen korjaustyöt ammattitaidolla."

Näin kertoo Andreasenin verkkosivut, omasta kaulaketjustani särkyi lukko ja Andeasenin sivuilla
mainitaan että heillä onnistuu ketjulukkojen vaihdot ja korjaukset.

Soitin liikkeeseen etukäteen ja tiedustelin onnistuuko lukon korjaus. Pyysi tuomaan näytille että voi arvioida. Vein ketjun liikkeeseen 15.8. ja herra liikkeestä totesi ettei lukkoa voi korjata(!), vaan pitää tilata uusi. Totesin että ketju on tärkeä ja että lukon pitää olla samanlainen kuin rikkoutunut (ns. papukaijalukko - ei mikään erikoismalli). Sanottiin että kaksi viikkoa menee. 25.8. sain puhelimeeni viestin että lukko vaihdettu, saa hakea. Kävin maanantaina 27.8. liikkeessä vain todetakseni että ketjuun oli vaihdettu täysin erilainen, ja täysin siihen sopimaton, isompi lukko. Totesin siltä seisomalta, että tällaista ei ole tilattu ja että lukon piti olla samanlainen kuin alkuperäinen. Vanhempi mies mutisi että ei ollut puhetta millainen lukon pitää olla!!! ja totesi sitten, että laittaa lukon tilaukseen ja soittavat kun oikea on vaihdettu tilalle.

Kahteen viikkoon ei soittoa kuulunut joten soitin Andreasenille kuullakseni vain sen, että lukko on
tilattu ja ilmoittavat kun tulee, ei mitään päivämääriä tai muutakaan tarkempaa tietoa. Luulisi että jos tilaa tuotteita, annettaisiin niille toimitusaika tai vastaava mutta tällaisesta ei mainittu mitään.

Jäin odottamaan..

Viisi ja puoli viikkoa tästä (yhteensä siis yli kaksi kuukautta) käyn liikkeessä, sama tarina. Tilauksessa
on - ei tietoa milloin tulee, kuulemma mittatilauksena tehty ja tehtaalla työn alla (edelleenkin jokaisesta katalogista löytyvä peruslukko). Pyysin soittamaan paikkaan mistä tilaus tehty ja eivät pystyneet vieläkään antamaan toimitusaikaa. Eivät alkaneet selvittämään saisiko lukkoa edes tilattua muualta (kuulemma Euroopassa on yksi tehdas missä tehdään), joten siinä vaiheessa pyysin ketjun itselleni.

Ei mitään anteeksipyytöjä tai muutakaan pahoittelua toiminnasta. Todella huonoa palvelua. Minun ei tarvitse kyseisen liikkeen palveluja enää käyttää, onneksi muitakin vaihtoehtoja Tampereelta löytyy.

Kuinka sitten ketjun kanssa kävi?

Sain itse hankittua täysin samanlaisen lukon kuin alkuperäinen - viikossa! Viedessäni ketjun ja lukon toiselle kultasepälle, tämä totesi että koska vanha lukko on muuten moitteeton voi hän sen korjata, tähän työhön meni kaksi päivää. Andreasen ei saanut hankittua edes lukkoa yhdeksässä viikossa..

Joku saattaisi kuvitella ettei tällaisessa taloustilanteessa yrittäjän ole vara valita asiakkaitaan, mutta
Andreasenilla näin ilmeisesti on.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 22.07.2014 12:33 
Poissa
Kerubi
Kerubi

Atelier Ekl√∂f Helsingin keskustassa saa ehdottomasti ruusuja! Aiemmin oltiin kyselty muista liikkeist√§, olisiko mahdollisuutta pienent√§√§ ja sanottiin, ett√§ menee 3vkoa, koska on sesonkiaika ja pelkk√§ sormuksen pienent√§minen olisi maksanut 100‚ā¨. Etsittiin sitten liikett√§, joilla ei olisi niin kiirett√§ ja p√§√§dyttiin t√§nne. K√§ytiin t√§√§ll√§ sitten my√∂s teett√§m√§ss√§ kaiverrukset molempien sormuksiin ja samalla tosiaan j√§tettiin miehen sormus pienennett√§v√§ksi. Sormukset olivat seuraavana p√§iv√§n√§ valmiit ja koko homma maksoi 50‚ā¨. Eli pikkasen eri luokkaa, kuin muut Helsingin keskustan liikkeet.

Ja mitä noiden sivuja olen nyt jälkeen päin tarkastellut, niin vaikuttaa todella upealta. Tuolla käyn kyllä ehdottomasti seuraavan kerran, kun on aikeena hankkia koruja. Tekevät tosi hienolla jäljellä persoonallisia koruja asiakkaan omien toiveiden mukaisesti. Ja palvelu on jo hyväksi havaittua, vaikkei koruja täältä olekaan (vielä) hankittu :)

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 45 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 18.06.2018 02:14