* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 22:42

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 446 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 09.02.2004 00:59 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Onko kukaan meinannut ja allottanut laihdutuksen häitä varten? :o

Jos on, niin millaisin tavoittein? Entä onko jo tullut tuloksia? :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2004 07:33 
Poissa
Enkeli
Enkeli

tämä nyt vain sivuaa aihetta...

Eli Turun häämessuilla oli oikein oma "koju" tälläisellä laihdutusvalmiste-yrityksellä :shock: . Sai mittauttaa (maksua vastaan tosin) sellaisella hömppä-sähkö-vekottimella oman rasvaisuuden ja tehdä sitten johtopäätökset olisiko syytä laihduttaa... Jotain suklaapatukan näkösiä juttuja ne kovasti suositteli, muutamassa viikossa kilot häviää kuin silmissä :lmao2: .

Erehdyin muuten laittamaan niiden arvontakuponkiin, että pari kiloa pitäis painoa pudottaa lähiaikoina (ei tosin häiden vaan harrastusten takia), ja nyt ne on jo kaksi kertaa soittanut ja pyytänyt heidän esittelytilaisuuksiin. Ihan piruuttaan voisi mennä katsomaan, kun jonkun verran on tietoa kertynyt tuosta oikeanlaisesta syömisestä ja heittää sitten ilmoille muutama kinkkinen kysymys jos/kun näyttää siltä, että taas hyväuskoisia yritetään huijata :auts:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2004 12:59 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Olen ajatellut laihduttaa häihin mennessä ~15 kg tai ainakin koosta 38/40 kokoon 36/38.

Kannustuksia otetaan vastaan, saa nähdä onnistuuko!!! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2004 16:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tarkoitus olisi se perinteinen jokamorsiamen viisikiloinen tiputtaa. :wink: Saa nähdä miten käy, toi itsekuri kun on vähän semmoinen. :oops:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2004 18:06 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Tsemppiä vaan kaikille painon pudottajille!!

Itse olen vajaan kahden vuoden aikana lihonut 15kg. 65->80kg ja 171senttinen. Olen aloittanut laihdutuksen häitä silmällä pitäen jo noin tuhat kertaa, mutta vuoden alussa päätin, et nyt on PAKKO :doh:
Oon saanu painon 77kg:aan ja tuskaa on! Jotenkin tuntuu, että vanhemmiten kilot ei enää varise niinkuin silloin teininä :?
Tai sit ei oo selkärankaa.
Mut katotaan...heinäkuun loppuun ois aikaa.
Vitsailinkin tossa kaasolleni, että varmaan paastoan epätoivoissani kaks viimeistä viikkoa ennen häitä ja sitten pyörryn alttarille :lmao2:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 09.02.2004 20:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä elän tällases kauhun tasapainos, ei olis oikeen varaa laihtuu, mut ei sais myöskään lihota yhtään :auts: Nyt toisaalt jännittääkin jo sen verran, et ei oikein uni ja ruoka maistu...

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 00:03 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Mukavaa kuulla että kohtalon tovereita on, JA ONNEA KAIKILLE OIKEIN ROPPAKAUPALLA!!!!! :grouphug: *RyhmäHali*

Minäkin lihoin tässä 3 vuoden aikana semmoiset iloiset 18kg, ja tavoitteenahan olisi saada ne ennen häitä pois!
Aikaa onneksi on, sillä häihin on 1,5vuotta aikaa, ja tavoittena olisi SE ihannepaino saavuttaa vuoden päästä! Sitten voi alkaa hyvin mielin teettämään hääpukua! :clap:

Minähän en mihinkään poppaskonsteihin usko laihduttamisen suhteen, eli kaikki ihme valmisteet, pillerit, koneet, dietit jne... sanon että HöpöHöpö :lmao2:

Aloitin ainoa oikean kuurin (mitä lääkäritkin suosittelevat vaihtoehdoksi "lisää liikuntaa/vähennä rasvoja/lisää vihanneksia jne.) kaksi viikkoa sitten; Painonvartijoissa.
Ensimmäisen viikon jälkeen oli painoa pudonnut 2,5kg!!!! :bounce: Siihen nähden upea homma, sillä en ollut ehtinyt vuorotyöni takia käymään edes lenkillä, ja silti se paino lähti vain laskuun!

Huomenna olisi sitten taas uusi punnitus... jännittää, kuinkakohan paljon nyt on painoa pudonnut :o
Tottakai nyt on vähemmän, sillä ensimmäisen viikon jälkeen kilojen karisemisvauhti on n.300g-1kg/vk.

Mutta tärkeintä on että tarmoa ja tahdonvoimaa kyllä löytyy! :tiptap:
Ovat nuo häät niin loistava porkkana!!!! :wink:

Oikein paljon vielä kerran onnea kaikille näissä touhuissa! :hug:
Kyllä me onnistutaan! :yep:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 09:23 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mun pitäis kanssa pudottaa painoa. oon vaan niin laiska alottamaan. :auts:

Morsmaikku
Mä oon miettinyt painonvartijoiden juttuja kanssa. kerro pikkasen miten homma toimii. Niiden sivuthan on hyvät, mutta myös sellaiset "tää on ihan helppoa, leikkiä ja kilot katoaa kuin leikiten" juttua.

Onko kukaan kokeillut niiden "kirjekurssilaihdutusohjelmaa" ?

Oliivi

Sinitaivas vaikka katoaa, vaikka jäähän
peittynyt on maa. Mua rakastat, se riittää, kaiken muun voin unhoittaa.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 09:42 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

No mulla ois kanssa sellaiset 12kg poisvietävää ja aloitan ens maanantaina.

Tuli mieleen..oisko ihan paha ajatus jos jaettais näitä laihiskokemuksia tässä tai jossain toisessa ketjussa? Henkinen tuki ois mullekkin tarpeen ja porukassa laihduttaessa se tuntuu mukavammalta.

:oops:

Daisy

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 09:50 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Oliivi

Mä en oo kokeillu kirjekurssia, mutta laihdutin PV:n cd:n avulla. Tosi näpsäkkä juttu mun mielestä.

Mä voisin vaikka myydä sen cd:n jos joku haluaa ostaa. Se kuitenkin maksaa 50 euroo uutena.

Onnea kaikille laihdutukseen! Kyllä se siitä kun alkuun pääsee. Ekat viikot on kaikkein vaikeimmat

:bye:

Rouva since 03.04.2004

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 11:54 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Morsmaikku sullahan on lupaavasti alkanut laihis!

Voi kun itselläkin olis. Olen syyskuusta asti noudattanut just tota

enemmän liikuntaa, vähemmän rasvaa ja paljon vihanneksia, mutta ei

tunnu kauhiasti kilot mihinkään katoavan.

Sain onneks nyt joulukilot pois ja nyt ollaan taas lähtöruudussa.

Liittyisin mielelläni painonvartoihin, mutta oma opiskelijabudjetti ei siihen paljon anna mahdollisuuksia.

Täytyy kai kesällä koittaa säästää mahdollisimman paljon rahaa syksyä varten! :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 12:18 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Ensiksi hurjasti tsemppiä kaikille laihduttajille ja haleja!!

Laihduin viime kesänä 8kg vain syömällä vähemmän ja tekemällä raskasta työtä.. nyt kevään aikana on jostain tullut takaisin pari kiloa ja tarkoitus olisi karsia ne pois.. taas palaamalla entiseen ruokavalioon lomien ja joulun jälkeen (aamupala, lounas ja iltapala, karkkia vaan perjantaisin).. ja lisäämällä yhden jumpan kalenteriin lisää.. saa nähdä onnistuuko.. äiti kyllä jaksaa marmattaa, ettei kannattaisi.. ja eihän tässä kään olotilassa ole valittamista.. mutta kesällä on kiva näyttää hyvältä! eikö??

Mutta edelleen tsemppiä kaikille!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko: ...
ViestiLähetetty: 10.02.2004 13:07 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Minunkin pitäisi laihduttaa. Sitä kyllä olen ajatellut jo viimeiset viisi vuotta, mutta saas nähdä saanko koskaan itseäni kunnolla niskasta kiinni. Avomiehen "sinä olet kaunis tuollaisenakin" ei juurikaan auta :wink:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 15:05 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Hei vaan,
Mulla kans tarkoitus muutama kilo nipistää lanteilta tai vyötäröltä. mitat muuten ok, 170 ja 64 mutta kiinteempi vois olla.
Mennään kaason kanssa sovittelemaan pukuja tossa parin vkn päästä ja sitten viimeistään varmaan saa intoa siihenkin hommaan... jos pitää pyytää joka mallista vaan isompaa ja isompaa kokoa meinaan... tai jos näyttää siltä että alkaa tursuilla vähän joka paikasta yli.. he he.

Terkkujaaa!!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 17:36 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mä käytin pari vuotta sitten laihduttaessani apuna syömispäiväkirjaa. Parin viikon ajan kirjoitin ylös kaiken mitä söin päivän aikana, siitä sit vaan lähti sellanen normaali syöminen käyntiin. Sinne on nimittäin tosi tylsä kirjoittaa, et "söinpä tänään suklaalevyn ja kaks sipsipussia"....
8 kiloo lähti painosta sillon, eikä oo takasin tullu :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 18:06 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Onnea ja tsemppiä kaikille laihduttajille :clap: :clap:

Itsellä on päinvastainen ongelma eli pitäis saada niitä kiloja :oops: :oops:

olen 160 cm pitkä ja painan 45 kg eli, 5- 10 kg ei olis yhtään pahitteeksi.... joten tännepäin saa lähetellä ylimääräisiä :D :D

Inhottaa mennä sovittelee mm. hääpukuja, alusvaatteita... kun kaikki roikkuu päällä... ja myyjilläkin on jo epätoivoinen katse naamalla :x :?

Mutta toivottavasti niitä kiloja tulee kesän grillikauden aikana :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 10.02.2004 20:22 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

:clap: Loistoidea toi kokemusten jakaminen ja toistemme tsemppaaminen/tukeminen. Kyllä hallussa on se kuinka pitäis toimia (syödä hyvin ja terveellisesti ja kuluttaa enemmän), mutta kun selkärankaa on yhtäpaljon kuin madolla :D kun kävelee karkki/sipsihyllyn ohi niin tietäähän tuon...
Ja Morsmaikunkin painonvartijakokemuksia olis kiva kuulla :bye:
Ihanaa kun joku onnistuu!! (samalla itse kokee pistoksen omassa syd...selluliitissään kun kuulee jonkun laihtuvan)
Tsemppivä!!

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.02.2004 11:09 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Eilen oli tosiaan taas se punnitus, ja painoa oli tippunut 1,8kg lisää!!!! :bounce:
Olin aivan äimän käkena, sillä edelleenkään en ollut ehtinyt kuin kerran lenkille (hävettää :oops: ), ja herkkujakin oli tullut vedettyä... :wink:
Mutta kun niitäkin oli vetänyt pisteiden rajoissa, niin kummallista, niin se paino vaan putoaa ja läskit lähtee. :D
Ajatella, kahdessa viikossa; 4,3kg!!! Sehän tekee jo 9 voipakettia rasvaa!
(no joo, näin alkuun veikkaanpa että vajaa puolet tuosta kadonneesta painosta on ollut nestettä, niin kuin aina; ensin nesteet lähtee, sitten vasta rasva.) Mutta eihän tuommoinen painon pudotus vielä näykkään tällaisessa ruhossa, sillä ihmisen elimistöhän on niin ovela/hyvä, että se polttaa ensin ne rasvat sisäelinten ympäriltä, ja sitten vasta tuosta nahan alta!

Oliivi kirjoitti:
Mun pitäis kanssa pudottaa painoa. oon vaan niin laiska alottamaan.

Morsmaikku
Mä oon miettinyt painonvartijoiden juttuja kanssa. kerro pikkasen miten homma toimii. Niiden sivuthan on hyvät, mutta myös sellaiset "tää on ihan helppoa, leikkiä ja kilot katoaa kuin leikiten" juttua.

Onko kukaan kokeillut niiden "kirjekurssilaihdutusohjelmaa" ?

Oliivi

Oliivi Tää painonvartijoiden ohjelma on aivan tajuttoman helppo! Idea on siinä, että vuorokauden aikana saa syödä 24 pistettä (pisteiden määrä tulee painon mukaan), ei yhtään enempää, eikä YHTÄÄN VÄHEMPÄÄ! Tämän lisäksi vähintään ½kg vihanneksia ja 1,5l vettä (puolet vedestä saa vetää kehvina, light limuna, light mehuina jne.). Painareista saa sitten pienen kirjasen, mihin on merkattu KAIKKI ruoka, ja kuinka monta pistettä mikäkin ruoka/aine sisältää (esim. 2-3siivua kalkkunaa on 0,5pistettä, 1tl alle 40% margariinia on 0,5pistettä, 1 ruisleipä on 1piste, kerralla syötynä niin monta ruisleipää tai perunaa kun vain jaksaa syödä on 2pistettä, suklaapatukka on 5pistettä, ravintolapizza kokonaan on 22pistettä, kaupasta ostettu pieni saarioisten pizza on 11pistettä, marjat 0 pistettä, hedelmistä menee aina 1 piste, paitsi appelsiinista menee 0 pistettä, olut pullo (o,3l) menee 2 pistettä, puolenlitran siideripullosta menee 4,5pistettä, paitsi lihgt siideripullosta menee vain 2 pistettä, viineri 7 pistettä, runebergintorttu 7 pistettä, grillimakkara 3,5 pistettä, broilerin koipi-reisi 3 pistettä, jogurtti 2 pistettä, kerroshampurilainen 12 pistettä, rkl ketsuppia 0,5 pistettä jne...) Mutta uskokaa pois, sieltä löytyy kaikki ruoat!
Sitten vain pitää syödä! Niistä 24 pisteestäni saan valita, että mihin ne tuhlaan. Esim. tuossa yksi päivä viimeviikolla kun en ollut kerennyt syömään koko päivänä mitään, niin illalla sitten haettiin kultani kanssa oikein rasvaiset pizzat! Ensin minä puputin ne ½kg porkkanoita, kävin suihkussa (ihanaa, sillä aikaa pizza jäähtyi :clap: nam! rakastan kylmää ruokaa :nuts: ), käperryin peiton alle, katsottiin nauhalta päivä saippuasarja-annos ja syötiin pizzaa + 2 Budabest-konvehtia. Ja näin olin syönyt koko päivän annokseni, en yhtään yli enkä yhtään ali!
Ja seuraavana päivänä vetäsin viinerinkin (HUI!), mutta kumma kyllä se paino on vain tippuu ja tippuu... Hih!

Tosiaan, siinä vielä pidetään koko ajan semmoista päiväkirjaa (se on todella kannustava), ja käydään kerran viikossa punnituksessa/ryhmässä; ja se jos mikä on kannustavaa!!!! Oikeesti!!!! Siis ihan aikusten oikeesti!!!!
Mä en ole koskaan uskonut mihinkään ryhmä-juttuihin jne. mut tuolla käynti antaa voimaa/kannustusta alottaa taas uuden viikon, ja sitä oikein taas odottaa seuraavaa kertaa! :clap:
Sitten sieltä saa aina uusia vinkkejä, vihkoja ja tietoa laihdutuksesta, ruoista, niiden ohjeista ja KAIKKEA kivaa!
Suosittelen sitä niin lämpimästi muillekin! :hug:
Kertaakaan en ole näiden 2 viikon aikan joutunut menemään nälkäisenä nukkumaan (ennemminkin ähkyssä), ja kertaakaan ei ole tehnyt mieli lipsua tai lopettaa kuuria. Niin hyvältä ja oikealta se tuntuu!!!
Ja kun tosiaan kaikkea saa syödä! Olen nimittäin varsinainen herkku-per***e! :wink: :D

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 11.02.2004 12:29 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mää en mielelläni puhu laihdutuskuurista vaan mun kohdalla kyse on ainakin elämäntaparemontista. Mää oon tosissaan päättänyt hukata ylimööröset kiloni, enkä niitä takasi huoli, kuten laihdutuskuurien jälkeen tuppaa käymään.Mää oon pudotellu painoo enemmän vähemmän aktiivisesti jo vuoden verran ja reilut 20kg oon saanut kadotettua. Kesällä en oikein jaksanut seurailla ja vauhti hidastu, mut nyt uuden vuoden jälkeen oon taas tsempannu. Vielä jos vajaat toiset mokomat sais elokuuhun mennessä tiputettua. Nyt on kyllä joku ihme juupas eipäs vaihe menossa kun paino heiluu vaan samoissa lukemissa, vaikka ihan pisteillä oon ollu. :? Tosin senttejä on kadonnu huimasti samassa ajassa, kun olen tehnyt aktiivisesti pilatesta...

Mää oon kans pudottanu tolla Paikkareiden ohjelmalla. Mulla on ollu se CD-Rom apuna. Se on tosi kätevä kun voi pitää ruokapäivää siinä rompulla ja sinne voi myös itse lisäillä omia tuotteita, jos niitä ei valmiiksi löydy. Rompulta löytyy siis tuhansia tuotteita valmiiksi pisteytettynä sekä erilaisia ruokaohjeita. Lisäksi rompulle syötetään kerran viikossa punnitustulos ja se piirtää kivasti laskevaa käyrää. Ainakin toivottavasti :D Mää oon ainakin tyästynytohon romppuun. Musta tuntuu ettei noi ryhmät oo se mun juttu, enkä raaski maksaa punnituksista.

Painonvartijoiden nettisivulla on myös oma kiva keskusteluryhmä, josta voi käydä hakemassa tsemppiä tai vaikkapa ruokaohjeita. Viestipostista löytyy myös omat virtuaalipudotusryhmät, jotka on ainakin minulla hyvin korvannu noi "oikeat ryhmät" Heh, tulipa tästä oikee mainospuhe, vaikka sellaseksi sitä ei ollu tarkotettu :oops:

Kaikille pudottajille tsemppiä, eikä pidä masentua, vaikka välillä tulee plussa viikkoja, kyllä se siitä taas lähtee!!! :bounce:

Ale

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2004 08:53 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Morsmaikku :worship:

Ale :worship: :worship:

Onko kukaan kokeillut sitä Robert Atkinsn diettiä?

:x Se ei näyttänyt olevan herralle itselleen elämänlankana, hän kun kuoli 120-kiloisena http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat.asp

toiset ylistää, osa varottelee, puolet pitää huuhaana. Kokemuksia & mielipiteitä, kiitos :)

BB :bye:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 12.02.2004 22:18 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Atkinsin dieetti... :lmao2:

Normaali (ihanne/terveellinen) päivän ravitsemussuositus; Hiilihydraattia 55-75%, Proteiinia 10-15% ja Rasvaa n.15-30%. (Valtion ravitsemusneuvottelukunta suosittelee.)

Atkinsin dieetti; Hiilihydraattia 5-10%, Proteiinia 30% ja Rasvaa 60-70%!!!

Jo itse ravintoarvot näyttävät moisessa dietissä sairaalta! :shock:
--------------------------------------------------------------------------------------
Mutta tässä tarkempi selostus Valtion ravitsemusneuvottelukunnalta;

Atkinsin dieetti

Atkinsin dieetin aikana syödään rajoituksetta rasvaisia ja proteiinipitoisia ruokia kuten lihaa,kalaa, kananmunia, juustoa, kermaa ja voita. Sen sijaan hiilihydraattia sisältävät viljatuotteet, peruna, maito, kasvikset, hedelmät ja marjat ovat lähes kielletty. Robert Atkins on myöntänyt, että hänen dieettinsä sisältämät ravintoaineet eivät riitä, minkä vuoksi on hyvä nauttia lisäravinteita.

Atkinsin mukaan "kenenkään ei pitäisi noudattaa virallisen linjan mukaista vähärasvaista ruokavaliota". Hänen mukaansa nykyinen käsitys ruokavalion vaikutuksesta sydän- ja verisuoniterveyteen on väärä ja vallitsevat ruokavaliosuositukset ovat jopa terveydelle vaarallisia.

Atkins antaa ymmärtää, että rasvan kaloreiden vaikutus elimistössä on erilainen kuin hiilihydraattien kaloreiden. Hän halunnee antaa mielikuvan, että dieetissä sinällään on erityisiä laihduttavia mekanismeja.

Elimistön reaktiot Atkinsin dieetin aikana

Silloin kun ruoassa on niukasti hiilihydraatteja, elimistö käyttää energiaksi omat glykogeenivarastot, jotka ovat hiilihydraattia. Paino alenee jo muutamassa päivässä useita kiloja, koska glykogeeniin sitoutunut vesi, jota on paljon, poistuu. Kehosta ei siis poistu rasvaa, vaan vettä, mikä ei ole todellista laihtumista.

Glykogeenivarastojen loputtua energian lähteeksi aletaan käyttää rasvavarastoja. Verenkiertoon vapautuu rasvahappoja, jotka maksa muuttaa voimakkaan happamiksi ketoaineiksi. Elimistö korjaa tätä ketoosi-häiriötilaa poistamalla happamia aineita virtsaan ja myös hengitysilmaan, joka haiseen asetonille. Samalla näläntunne ja ruokahalu vähenevät.

Seurauksena voi olla elimistön kuivumista ja jopa sydämen rytmihäiriöitä.

Vaikka rasva- ja proteiinipitoisia ruokia saa syödä mielin määrin, käytännössä ruokavalikoimat ovat kuitenkin pidemmän päälle suppeat, ja niihinkin pikkuhiljaa kyllästyy, eivätkä suuret määrät maistu. Moni ei yksikertaisesti jaksa syödä vain pihvejä, kananmunia yms.

On todettu, että ketogeenisen dieetin aikana energiaa saadaan ruoasta 13-55% vähemmän kuin aiemmin normaalia ruokaa syödessä. Toisin sanoen kokonaisuudessaan ruokavalion energiamäärä pienenee, mistä seuraa laihtuminen - hiilihydraattien välttäminen ei siis selitä laihtumista.

Atkinsin dieetin rasvan laatu on kovaa, minkä vuoksi se kohottaa haitallisen LDL-kolesterolin määrää ja altistaa sydän- ja verisuonitaudeille.

Priteiinipitoisissa ruoissa on paljon puriineja, jotka hajoavat virtsahapoksi, mikä voi lisätä kihdin oireilua. Kihti on aineenvaihdunnan sairaus, jossa elimistön virtsahappo - eli uraattipitoisuus on lisääntynyt. Liika virtsahappo voi kiteytyä niveliin ja aiheuttaa kivuliaita tulehdusreaktioita. Dieetti ei sisällä kuitua, mikä puolestaan aiheutta monille jo pelkästään ummetusta.

Diapeetikoille tällainen dieetti on haitallinen, koska runsas proteiinin saanti voi lisätä diabetekseen usein liittyvien munuaisvaurioiden riskiä.

Atkins dieetillä on monta eri nimeä

Atkins dieetillä on monia eri nimiä; Atkins dieetti, Sairaala dieetti, Montignac-dieetti, Zone-dieetti, kivikauden dieetti. Kaikki hieman erilaisia ja muunneltuja tosistaan, mutta ravinnon saanti on suhteessa sama, ja aiheuttaa elimistölle täysin samat vajeet ja oireet.
--------------------------------------------------------------------------------------

Eli tämmöistä... sama asia kannattaa varmistaa esim. lääkäriltä, jotka kyllä kertovat täysin samat asiat (ja paljon muitakin sivuoireita; luiden surkastuminen, pintaverenkierron heikkeneminen jne.). Eli vaarallista touhua noi höpöhöpö dieetit!

Ja sanoohan se järkikin, että jos ihminen pystyy polttamaan rasvaa viikossa maksimissaan 1kg (elimistö polttaa max. rasvaa tuon määrän, vaikka kuinka urheilis jne., loput on sitten nesteitä), niin eihän se ole rasvan palamista, jos moisilla dieeteillä tippuu jopa 9kg viikossa.

Siksi moinen vaahtoaminen minullä tästä aiheesta, sillä tunnen miehen (oli täysin normaali painoinen ja terve jo ennen dieettiä), joka oli 1kk kyseisellä dieetillä (laihtui 13kg), lähti etelään, tuli seuraavalla lennolla takaisin ja ambulanssilla meilahteen teholle! Sydän petti!
Nykyään onneksi ihan kunnossa (tosin lihakset surkastuivat pysyvästi)!
Hengenvaarallista lähteä leikkimään hengellään moisen villityksen ja laihuuden ihanoinnin takia.

Toivon ettei kukaan teistä hurahda moiseen! Ryhmähali :grouphug:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2004 09:30 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Tarkoitus olisi kadottaa noin 8 kiloa jollain konstilla... Olin Hollannissa 8 kuukautta ja ko. aikana nuo ylimääräiset tuli. Suomessa ollut huhtikuun 2003 alusta, mutta eipä kilot lähde mihinkään... Nettu, onko sulla vielä se CD? Jos, millä hinnalla myisit? Yritin laittaa yksityisen viestin, mutten oikein tiedä, lähtikö se minnekään... :)

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2004 10:40 
Poissa
Kunnia-Amoriini
Kunnia-Amoriini

Teidän juttua lukiessani tuli taas kumman motivoitunu olo laihduttamiseen. Painonvartijat on mullekin tuttu juttu, jota suosittelen. Se oli musta siellä hirveän positiivista, että kullakin on omat tavoitteensa ja ne hyväksytään. Mä kävin Painonvartiloissa pari vuotta sitten muutaman kuukauden ja sain sieltä selkeät evästykset hommaan. Mulla ei oo koskaan oikeastaan ollu ylipainoa, mutta välillä paino on kolkutellu siellä normaalipainon ylärajoilla. Kun kerran oon vielä suhteellisen pitkä (172 cm), koot on ollu välillä aika huimia. Ja kun ei tuolta kaupoista tahdo löytyä juuri 40-kokoa suurempia. Ihmeellistä touhua sinänsä. Trendiliikkeiden mukaan kaikkien pitäis olla kokoa 32,34 tai maksimissaan 36. Mistähän kumman syystä kaikki alennusmyynnit ovat kuitenkin täynnä nimenomaan kyseisiä pikkukokoja? Kaikki keskivertosuomalaisen koot on myyty heti kättelyssä. Ärsyttää välillä oikein kunnolla! :x :x :x

Tällä hetkellä oon harvinaisen tyytyväinen olotilaani. Oon hyväksyny myös sen, että talvisin kiloja on aina muutama enemmän kuin kesällä. Tänä talvena musta on kyllä tullu superlaiska liikkuja, joten siinä mielessä olis kyllä aihetta ottaa itteensä niskasta kiinni. Kiinteytymisestä ja paremmasta kunnosta olis tuskin haittaa...

Tulipahan oikein purettua itteensä! Kirjoitustenne innoittamana taidan lähteä tuonne aurinkoiseen kevätilmaan hiihtämään! Tsemppiä kaikille kilotaisteluun! :bounce:

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2004 10:44 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Sunflower kirjoitti:
Nettu, onko sulla vielä se CD? Jos, millä hinnalla myisit? Yritin laittaa yksityisen viestin, mutten oikein tiedä, lähtikö se minnekään... :)

Perille tuli ja vastasin justiinsa!!!!

:bye:

Rouva since 03.04.2004

Ylös Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 18.02.2004 10:47 
Poissa
Pikku-amoriini
Pikku-amoriini

Mulla ei ole laihdutusta (enää). Laihdutin 13,5 kg viime vuonna *ylpeä*
MUT mun pitäis päästä eroon kiusallisista alleista, jotka näkyy olkaimettoman puvun takia. Oon aloittanut joka aamun parin viikon ajan seinäpunnerruksilla...ehkä ne tehoaa kesään mennessä :D

When you wish upon a star as dreamers do.

Ylös Etusivu
 Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 446 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Seuraava

* UKK    * Etsi

Tänään on 15.07.2018 22:42