* UKK    * Etsi

Tänään on 24.06.2018 16:45

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 04.05.2007 17:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mullakaan ei mitään hirveen vakavia oo, mutta kolme juttua on jäänyt mieleen. Ensinnäkin, kouluikäisenä hyppelin sandaalit jalassa puupinon päällä. Isä kyllä kielsi, kun niissä oli nauloja. Onnistuin tietysti sitten hyppäämään ruosteisen tosi leveän rautanaulan päältä, joka meni jalkapohjasta ja jalkapöydästä läpi. :faint: Teininä kompastuin peilijäällä aika pahasti, kun puoli naamaa "aukesi" ja etuhampaat meni poikki. Olin melkoinen näky ilman etuhampaita naama turvoksiin muurautuneena. :shock: Uusin juttu tapahtui 2005 juuri samana iltana baarissa, kun oltiin muutettu nykyiseen asuntoon ja lähdettiin sitä juhlistamaan. Seinästä tippui valtava kaiutin päähän, tuntui, että taju meni ja äkkiä taksilla OYS:iin. Eipä siitäkään sitten onneksi mitään pahempaa seurannut (kuin haava, järjetön kuhmu ja viikkojen pääkipu). Auts!

polkua, joka puhuu.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.05.2007 15:48 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Tekevälle sattuu ja tapahtuu mutta viimeisin tapaus on perjantailta, 11.05.07. Rakas koirani päätti niitata vasemman käden keskisormeni. :shock: :( Syyn jos toisen takia, mitä en jaksa alkaa erittelemään, koiramme puri mua ja mä lähdin sitten pitkän taiston jälkeen ensiapuun. Nyt on sitten vahva antibioottilääkitys päällä, kivut on suunnilleen hävinneet mutta sormen toimintakyky ei. Huomenna tarttee mennä lekuriin jos tää ei yhtään normalisoidu. sormi ei nimittäin kunnolla taivu ja kun saan väkisin hiukan taipumaan, kivuliaasti palautuu melkein suoraksi. :doh: lääkäri nimittäin epäili et on yks hammas menny luuhun saakka niin siitä voi tää johtua :( mutta että tällaista.. :?

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 26.06.2007 18:18 
Poissa
Palstanhenki
Palstanhenki

Neitoperhonen,
Tuo oli kyll jo koomista, mut tosi ikävää :(

Mun iskä on jo aikasta tolpillaan, mut varmaan on tämän vuoden loppuun saikulla :(

Mie -84, mies -79 ja Piiperöpaapero -04
Muistoissa; Sebi 21.5.2007-1.8.2009

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 18.04.2008 12:43 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Mulle ei oo paljon mitään isoja sattunut mut sulholle tosa muutama vuosi sitte meinas käydä hassusti
Meillä on pihalla tosi iso tammi ja isänsä kanssa päättivät sahata siitä alimpia oksia pois ei siinä mitään se suju ihan hyvin, mutta seuraavana päivänä sulhoni sanoi et tules pitämään tikkaita hän sahaa noi pari oksaa vielä ku ei eilen keretty. Minä kysyin et eikös isäs tuu ja vastaus oli vaan et ei sen aina tarvi tulla no aikamme siinä nahisteltiin kunnes annoin periksi ja menin pitämään tikapuista kiinni kun toinen kiipesi sinne 5m korkeuteen, eka oksa meni ihan ok minä kipitin äkkiä pois alta
no eikös se seuraavan kanssa menny jokin pahasti pieleen ja kun oksa tippui maahan se veti tikapuut pois sulhon alta ja sieltä se mätkähti perseelleen saha jäi selän alle (onneksi se sammui matkalla)
mä olin ihan shokissa enkä tajunnu motä täytyy tehdä ennenkuin toinen sai haukottua et soita ambulanssi
No ambulanssi vei miehen tyksiin minä ajoin perässä siellä sitten oltiin koko ilta erilaisissa kuvauksissa monta kertaa ihmeen kaupalla ei olltu muuta kuin välilevyn pullistuma lähettivät meidät kotiin ja pariksi viikoksi saikulle. Sieltä se rassukka klenkkasi autoon paljain jaloin kun en hätäpäissäni muistanu ottaa sille toisia kenkiä mukaan.

Mahtuuhan siihen jotain koomistakin näin jälkeenpäin siellä tyksissä kun se makas ja hoitajat tuli alkoivat sitten riisumaan miestä et näkee selän kunnolla niin mun ensimmäinen ajatus oli et mitkäköhän kalsarit se on aamulla vetänyt jalkaansa :shock:
Ihan niinkuin ne ei olis sairaalassa nähny jo kaikkea mahdollista ja mahdotontakin kummallinen on ihmismieli.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiL√§hetetty: 13.06.2008 12:49 
Poissa
Suojelusenkeli
Suojelusenkeli

No mullekaan ei nyt ole mitään kamalan vakavaa tapahtunut, mutta on mullakin ollut sellanen hetki, jollon oon tajunnut miten avuton ihminen voi olla.

Tästä nyt on jo jokunen vuosi. Olin sillon lukiossa. Olin tulossa kaverin luota kotiin. Sain kaverilta kyydin suht lähelle kotia. Muutama sata metriä oli kuitenkin käveltävänä. Olin päässyt muutaman metrin eteenpäin, kun yhtäkkiä liukastuin sellaiseen puoliksi jäätyneeseen vesilätäkköön (Eli vettä päällä, jäätä pohjalla). Yritin tasapainoilla, jotten kaatuisi ja kastelisi takapuolta siinä lätäkössä. Seurauksena oli, että rojahdin täysillä toisen jalkani päälle ja kuulin kun siitä kuului naks. Siinä sitten istuin vesilätäkössä takamuksellani ja tajusin, että jalka on muuten niin kipeä, etten enää päässyt ylös. Mulla ei ollut sillon vielä omaa kännykkää, joten mulla ei ollut mitään keinoa hälyttää apua. Oli myöskin aika myöhänen ilta, joten en voinut olla varma siitä, että kukaan enää kävelisi siltä suhteellisen syrjäiseltä kadulta ohitse. Tilanteen tajuttuani alkoi tulla pieni hätä.

Onneksi mulla oli onni onnettomuudessa. Tää mut kotiin heittänyt kaveri oli sattunut tien päässä vilkaisemaan peruutuspeilistä juuri sillä hetkellä kun kaaduin. Tilanne oli jäänyt häntä häiritsemään ja vaikka hän oli jo lähtenyt paikalta, päätti hän vielä palata tarkistamaan, että kaikki oli ok.
Sitten tämä pieni heiverröinen tyttö kantoi minut "ei niin pienen ja heiverröisen " tytön kotiin vanhempieni luokse, jotka sitten veivät minut päivystykseen.

Jalka oli poikki kahdesta kohtaa.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 04.08.2012 06:23 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

EvaMarie
Hyvä, jos sun veljesi pärjää hyvin. Mä tiedän muutamia, jotka on kans vammautunut lääkärin ansiosta :x Et varmaankaan vaihtais rakasta veljee kenenkään muuhun.
Sirpale
Joo ei lääkärit jää ihmettelee toisten vaatetuksia; heillä on tärkeämpää saada toinen hoidetuksi :)

Posse -09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 14.08.2012 01:21 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Itsellä tullut nokkakolarissa kojelauta kirjaimellisesti syliin, polvi kipuillut sen seurauksena enemmän tai vähemmän, viimeiset 14vuotta.

Sen kummemmin en tässä lähde erittelemään sukulaissuhteita, kunhan sanon että hyvin läheinen ihminen kuoli viime joulukuussa, liikenneonnettomuuden uhrina. Oli hänen virheensä, väsyneenä, parin tunnin unien jälkeen töihin mennessä, kolmion takaa rekan eteen, jokainen tietää miten käy. ihmisen hyvin tuntien, kyse ei ollut tahallisuudesta.. En pääse tämän tapahtuman yli koskaan, niin suuri lovi elämääni jäi. Pienenä onnensirpaleena suuressa surussa on se fakta että hän oli lapseton.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 19.09.2012 21:53 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

LadyInLove: :hug:

Mulla on lähipiirissä yksi erittäin tapaturma-altis ihminen, joka onnistuu telomaan itsensä säännöllisin väliajoin mitä ihmeellisimmillä tavoilla... Vuosien saatossa on tapahtunut mm. seuraavaa:

-ihmettelyä kun aamulla sängystä nousemisen yhteydessä alkaa käteen sattua eikä pääse sängystä ylös --> käsi sijoiltaan
-hartiat jumissa joten kokeillaanpa akupunktiota! --> neulat ilm. likaiset, koko selkä vesikelloilla ja niin tulehtunut ettei siihen voi esim laittaa vaatetta päälle
-leikataanpa työpaikalla leipää- ja samalla peukalonpää pois! ja kun on ensiavun kautta päästy pitkän päivän jälkeen kotiin, tajutaan että työpaikan ainoat avaimet on taskussa joten eikun takaisin töihin avaimia viemään (työmatkaa 60 km suuntaansa)
-mmm, onpas maistuvaa kanaa! --> mitäs mulla on suussa? hammas lohkesi.
-mm, onpas hyvää leipää! --> mitäs mulla on suussa? hammas lohkesi.
-kiivetäänpä ottamaan tuo laatikko tuolta hyllyltä! --> laatikko päähän, niskanikama sijoiltaan

Lista on loppumattoman pitkä :? Joillekin vaan tapahtuu enemmän kuin toisille.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 20.09.2012 13:20 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Rapsukka, en kyllä voinut kun nauraa tuolle :lmao2: Siis ihmisparka, mutta tuo tapasi kertoa hänelle sattuneista jutuista :D

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 23.09.2012 19:58 
Poissa
Enkeli
Enkeli

Mie oon ollu niin tapaturma-altis koko el√§m√§ni, ett√§ mottoni onkin: " Arvet kertovat el√§m√§st√§".. :D 10-vuotiaana liu¬īuin kalliolta Saimaaseen, jolloin ilmeisesti j√§rveen heitetty pullo viilsi miun jalkapohjan auki. En l√§√§k√§ripelossa suostunut menem√§√§n l√§√§k√§riin, viel√§ t√§n√§kin p√§iv√§n√§ aika ajoin jalassa on hermovaurioita. Eniten ihmetytt√§√§, ett√§ ihmiset eiv√§t ollenkaan auttaneet tilanteessa. Olin mummon ja kahden pienemm√§n serkun kanssa rannalla tapauksen sattuessa. Jouduin itse raahautumaan sielt√§ j√§rvest√§ yl√∂s liukasta kalliota pitkin ja mummon yritt√§ess√§ katsoa mit√§ kaikkea jalkaan oli sattunut ja apua huutaessa ihmiset vain tuijottivat vierell√§ auttamatta mill√§√§n tavalla.

Olen myös hypännyt sohvalle täysiä pystyssä olleen veitsen (olin sen itse siihen unohtanut :oops: ) päälle, vieläkin on arpi siitä.

Pahin on kuitenkin kun jäin auton alle joulukuussa -06. Sisäreisiin tuli molemmille puolille sisäiset verenvuodot, mursin nenäni sekä ranteeni ja yksi etuhampaistani on nykyään proteesi. Jokaisessa etuhampaassa on jonkinasteisia murtumia, hammaslääkärin sanoin ne saattavat kestää koko elämän tai kuolettua pikku hiljaa jossain vaiheessa. Toive korkealla että kestävät, sillä sain tapauksesta ikuisen hammaslääkärikammon. Olin silloin neljä päivää sairaalassa, ranteessa jouduin pitämään fiksaattoria viisi viikkoa ja sen jälkeen vielä kaksi viikkoa kipsiä. Surullisen ironisessa tapauksessa naurattaa ainoastaan se, että sairaalasta oli soitettu miehelle tapahtuneesta ja minun olevan kriittisessä mutta vakaassa tilassa. Miehen pomo vaati miestä kuitenkin jäämään koko päiväksi töihin (jäin auton alle ennen yhdeksää aamulla) mutta antoi sentään työpäivän jälkeen kyydin sairaalalle. :D

Ai niin, ja kuukausi sitten astuin ruuviin.. Auts! Oli mennyt 2/3 sisälle, meni tuskallinen minuutti vetää ruuvi ulos kaikkine kierteineen.

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

ViestiL√§hetetty: 22.04.2013 05:15 
Poissa
Rouvasenkeli
Rouvasenkeli

Lootus: :hug: Noin se menee, et arvet vaan kertoo elämästä.

Poikani kaatui edellisenä viikkona koulussa: vasen kädestä kummatkin luut poikki. Käsi leikattiin ja laitettiin toiseen luuhun titaani-levy, koska ruuvit ei olis vissiinkait pysyneet. Nyt hänellä on yhteensä kuusi viikkoa kipsit (ekaks on pitempi kipsi ja sit tulee lyhkääsempi kipsi).

Posse -09

Yl√∂s Etusivu
 Profiili  

N√§yt√§ viestit ajalta:  J√§rjest√§  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 36 viesti√§ ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2

* UKK    * Etsi

Tänään on 24.06.2018 16:45